Economic

Grindeanu, despre întârzierile de pe A7: „Un șantier nu este o farmacie”

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a spus duminică, la Digi24, că este mulțumit de modul în care au mers lucrurile privind autostrada A7, precizând că, din 13 contracte, pe tronsonul Ploieşti-Paşcani, 11 aparţin unor companii din România.

„Lucrurile au mers într-o viteză de care mă consider mulţumit. Există un singur contract – şi zilele acestea este termen în instanţă pe A7 – şi din cele 13 contracte, odată cu terminarea acestuia de care aminteam, se vor închide toate. Din 13 contracte de la Ploieşti la Paşcani, 11 sunt contracte cu companii româneşti. Dacă vorbim de această companie românească (UMB, n.r.), are în gestiune undeva la 450 de kilometri de autostradă şi drum expres, astăzi. Nu cred că există în Europa astăzi o companie care să aibă atât de lucru. E o provocare, până acum şi-au ţinut toate graficele, ne-au învăţat să dea mai repede în circulaţie decât termenele. Ne-am obişnuit cu asta”, a declarat Sorin Grindeanu.

Întrebat de ce lucrurile merg mai greu pe lotul Ploieşti-Buzău, Grindeanu a explicat că sunt companii care nu înţeleg că trebuie să respecte termene. „Din păcate, mai sunt şi companii care nu sunt venite acum, în ultimii ani, care au venit de la început în România. Sunt frme străine care se ţin foarte bine de termene, ca să nu fiu greşit înţeles. S-a dat în decembrie Sibiu-Boiţa, trebuia să se dea în circulaţie în această perioadă. PORR a lucrat acolo, o companie austriacă. Nu e un caz singular această companie. Sunt companii străine sau româneşti care înţeleg, cum sunt companii străine sau româneşti care nu înţeleg. Sunt unii care au venit de vreo 10-15 ani în România care, dacă au 100 de ingineri, trebuie să aibă şi 100 de avocaţi care să vină după ei şi care să speculeze orice abatere cât de mică. Un şantier nu e o farmacie. Încet-încet, parte dintre ei au dispărut. Am şi reziliat contracte”, a precizat Grindeanu. Ministrul transporturilor a afirmat că a reziliat mai multe contracte, iar certificatele negative constituie un impuls pentru companii, pentru că aceste avize negative sunt valabile la nivel de Uniune Europeană.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker