Economic

Grindeanu și Pro Infrastructura, schimb de replici acide de pe marginea autostrăzii

Autostrada A7 a devenit subiect de dispută între ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu și Asociația Pro Infrastructura, după ce, în mai multe rânduri, Grindeanu a declarat că până la finalul anului vor fi semnate toate cele 13 contracte de execuție de pe A7, iar până acum au fost semnate doar două, ambele de pe tronsonul Ploiești-Buzău.

Asociația Pro Infrastructura îi răspunde lui Grindeanu printr-o replică acidă, după ce acesta a acuzat într-un interviu că „asociația ar fi mai mult activiști ai unui partid politic” și a contrazis ONG-ul cum că „termenul […] ca până la sfârșitul anului [CNAIR] să aibă semnate toate contractele pe A7, cele 13, rămâne în picioare”.

„Șansele ca toate cele 11 loturi rămase din A7 să fie contractate până la finalul acestui an sunt ZERO. Ne vedem în decembrie. Cu «domnul» Grindeanu sau cu următorul ministru”, transmite Asociația Pro Infrastructura. „Domnule Grindeanu, nu mai mințiți” este reacția Asociației Pro Infrastructura.

„În primul rând, Asociația Pro Infrastructură nu a fost, nu este și nu va fi niciodată subordonată vreunui partid politic, din niciun punct de vedere. Comunitatea noastră a fost fondată în septembrie 2011, iar organizația (API) în mai 2015. Avem o experiență de aproape 11 ani în monitorizarea independentă și obiectivă a tuturor proiectelor majore de infrastructură de transport, ceea ce nu se poate spune despre «ministrul» Grindeanu”, a reacționat Asociația Pro Infrastructura, o organizație construită în jurul unui forum de discuții populat de oameni pasionați de infrastructură și care a devenit deja de mulți ani cea mai vizibilă și avizată voce din partea societății civile pe partea de monitorizări a proiectelor de infrastructură din țară.

„În al doilea rând, promisiunea fantezistă că vom avea semnate, până la 31.12.2022, toate cele 13 contracte de pe A7 Ploiești-Pașcani este o minciună gogonată repetată total iresponsabil!”, acuză API.

„Realitatea? Doar loturile 1 și 2 din Ploiești-Buzău sunt parafate acum. Pe al treilea Curtea de Apel București tocmai a dat decizia definitivă, admițând parțial două contestații și obligând CNAIR să reevalueze mai multe oferte. Deci mai durează, mult și bine. Pe Buzău-Focșani avem oferte depuse (din 10.05.2022) pe toate cele 4 segmente, dar niciun câștigător inițial. Mai mult, pe Focșani-Bacău (3 sectoare) nici nu avem vreo licitație lansată! Iar pe Bacău-Pașcani CNAIR ne-a anunțat luni, 11 iulie 2022, că a trimis documentația la ANAP pentru cele 3 loturi, iar licitația va putea începe efectiv abia după validarea ei în 10 zile, dar au fost și cazuri când ANAP a trimis-o înapoi la CNAIR pentru modificări”, consemnează Asociația Pro Infrastructura.

Reamintim că sectorul Ploiești-Buzău este cel mai înaintat din Autostrada Moldovei, fiind semnate deja primele două contracte. Doar lotul 3 nu poate fi semnat momentan, deoarece Curtea de Apel București a obligat CNAIR să reevalueze mai multe oferte, lucru care va dura cel puțin o lună.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker