Economic

Grindeanu: La finele anului viitor se va circula pe A7

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat săptămâna trecută că în scenariul optimist România ar putea avea până la finele anului viitor spre 300 de kilometri de autostradă și drum expres dați în trafic. Printre proiectele menționate de acesta se numără secțiuni din Autostrada Bucureștiului (A0), din Autostrada Transilvania (A3), dar și din Autostrada Moldovei (A7). „În scenariul optimist, în acești doi ani putem ajunge spre 300 kilometri (dați în trafic, n.r.). Până la finalul anului 2024, minimul dat în circulație va fi de 200 kilometri. Sper să ne apropiem mai mult de 300 de kilometri”, a spus Grindeanu.

Potrivit acestuia, diferența între numărul de kilometri inaugurați va fi dată mai mult de condițiile meteorologice, el argumentând că în primăvara și vara anului 2023 în zona Transilvaniei au fost multe ploi, care au afectat progresele pe șantiere.

Lista inaugurărilor promise de Grindeanu până la finele anului 2024:

  • A0 Sud, tot (51,19 km)
  • Drum Expres Craiova – Pitești (DEx12), tronsonul 3 în 2023 și capetele 1 și 4 anul viitor (81,27 km)
  • A3 Chețani – Câmpia Turzii (15,69 km)
  • A3 Suplacu de Barcău – Nușfalău – care va fi dat circulației în septembrie (13,55 km)
  • A7, Ploiești – Buzău, cele două loturi care au termen 2024 (49,35 km)
  • A7, Buzău – Focșani, posibil mai mulți kilometri pe anumite tronsoane
  • A3, Nădășelu – Poarta Sălajului – 40 de kilometri care au acel minus cu licitațiile de pasaje, care se țin în acest moment
  • DEx6 Brăila – Galați – în prima jumătate a anului viitor. Sunt forați 600 de piloni din 900 la podul de peste Siret (11 km)
  • A0 Nord, lot 2 (19 km)

Așadar, fără loturile, deocamdată incerte, din A7 Buzău – Focșani care ar urma să fie gata anul viitor, lista inaugurărilor anunțate de Grindeanu însumează circa 211 kilometri de drum de mare viteză. Acesta a menționat că lista ar putea să nu cuprindă totuși toate proiectele ce ar putea fi finalizate. Un exemplu neinclus în lista șefului Transportuilor ar fi drumul de legătură Centura Oradea – Autostrada Transilvania (A3), în lungime de 18,96 kilometri.

De asemenea, cele două loturi ale tronsonului Ploiești-Buzău înregistrează cele mai mari întârzieri de pe Autostrada Moldovei. Este greu de crezut că Pizzarotti, respectiv Coni-Trace vor termina la finalul anului 2024 aceste loturi, mai ales că Pizzarotti a primit extensie de timp de cinci luni.

 

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker