Economic

Frână de mână pe A7. Cât s-au ținut de contestații, aveau timp să termine Lotul 3

Curtea de Apel București a amânat judecarea contestației Danlin XXL la contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei. Instanța urma să judece contestația firmei din județul Neamț la o clarificare a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), însă a amânat cauza fără a stabili și un nou termen.

Autostrada Moldovei Ploiești-Pașcani este cel mai mare proiect rutier finanțat din PNRR, iar termenul-limită de finalizare este august 2026. Astfel, durata de evaluare a ofertelor de către CNAIR și, ulterior, cea a contestațiilor (de la Selina, primul constructor desemnat în februarie 2022) a depășit durata de execuție de 20 de luni, scrie Economedia.ro.

Licitația pentru execuția secțiunii Ploiești – Buzău (loturile 1, 2 și 3) a fost lansată pe 1 iunie 2021, iar după mai multe contestații la CNSC și Curtea de Apel București, CNAIR i-a desemnat pe turcii de la Nurol câștigătorii contractului pentru lotul Pietroasele – municipiul Buzău (14 km). Fără lotul 3, nu se va putea asigura descărcarea din lotul 2 Mizil -Pietroasele (28 km) și legătura pe A7 cu Lotul 4 unde lucrează UMB. Lotul 1 Ploiești-Mizil (21 km) este construit aproximativ 10-11 la sută, cu întârzieri majore ale Asocierii Pizzarotti-Retter, dar și cu probleme pe teren cauzate de studiul de fezabilitate cu erori, iar pe lotul 2, Mizil-Pietroasele (28 km) Asocierea bulgaro-română Trace-Coni este la 15 la sută, cu întârzieri și pe acest lot.

„Pe lotul 3 din păcate avem o epopee, avem mai multe decizii de la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), de la Curtea de Apel București, în momentul de față am depășit o contestație a unei solicitări de clarificări a comisiei de evaluare… am ajuns într-o nebunie. E o contestație care a fost respinsă de CNSC, iar acum Comisia de Reevaluare evaluează ofertele ținând cont de toate deciziile date de CNSC și de Curtea de Apel anterioare. Nu pot să vă spun că e vorba despre un constructor turc sau unul român, dacă vom avea în continuare contestații nu pot spune când semnăm contractul. În momentul de față ne putem încadra în termenele prevăzute în PNRR (n.r., august 2026)”, spune Cristian Pistol, directorul CNAIR.

Danlin XXL este un constructor din județul Neamț care a contestat  mai multe loturi ale Autostrăzii Moldovei Ploiești-Pașcani. De asemenea, Danlin l-a contestat pe UMB pentru secțiunea Bacău-Pașcani invocând lipsa de utilaje a lui Umbrărescu. De asemenea, constructorul din Neamț a depus ofertă pentru Lotul 3 al Autostrăzii Unirii, secțiunea PNRR, Leghin-Târgu Neamț „1. Asocierea Danlin XXL SRL – Intertranscom Impex SRL (România)” unde concurează cu UMB, Makyol, Mapa, Nurol și Tekfen.

Danlin derulează mai multe contracte cu autoritățile locale și CNAIR (DRDP Iași) pentru lucrări de reparații pe Drumurile Naționale din regiunea Moldovei, departamentul pentru infrastructură rutieră fiind înființat în 2013.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker