Educație

FOTO / Ce au învățat elevii unei clase pregătitoare de la „Palade” prin participarea la proiectul eTwinning „Green Planet”

Elevii clasei pregătitoare C de la Școala Gimnazială „G.E.Palade” Buzău, coordonați de învățătoarea Doina Luiza Jalbă, au fost familiarizați în acest an școlar, pe lângă activități ce țin de viața de școlar, cu tainele slovelor, cu secretele numerelor, tainele socotitului, și cu activități desfășurate cu parteneri, elevi și profesori din 14 țări europene, în cadrul proiectului eTwinning „Green Planet”. A fost o experiență grozavă pentru micii școlari care, fiind implicați într-o gamă variată de activități, au efectuat o serie de sarcini interesante. Au avut astfel ocazia să deslușească și o parte din tainele naturii, acest proiect ajutându-i să înțeleagă cât de importantă este planeta noastră și, mai important, că suntem responsabili pentru ocrotirea ei. „Știm că educația pentru mediu și educația pentru dezvoltare durabilă sunt recunoscute ca priorități educaționale inevitabile și necesare pentru formarea viitorilor cetățeni activi și conștienți de valoarea inestimabilă a mediului și a resurselor acestuia. De aceea, scopul proiectului nostru a fost acela de a sensibiliza copiii în ceea ce privește sustenabilitatea mediului, de a-i face din ce în ce mai conștienți de consecințele acțiunilor umane asupra mediului și de a-i învăța să adopte stiluri de viață durabile pentru a fi adevărați ecologiști”, spune înv. Doina Luiza Jalbă.

Din această perspectivă, proiectul „Green Planet”, mai spune cadrul didactic, a constituit o oportunitate fantastică pentru micii școlari să învețe să exploreze și să se implice în diverse subiecte în timp ce lucrează pentru a atinge un obiectiv comun: crearea unei planete mai ecologice și mai durabile. „Prin rezolvarea creativă a sarcinilor, prin desfășurarea activităților cuprinse în agenda proiectului <Green Planet>, programa noastră de școală primară a devenit o experiență de învățare dinamică, interdisciplinară, care a încurajat munca în echipă, gândirea critică, rezolvarea problemelor și creativitatea. Astfel elevii au învățat de mici să-și asume un rol activ în abordarea problemelor de mediu. Prin modalitățile de lucru abordate s-a încercat să li se insufle sentimentul de responsabilitate față de bunăstarea planetei noastre”, mai spune cadrul didactic.

Tema acestui proiect a putut fi integrată cu ușurință în toate disciplinele din curriculumul școlii primare. Au discutat despre acțiuni de protejare a mediului, despre animale și habitatul lor, despre importanța conservării acestor habitate, despre specii pe cale de dispariție, despre necesitatea protejării animalelor, de Ziua Internațională a Animalelor, au cules, au presat plante medicinale, s-au documentat și au aflat informații despre virtuțile lor terapeutice, la Explorarea Mediului. Au aflat că plantele reprezintă rezervoare de oxigen și au învățat să sădească pomi, flori, legume. Prin experimente, observații și colaborare cu partenerii lor eTwinning, cei mici au dobândit , într-o oarecare măsură, o înțelegere mai profundă a principiilor științifice care stau la baza problemelor de mediu. Au fost solicitați să investigheze, pe grupe transnaționale, cauzele poluării aerului, solului, apei, prin experimente, discuții, jocuri.

Desfășurarea multor activități a avut loc în aer liber, în natură, elevii conștientizând astfel cât de importantă este natura pentru viața noastră, rolul lor, al omului în general, în protejarea mediului. Totodată micii ecologiști creativi au realizat afișe, logo-uri care promovează sustenabilitatea, utilizând diverse aplicații. Acest lucru le-a permis să-și conecteze talentele artistice cu pasiunea pentru o „planetă verde”. În proiectul eTwinning „Green Planet”, elevii au învățat să navigheze pe platformele online, să comunice cu colegii lor internaționali și să folosească instrumente digitale pentru cercetare și colectare de date. Ei au avut, de asemenea, șansa de a propune soluții la problemele de mediu.

Au citit poezii, scurte texte cu tematică ecologică și au scris cu litere de tipar, propoziții, scurte texte, despre animale și plante, la Comunicare în limba română, dar pe de altă parte, limba engleză a fost limba de comunicare în acest proiect, oferindu-le posibilitatea de a-și exersa abilitățile lingvistice într-un context real. Ei s-au implicat în schimburi interculturale, au împărtășit idei și au colaborat cu colegii din alte țări. Au învățat cântece care promovează, prin mesajul lor, protejarea mediului, dragostea față de natură, față de Planeta Pământ.

Ce înseamnă pentru cei mici învățarea experiențială

Învățarea experiențială aduce mari beneficii, deoarece oferă elevilor posibilitatea de a rezolva sarcini, prin implicare emoțională și lucru în echipă. Aplicarea normelor ecologice a dus la formarea de noi comportamente cu aplicabilitate în viitor vizând protejarea planetei. „Activitățile cuprinse în acest minunat proiect s-au bazat pe un plan dezvoltat în comun, axat pe o strânsă cooperare și pe crearea unor produse rezultate din efortul depus de către toți partenerii. Astfel, proiectul <Green Planet> a condus la dezvoltarea unor competențe sociale, foarte importante, la dezvoltarea de abilități comunicaționale, la deschiderea către diversitate, la dezvoltarea creativității, în descoperirea de noi soluții, folosind tehnologiile informației și comunicațiilor. Ne bucurăm că am făcut parte din această echipă minunată! Participarea la acest proiect a prilejuit acumularea unei experiențe valoroase, sentimente de bucurie, satisfacție tuturor participanților și, totodată, a constituit un stimulent pentru a face față altor provocări”, a mai spus cadrul didactic al Școlii „George Emil Palade”.

 

 

Un comentariu

  1. Nu au învățat nimic! Acesta este adevărul. Proiecte făcute aiurea!

Articole similare