Administrație

Mai mulți bani pentru proiectele de drumuri în 2022. Buzăul, pe lista Ministerului Transporturilor

Proiectul de buget pe anul viitor prevede cu 20,5 la sută mai mulți bani decât în 2021 pentru Ministerul Transporturilor, fiind alocată suma de 17 miliarde de lei, în care intră și obiectivele ce trebuie realizate de Compania de Drumuri CNAIR.

Principalele proiecte de construcție de autostrăzi sau variante de ocolire, introduse în bugetul pe anul 2022, cuprind mai multe zone din țară, cum ar fi autostrada Sibiu – Pitești, Lugoj – Deva, Nădășelu – Suplacu de Barcău – Borș – Autostrada A3 sau Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureș. Pe listă mai apar și autostrada de Centură Sud a municipiului București, autostrada de Centură Nord a municipiului București, drumul expres Craiova – Pitești, drumul expres Brăila – Galați, podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila, dar și autostrada Ploiești – Buzău.

Buzăul este trecut și pe lista proiectelor de autostrăzi aflate în pregătire pe parcursul anului 2021 și care vor intra etapizat în execuție în perioada 2022-2025. Anul viitor urmează să fie elaborate studiile de fezabilitate și proiectele tehnice pentru autostrada Brașov – Bacău și pentru drumurile de mare viteză Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava – Siret. La fel și pentru autostrăzile Sibiu – Făgăraș, Făgăraș – Brașov, Târgu Neamț – Târgu Mureș, Târgu Neamț – Iași – Ungheni, Timișoara – Moravița. Și pentru drumul expres Brăila – Buzău se va elabora studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, acesta figurând printre cele din țară incluse în program.

Printre principalele proiecte de modernizare a drumurilor din Buzău, introduse în Buget în anul 2022, se numără și drumul Jitia – Bisoca, un pod nou peste râul Râmnicu Sărat, dar și continuarea lucrărilor la podul peste râul Bâsca, de la Cislău, care va fi bugetat în continuare și în anul 2022. Noul pod dintre Cislău și sa­tul Poienile, din Pătârlagele, urmează să înlocuiască podul vechi aflat într-o stare avansată de uzură și expus tuturor viiturilor importante produse pe râul Bâsca.

Lista completă include numeroase drumuri din toată țara ce urmează să fie modernizate sau începute de la zero, dar este cunoscut faptul că România nu excelează la capitolul construirii drumurilor, birocrația și ritmul lent al lucrărilor fiind principalele cauze pentru eșecurile răsunătoare. „Potrivit Anexei 3/24, prioritățile strategice investiționale ale Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru perioada 2022-2025 sunt focalizate în principal pe finalizarea lucrărilor la obiectivele/ proiectele de investiții aflate într-un stadiu avansat de realizare, cu finanțare ­asi­gurată și continuarea lucră­rilor la obiectivele/ proiectele de investiții aflate în derulare, precum și începerea de noi lucrări, situate pe rețeaua TEN-T, cu finanțare asigurată din fonduri nerambursabile și fonduri rambursabile, concretizându-se în construcția de autostrăzi/drumuri expres pe TEN-T”, scrie adevarul.ro.

Articole similare