Administrație

FOTO | Cel mai modern sistem de trafic din România funcționează la Buzău

 

Sistemul este implementat va funcţiona pe bulevardul Unirii, strada Transilvaniei, strada Marghiloman şi zona Obor (Chiristigii) prin monitorizarea a 24 de intersecţii: 11 pe Unirii, șase pe Marghiloman, patru pe Transilvaniei şi trei în zona Obor. La acestea se mai adaugă, pe zonele de intrare în municipiu, un număr de cinci panouri de monitorizare a traficului (sisteme de informare, prin care operatorii din Centrul de Control transmit informaţii către toţi participanţii la trafic).

Primarul Municipiului Buzău, Constantin Toma, însoţit de şefa Biroului Proiecte Europene din cadrul Primăriei Buzău, au organizat luni recepţia proiectului „Sistem inteligent de trafic, management şi monitorizare, bazat pe soluţii inovative de eficientizare şi reducere a poluării în municipiul Buzău”, primele teste de funcţionare a echipamentelor şi software-ului (vizualizare imagini preluate de camerele din teren,  prezentare pe hartă a poziţiei autobuzelor) fiind făcute, în faţa presei, la noul Centru Intermodal de Transport, amenajat în spaţiul de pe bulevardul Bălcescu, acolo unde până de curând a funcţionat „Casa Căsătoriilor”. Reprezentantul firmei constructoare, Swarco, cei care au obţinut contractul de execuţie a investiţiei, dar şi reprezentantul consultantului tehnic şi-au asumat partea de prezentare tehnică a proiectului.

„Aşa cum s-a explicat aici de către specialişti, este un sistem care se va îmbunătăţi în fiecare zi, pe baza informaţiilor acumulate în fiecare intersecţie. Încă o dată: deciziile se iau în fiecare intersecţie, pe baza computerelor şi a  camerelor de luat vederi, toată această dotare care face posibilă o funcţionare din ce în ce mai bună. De altfel, aşa cum am înţeles de la colaboratorii noştri, această îmbunătăţire se cunoaşte, de două zile, pe Marghiloman, de exemplu, unde se circulă <aţă>, cum spun specialiştii, aspecte ce se îmbunătăţesc de la o zi la alta, în funcţie de valorile de trafic. Este cel mai modern sistem de acest fel care funcţionează la această oră în România”, a spus primarul Constantin Toma.

Pentru că, în ultima perioadă, în special pe reţelele de socializare proiectul a fost prezentat ca pe o simplă semaforizare, reprezentantul consultantului tehnic a precizat: „Nu este un sistem de semaforizare, este un sistem adaptiv, de management al traficului, el integrează o multitudine de alte elemente, aşa cum este prioritizarea în trafic a transportului în comun. În curând vom intra şi în zona a tot ceea ce înseamnă mobilitate alternativă, aşa cum sunt pistele de biciclete. Acest centru va deveni primul centru de mobilitate la nivelul României şi va fi primul centru care va funcţiona în mod integral, pentru că în alte oraşe din ţară fiecare sistem acţionează în mod separat”.

„Pierderi colaterale” – nu vor mai fi parcări pe bulevardul Unirii

Invitat să transmită un  mesaj participanţilor la trafic, dar şi locuitorilor Municipiului Buzău, primarul Toma a spus: „În primul rând trebuie spus că această idee a apărut în anul 2018, în timpul unei vizite la Tokio, alături de alţi 12 primari. Am văzut la primarul din Tokio acest sistem. Am cerut explicaţii şi când am revenit în România am cerut consultantului informaţii despre ceva similar în Europa. Dacă un asemenea  sistem rezolvă un oraş de 20 de milioane de locuitori, la Buzău se putea rezolva mai uşor. Suntem în 2023 şi iată că un astfel de sistem începe să funcţioneze şi la noi!  Un lucru foarte, foarte important, bineînţeles că vor fi şi pierderi colaterale, şi trebuie să o spunem de la început! Acest sistem nu poate funcţiona cu parcări pe bulevardul Unirii. Nu vom avea nici o maşină parcată, cu excepţia a 44 de maşini, care vor putea parca în fostele alveole, unde trăgeau autobuzele, dar trebuie reţinut că acele maşini vor parca paralel cu bulevardul, cu axul central al străzii, nu perpendicular(!).  În altă ordine de idei, dacă vorbim despre unul dintre scopurile implementării unui astfel de proiect, o componentă cu caracter obligatoriu în viziunea finanţatorilor europeni, va fi o îmbunătăţire inclusiv sub aspectul reducerii emisiilor de CO2,  pentru că acest sistem trebuie să facă şi oraşul Buzău mai sănătos. Anul acesta numărul maşinilor în municipiul Buzău a crescut cu 6700 şi în ritmul acesta în câţiva ani putem transforma bulevardul Unirii în cea mai mare parcare din oraşul Buzău. A fost o investiţie care s-a desfăşurat simultan cu alte proiecte, şi bineînţeles că fiecare proiect în parte a avut de suferit, dar important este că, iată, până la Crăciun vom finaliza toate cele patru proiecte pentru care am accesat fonduri europene. În ce priveşte investiţia aceasta, care a durat doi ani, costul total a fost de 5,5 milioane de euro”.

În acest moment, Primăria Buzău are atrase în jur de 422 de milioane de euro, finanţare în derulare sau în curs de atragere.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker