Economic

Gardurile metalice de la Kaufland, între respectarea legii și revolta „românilor verzi”

Măsura instalării gardurilor metalice în interiorul magazinelor Kaufland nu a rămas fără ecou, iar Asociația Pro Consumatori anunță pe pagina oficială că a sesizat o serie de instituții în legătură cu această măsură, considerată ofensatoare la adresa clienților. Reacția vine după apariția pe rețelele de socializare a fotografiilor și videoclipurilor făcute de clienți din interiorul magazinelor Kaufland, unde au fost instalate garduri metalice de aproape doi metri înălțime.  Așa cum OPINIA relata zilele trecute, nici magazinele buzoiene nu au făcut excepție de la această regulă, iar supermarketurile Kaufland din oraș au montat, de asemenea, garduri metalice despărțitoare între magazinul alimentar și galeria comercială de magazine neesențiale.

Conform unor surse neoficiale din cadrul Kaufland, unul dintre motive ar putea fi și faptul că hipermarketurile în cauză funcționează în regim de centre comerciale și au în interior magazine considerate neesen­țiale, precum cofetării, repre­zentanți ai operatorilor de telefonie mobilă, farmacii sau „plafare”, iar măsura înseamnă respectarea prevederile în vigoare. Deși controversată, decizia Kaufland este justificată în context legal, căci în hotărârea de Guvern adoptată în urmă cu o lună este precizat clar în ce mod se va realiza accesul în interiorul acestora. „Dacă sunt centre comerciale care au magazine cu acces direct din stradă, magazinele respective au obligația să verifice certificatul verde la intrare, cu excepția celor care vând alimente”, a declarat Raed Arafat, conform Agerpres. Cu alte cuvinte, decizia Kaufland de a instala gardurile în cauză reprezintă o mână întinsă celorlalți comercianți „neesen­țiali” ce funcționează în interior, care ar fi trebuit să își închidă afacerile din hipermarket atât timp cât nu exista un filtru pentru certificatele verzi ale clienților.

Lanțul de magazine Kauf­land reprezintă un caz fericit, dacă e să comparăm cu situația supermarketurilor Carrefour, care funcționează în cadrul centrelor Shopping City și Winmarkt din Buzău. Aici accesul se face numai pe baza certificatului verde, iar acest lucru înseamnă un număr mai mic de clienți și, implicit, vânzări scăzute.

Decizia Kaufland a revoltat comunitățile pe rețelele de socializare, oamenii îndemnând la boicotarea magazinelor și considerând măsura un atac personal, cu toate că este justificată din punct de vedere legal. Asociația Pro Consumatori a sesizat o serie de instituții, precum Mi­nisterul Afacerilor Interne, Ins­pectoratul General pentru Situații de Urgență, precum și SC  Kaufland România SCS „în legătură cu gestul ofensator la adresa consumatorilor, prin amplasarea unor garduri din plasă de sârmă de 2 metri montate în interiorul magazinelor Kaufland, pentru a separa intrarea în ma­gazin de accesul la cele 3-4 magazine din interiorul magazinelor Kaufland, cum ar fi farmacii, cofetării si magazine de produse naturiste, pe motiv de certificat de vaccinare”.

Asociația nu s-a oprit aici, ci l-a sesizat chiar și pe ambasadorul Germaniei în România, Dr. Peer Gebauer. Măsura luată de lanțul de magazine este văzută drept abuzivă și a fost comparată cu Zidul Berlinului, asociația considerând că nu are utilitate în contextul pandemic actual. „Domnule Ambasador, această măsură impusă consumatorilor de conducerea executivă a SC Kaufland Romania SCS nu are de-a face cu respectul care trebuie acordat consumatorilor, drept pentru care am aprecia dacă ați întreprinde diligențele necesare în vederea eliminării acestor <ziduri din garduri metalice> din incinta magazinelor Kaufland. Totodată, am aprecia un răspuns din partea dvs. cu privire la situația semnalată”, se arată în comunicatul Asociației Pro Consumatori.

Rămâne de văzut dacă sesizarea asociației neguvernamentale va primi un răspuns sau va reuși să schimbe măsura luată. Deocamdată, nici reprezentanții Kaufland nu au transmis o explicație oficială pentru decizia respectivă, dar, aceasta se bazează, în mod evident, pe cadrul legal în vigoare.

Un comentariu

  1. O soluție pentru micile magazine cu produse neesențiale ar fi să vândă și un produs esențial. De exemplu o pâine veche dar în termenul de garanție pe care să n-o cumpere nimeni. Dacă tot se legiferează la mișto atunci și comercianții trebuie să răspundă tot la mișto.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare