Educație

FOTO | Pentru al doilea an, Fundația Comunitară oferă copiilor talentați „Fondul de Burse Împreună pentru performanță”

Buzăul are elevi cu mult potențial, care  pierd șansa de a se dezvolta din cauza resurselor limitate, spun reprezentanții Fundației Comunitare, care s-au oferit să vină cu burse în sprijinul unor astfel de copii. Organizația nonguvernamentală buzoiană a instituit anul trecut „Fondul de Burse Împreună pentru performanță” prin care a ajutat câțiva copii să își vadă visurile împlinite.

Buzoianul Alexandru Gheorghiță, a cărui reușită OPINIA a făcut-o cunoscută, unul dintre beneficiarii acestor burse, a absolvit vara aceasta Facultatea de Ingineria Sistemelor Biotehnice de la Universitatea Politehnica din București, cu media 9,30, ca șef de promoție. Alexandru a primit în 2021 o bursă de 5.000 de lei pentru achiziția de echipamente și participarea la cursuri ce îl ajutau în acel moment la performanță în domeniul roboticii și automatizării. Alexandru, elev al Liceului Tehnic Buzău, a fost înscris și recomandat pentru bursă de către Liga Elevilor Meseriași Buzău. „Ne bucurăm că am putut să contribuim la parcursul și dezvoltarea sa academică. Ne-a impresionat încă de la început și am crezut că va reuși”, spun reprezentanții Fundației Comunitare.

Alexandru Gheorghiță spune că este foarte recunoscător pentru acest ajutor: „Parcursul vieții mele a fost plin de provocări. Dar am descoperit foarte mulți oameni care au avut darul de a contribui la dezvoltarea mea personală și profesională. Fiecare a pus câte o cărămidă care a clădit persoana de astăzi. Oamenii minunați din Fundatia Comunitară Buzău mi-au fost alături când vremurile erau tulburi și totul a trecut în mediul online. Cu sprijinul lor am reușit să trec peste acest obstacol și pentru acest lucru le sunt recunoscător toată viața!”.

Succesul pe care l-a avut acest program anul trecut, dar și pentru că se poate vorbi în continuare de sărăcie, lipsă de educație a părinților, apartenență la o comunitate care nu valorifică performanța, lipsa unor centre educaționale în comunitate, lipsa de motivație, i-a determinat pe reprezentanții Fundației Comunitare să organizeze ediția a II-a a Fondului de Burse.

Prin această a doua ediție a Fondului de Burse, Fundația Comunitară oferă 16 burse în valoare de 3.000 lei/an și mentorat pentru elevii din clasele VI-VIII cu rezultate școlare și extrașcolare deosebite, înscriși la o unitate de învățământ din municipiul Buzău și care au resurse financiare limitate, pentru a le permite să aibă acces la o educație de calitate, pentru a încuraja angajamentul și dedicația față de învățare și pentru a-i motiva să-și atingă potențialul maxim.

Pentru ca banii să ajungă la copiii, adolescenții, tinerii, care au nevoie de ei, Fundația Comunitară are nevoie de sprijin din partea școlilor, a comunităților buzoiene, care să-i prezinte pe aceia care au nevoie de sprijin, pentru a face performanță din abilitățile lor, din pasiunile lor. La prima ediție, copiii care au beneficiat de burse au fost propuși de Asociația de Părinți și Cadre Didactice „Margareta Sterian” Buzău, Asociația Sudcarpatica; Asociația „Alexandru Marghiloman”, Asociația Părinților „Sprijiniți Școala”, Asociația Lindenfeld – Programul Educațional Ajungem MARI și Asociația „Tradiție pentru viitor”.

Depunerea aplicațiilor şi documentelor online sau fizic la sediul Fundației Comunitare Buzău se va face până la data de 31 iulie. Pe 8 august se va anunța lista finală a bursierilor, urmând ca în perioada 22 august–15 septembrie să aibă loc semnarea contractelor de finanțare cu bursierii și un părinte sau reprezentantul legal. În zece zile lucrătoare de la semnarea contractului  se va face transferul primei tranșe.

Ce criterii de eligibilitate sunt pentru Fondul de Burse

„În județul Buzău sunt mulți copii talentați al căror potențial maxim nu poate fi atins din cauza lipsei de resurse financiare astfel încât, fără un sprijin exterior, mulți dintre elevi sau familiile acestora nu îndrăznesc să viseze spre performanță. Din acest motiv, împreună susținem tineri talentați în drumul lor spre atingerea potențialului maxim. Fondul de Burse <Împreună pentru performanță> este un program inițiat de Fundația Comunitară Buzău pentru a sprijini elevii cu talente deosebite din Buzău, dar cu resurse limitate. Credem că viitorul unei țări depinde de calitatea educației, din acest motiv, împreună susținem tinerii talentați”, spun reprezentanții Fundației Comunitare Buzău.

La prima ediție au beneficiat de sprijin, pe lângă Alexandru Gheorghiță, și elevii Bogdan-Gabriel Ion, Cristina Gabriela Dumitru, Cristian Dorin Șerban, Valentin Mădălin Dinu, Maria Goganși Denisa Spiridon. Ca și prima ediție, Fondul de Burse, ediția a II-a este dezvoltat de Fundația Comunitară Buzău pentru elevii cu rezultate școlare și extrașcolare bune și cu potențial deosebit, dar cu resurse limitate. Bursele sunt însoțite și de mentorat, prin activități organizate de Fundația Comunitară Buzău în colaborare cu antreprenori, profesori sau specialiști locali, din Buzău. „Prin Fondul de Burse, ediția a II-a, vrem să dăm încredere tinerilor de astăzi că se află pe drumul cel bun și că prin educație pot reuși să ajungă unde își doresc”, spune reprezentanții Fundației Comunitare.

Care sunt criteriile de eligibilitate

  • Elevii înscriși în clasele VI-VIII (în anul școlar 2023 – 2024) care studiază la unitățile de învățământ din municipiul Buzău;
  • Media generală pe anul școlar anterior (2022 – 2023) să fie mai mare de 9.50;
  • Venitul net pe membru de familie în ultimele 3 luni să nu fie mai mare de 1.600 lei;
  • Elevul sau reprezentantul legal să dețină și să prezinte un cont bancar la semnarea contractului.

Care sunt criteriile de selecție pentru Fondul de Burse

Fundația Comunitară spune că aplicantul să fie implicat în activități școlare și extrașcolare (științe, muzică, dans, sport etc.) pe care să le poată dovedi prin documente precum rezultate la olimpiade județene și naționale, premii la concursuri județene, naționale sau internaționale etc.

De asemenea, acesta trebuie să fie implicat în comunitate: cu spirit de voluntariat, care dorește să participe la sesiuni și activități de mentorat, schimburi de experiență și care va folosi resursele în scopuri educaționale.

În vederea selecției sunt luate în calcul și calitățile personale. Portretul aplicantului ar trebui să conțină următoarele caracteristici: onest, motivat, deschis. „Pentru noi este important să socializăm cu bursierul, întrucât astfel îi putem identifica mai ușor nevoile, iar prin urmare să răspundem mai ușor la necesitățile lui. Nu dorim doar să acordăm o finanțare pentru a ajuta pe cineva să își depășească problemele de acest tip, ci dorim să oferim și un suport moral pentru a-l încuraja în activitatea școlară, dar și în viața de zi cu zi”, spun reprezentanții Fundației Comunitare.

Bursele se atribuie prin urmărirea procesului de selecţie: etapa de preselecție realizată de Fundația Comunitară Buzău și etapa de selecție realizată donatorii Fondului de Burse, ediția a II-a, împreună cu un reprezentant al Fundației Comunitare Buzău.

În selecția aplicanților se vor mai lua în considerare următoarele aspecte: media generală a anului școlar anterior, nevoia financiară, motivația aplicantului şi gradul de complexitate cu care este completat mini-interviul, nivelul de implicare în comunitate. O selecție preliminară care vizează criteriile de eligibilitate și de selecție se face de către echipa Fundației Comunitare Buzău. Ulterior, profilul aplicanților, care include toate aspectele solicitate (financiar, rezultate școlare și extrașcolare, interviu, scrisoare de motivație etc.) pe care Fondul de Burse le urmărește, va fi analizat de donatorii Fondului de Burse, ediția a II-a, și de un reprezentant al Fundației Comunitare Buzău. Astfel, lista cu aplicanții eligibili este trimisă către donatorii Fondului care selectează elevul/elevii pe care îl/îi susține timp de un an de zile. Dacă donatorii consideră că profilul conturat al aplicantului nu este suficient în conturarea unui profil al bursierului, la solicitarea acestuia există posibilitatea realizării unei întâlniri între echipa Fundației Comunitare Buzău, aplicant și donator.

Lista cu bursierii admiși va fi trimisă și către mentorii din comunitate care își doresc să îi mentoreze pe elevi timp de un an de zile.

Prezentarea unor documente false, neactualizate la zi ori a documentației incomplete privind veniturile, în scopul obținerii burse atrage după sine pierderea dreptului de a solicita pe viitor alte burse sau a unui alt tip de suport din partea Fundației Comunitare Buzău.

Ce costuri acoperă bursele?

Suma de 3.000 lei va fi oferită copiilor selectați de Fundația Comunitară Buzău în zece tranșe egale pe parcursul anului școlar 2023 -2024, în primele 10 zile calendaristice ale fiecărei luni, pentru acoperirea costurilor de susținere a activității școlare și extrașcolare (transport școlar pentru elevii care fac naveta din mediul rural, manuale, culegeri, rechizite, cursuri de perfecționare, cazare/cămin, cantină, participare la olimpiade/concursuri/tabere educaționale, obținerea unor certificate de limbă sau a unor competențe, echipamente etc.). În mod excepțional, în funcție de nevoia aplicantului, bursele pot fi acordate în trei tranșe egale pe parcursul anului școlar 2023-2024.

Bursa va fi virată doar într-un cont bancar. Astfel, toți elevii admiși în Fondul de Burse vor prezenta contul bancar atunci când vor semna contractul, cont deschis pe numele lor sau al reprezentantului legal.

Care sunt actele necesare pentru înscriere

Aplicantul va trimite următoarele documente utilizând următoarea adresă de mail [email protected] sau le va aduce personal la Sediul Fundației Comunitare Buzău, Str. Victoriei, nr 9, Buzău (lângă fostul restaurant Pik-nik).

Documente de înscriere în program:

  • Formularul de aplicare – date generale şi mini-interviu accesând linkul: https://forms.gle/Y4sJ1p9iZFvJJVSDA
  • Scrisoarea de motivație a aplicantului, scrisă de mână, maximum 500 de cuvinte pe o pagină A4, prin care se explică motivația și nevoia de suport (de ce își dorește această bursă, cum l-ar ajuta, în ce ar investi, cum se face el diferit față de alți candidați și ce așteptări are de la program sau donator/mentor). De asemenea, se dorește o scurtă descriere din partea aplicantului în care acesta se va prezenta și va vorbi despre pasiunile sale sau despre planurile de implicare din acest an (scrisorile scrise de alte persoane decât aplicanții nu vor fi luate în considerare).
  • Documente şcolare: o scrisoare de recomandare din partea unui profesor îndrumător/diriginte/director; de ce îl recomandă, câteva cuvinte despre potențialul și caracterul aplicantului. Scrisoarea trebuie să conțină și datele de contact ale autorului (numărul de telefon și adresa de email); foaia matricolă cu toate mediile pe anii școlari anteriori eliberată de instituția de învățământ; adeverință care să ateste că aplicantul încă este integrat în ciclul de învățământ. (se obține de la secretariatul unității de învățământ).
  • De asemenea, mai sunt necesare copii după documente și diplome care să ateste participarea la activități școlare și extrașcolare în care aplicantul a fost implicat (voluntariat, cursuri suplimentare, activități artistice precum fotografie, teatru, dans, muzică, sport etc.) din ultimii doi ani școlari, așezate în dosar în ordine cronologică inversă. În plus, elevii vor completa dosarul cu exemple din munca lor, adăugând copii xerox ale lucrărilor realizate de ei (opere grafice: desene, picturi, fotografii etc.) sau fotografii pentru acele lucrări care nu pot fi fotocopiate (sculpturi, tablouri, creații vestimentare etc.);
  • Bineînțeles că sunt necesare și documentele de identitate: copie după cartea de identitate sau după certificatul de naștere al aplicantului (pentru cei care nu au împlinit încă 14 ani), copie după cartea de identitate al părintelui/ reprezentatului legal care va co-semna contractul.

Și pentru că este vorba despre burse acordate celor cu posibilități materiale reduse, vor fi necesare și documente financiare:

  • Adeverinţă de salariu net sau adeverință de șomaj sau cupoane de pensie pe ultimele trei luni de la ambii părinți (aprilie, mai, iunie). Dacă unul dintre părinți nu are niciun venit, acesta va da o declarație pe propria răspundere. Dacă ambii părinți nu au niciun venit, se va aduce o anchetă socială.
  • Dacă unul din părinți sau ambii sunt decedați trebuie să se prezinte actele care justifică acest aspect și documentele care atestă suportul social (copie după decizia de pensie de urmaș și copii ale cupoanelor de pensie de urmaș de pe ultimele trei luni).
  • Dacă părinții sunt divorțați trebuie să se prezinte actele care justifică acest aspect și documentele care atestă pensia alimentară. În cazul în care copilul nu beneficiază de pensie alimentară, trebuie să se realizeze o declarație pe proprie răspundere prin care părintele responsabil de copil declară lipsa veniturilor de acest tip.
  • Dacă aplicantul provine dintr-un centru de plasament sau plasament familial va aduce documente din care să rezulte situația în care se află.

Pentru mai multe informații  email: [email protected]

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker