Economic

„Furnicuțele“ UMB, excavări ilegale. Ce amendă au primit

Dorinel Umbrărescu, „regele asfaltului” a rămas fără material de umplutură pentru construcția Autostrăzii A7 Buzău-Focșani, acolo unde știm că lucrează de mai bine de o lună. Camioanele care încărcau pământ cu bolovăniș au fost întoarse din drum, iar proprietarul unui teren pe care se făceau lucrări de exacavare a fost amendat cu 50.000 lei de Garda de Mediu.

„În cursul zilei de astăzi (miercuri, 9 noiembrie, n.r.), s-a desfăşurat o operaţiune de identificare şi stopare a unor activităţi ilegale de excavare de material de umplutură (pământ amestecat cu bolovăniş) de pe teritoriul administrativ al comunei Garoafa, teren situat în extravilanul satului Ciușlea”, a anunțat comisarul-șef Aurel Cristian, șeful Gărzii de Mediu Vrancea. Conform unui comunicat de presă, echipa, formată din comisari ai Comisariatului Judeţean Vrancea al Gărzii Naţionale de Mediu, ai Inspectoratului Judeţean de Poliţie Vrancea şi ai Sistemului de Gospodărire a Apelor Vrancea, ar fi surprins două excavatoare şi un număr de 12 autobasculante (unele încărcate, altele în aşteptare), aparţinând unei societăţi din Bacău care desfăşurau activităţile mai sus menţionate.

„Pe terenul în cauză au fost identificate două gropi cu o suprafaţă de aproximativ 5.000 mp, proprietarul terenului fiind o societate comercială vrânceană. Aceasta a fost sancţionată contravenţional pentru încălcarea prevederilor Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, cu amendă de 50.000 lei. Au fost dispuse măsuri de interzicere a lucrărilor de excavare, de desfiinţare a lucrărilor şi aducerea terenului la starea iniţială”, a mai precizat comisarul şef Aurel Cristian.

Utilajele constructorului băcăuan Dorinel Umbrărescu lucrează pe lotul 4 al sectorului Buzău-Focșani, de pe Autostrada A7 Moldova. Camioanele cu material excavat ilegal aparțin firmelor constructorului băcăuan.

Reamintim că Dorinel Umbrărescu a câștigat toate cele patru loturi ale tronsonului Buzău-Focșani. Pe loturile 1 și 4 au fost deja semnate contractele, în timp ce pe loturile „de mijloc”, respectiv 2 și 3, constructorul Dorinel Umbrărescu a fost contestat de către turci, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis parțial contestația celor de la Tekfen. Prin urmare, constructorul român nu poate intra și pe celelalte două loturi, dar lucrează pe celelalte două loturi, capele autostrăzii. Pentru tronsonul 2 contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste râul Râmnic
și peste DN 22.

Pentru tronsonul 3 este prevăzută în contract inclusiv construcție a 18 poduri și a unui pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste râul Râmna.

Toate cele patru tronsoane ale Autostrăzii Buzău-Focșani (Secțiune a A7) vor avea o lungime însumată de 82,44 km și vor realiza efectiv prima legătură rutieră de mare viteză dintre Muntenia și Moldova.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker