Economic

FOTO | Drumarii buzoieni, inspecție în județul vecin

Specialiștii Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Buzău au participat miercuri, 14 decembrie, la o întâlnire pentru construcția podului suspendat peste Dunăre la Brăila.

Specialiștii DRDP Buzău au participat la o întâlnire cu reprezentanții antreprenorului – Asocierea IHI Infrastructure Systems CO Japonia și Astaldi SpA Italia, reprezentanții supervizorului de specialitate și ai beneficiarului CNAIR, pentru construcția podului suspendat peste Dunăre la Brăila. Pe ordinea de zi au fost discuții despre modalitatea punerii în circulație a podului dunărean, precum și aspecte ce țin de pregătirea personalului care va asigura întreținerea și buna desfășurare a circulației pe acest obiectiv. De asemenea, au mai fost discuții ce au privit graficul de execuție și etapele care vor mai fi consumate până la finalizarea obiectivului și execuția recepției la terminarea lucrărilor. S-au mai discutat modalitățile tehnice de întreținere și mentenanță ale podului, precum și graficul de scurtă și lungă durată pentru efectuarea acestora”, transmit reprezentanții DRDP Buzău.

Reprezentanții antreprenorului au prezentat o parte din manualele de întreținere care vor fi documentele ce vor sta la baza pregătirii personalului de întreținere și personalului operațional.

În următoarele întâlniri urmează să fie predate specialiștilor beneficiarului și alte documente care vor fi alături de cartea tehnică a construcției, ghidul DRDP Buzău pentru buna funcționare a obiectivului. DRDP mai precizează că întâlnirea de miercuri a avut un caracter informativ, urmând ca într-un timp foarte scurt personalul desemnat pentru obiectivul podul suspendat peste Dunăre la Brăila să înceapă cursurile de pregătire de specialitate.

Grindeanu, noi termene pentru constructor

Podul peste Dunăre de la Brăila s-ar putea deschide în primăvara anului viitor, în aprilie sau mai, pe varianta Măcin (Tulcea) și în august-septembrie pentru varianta Jijila (Tulcea). Este al treilea termen pentru cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 30 de ani.

Stadiul fizic al podului este de 82,27 la sută, iar al drumurilor de legătură de doar 40 la sută, a anunțat CNAIR pe 21 noiembrie. „Constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila și-a luat angajamentul public de mai multe ori că până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între județele Brăila și Tulcea. Din păcate, ritmul de lucru și mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deși termenul contractual de finalizare era sfârșitul anului 2021. Precizăm că în acest moment nu sunt finalizate nici lucrările de construcție a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40 la sută”, arăta CNAIR. Primul termen pentru podul de la Brăila a fost cel contractual, decembrie 2021, iar al doilea a fost 20 decembrie 2022, dată pe care constructorul Astaldi și-a asumat-o pe 3 octombrie, la ultima vizită pe șantier a lui Grindeanu.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker