Economic

FOTO / Autostrada Moldovei: Nimic nu-l oprește! UMB face senzație pe A7

Constructorul român Dorinel Umbrărescu lucrează non-stop la Autostrada Moldovei, pe loturile 1 și 4, unde a început deja lucrările. La finalul săptămânii trecute, secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a făcut o vizită în șantier pe cele două loturi.

„Am fost în vizită pe șantierele Autostrăzii Buzău-Focșani, unde antreprenorul execută lucrări pe lotul 1 Buzău – Vadu Pașii și pe lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord, și am avut și o primă ședință de progres cu factorii responsabili”, a transmis secretarul de stat. Deși condițiile meteorologice sunt nefavorabile, Umbrărescu continuă lucrările pe autostrada care va lega Capitala de Moldova. Astfel, pe primul lot a fost finalizată activitatea de deminare pe întreaga suprafață a amplasamentului autostrăzii și drumului de legătură cu DN2, a fost finalizată diagnoza arheologică a întregului traseu, în urma căreia nu a fost identificat niciun sit arheologic și în prezent se forează, armează și toarnă piloții aferenți a 2/4 structuri (poduri și pasaje) și se execută lucrări la drumurile de acces. Pe celălalt lot unde au fost începute lucrările, respectiv lotul 4, au fost finalizate lucrările de decopertare a terenului pe întregul traseu al acestui lot, a fost finalizată activitatea de deminare pe întreaga suprafață a amplasamentului, a fost finalizată diagnoza arheologică, în urma căreia s-a identificat un sit arheologic, iar acum sunt în curs de finalizare umpluturile aferente traseului autostrăzii, se execută lucrări la podețe, se forează, armează și cofrează piloții pentru 6/7 structuri (poduri și pasaje) și se execută lucrări de organizare de șantier și depozitul de materiale agregate.

Cele două contracte prevăd execuția a 15,5 kilometri de autostradă. Astfel, primul lot este format din 4,6 kilometri lungime traseu, 7,75 kilometri drum de legătură cu DN2, două poduri, două pasaje, un nod rutier, 9 podețe, 7.791 metri de perdele forestiere. Lotul 4, Mândrești Munteni – Focșani Nord (km 71+500 – km 82+440) are 10,9 kilometri lungime traseu și include șase poduri, un pasaj și două noduri rutiere. Pentru aceste două loturi au fost emise ordinele de începere în data de 5 decembrie, iar la două luni distanță, constructorul român deja forează pentru piloți. Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL are termen de finalizare de 20 luni de la data ordinelor de începere a lucrărilor, iar perioada de garanție a lucrărilor este de 120 luni.

Toate cele patru loturi ale Autostrăzii Buzău – Focșani au autorizațiile de construire emise. „La acest moment, avem un total de 64,89 km ai Autostrăzii Moldova aflați în execuție”, a conchis oficialul din Transporturi.

Pot începe lucrările și pe loturile 2 și 3

Constructorul român UMB poate începe lucrările și pe loturile de mijloc ale Autostrăzii Buzău-Focșani, ordinul pentru intrarea în șantier urmând să fie emis săptămâna aceasta, a mai anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu. CNAIR a semnat contractele de execuție pentru loturile 2 și 3 ale Autostrăzii Buzău-Focșani pe 12 ianuarie 2023, termenul de realizare pentru cei 67 de kilometri fiind de 26 de luni.

  • Tronsonul 2 (Vadu Pașii – Râmnicu Sărat) are o lungime de 30,8 km și o valoare de 1,31 miliarde de lei fără TVA, iar contractul include construcția a 12 poduri printre care se numără Podul peste Râmnicu Sărat și DN22.
  • Tronsonul 3 (Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni) are o lungime de 36,1 km și o valoare de 1,46 miliarde de lei (fără TVA), iar pe acest tronson vor fi construite 18 poduri și un pasaj, printre care se numără Podul peste DJ 205R și peste pârâul Râmna. Pentru ambele loturi durata de execuție este de 26 de luni.

Astfel, pe Autostrada Moldovei (A 7), pe cele zece loturi dintre Buzău și Pașcani, UMB poate lucra pe șapte, pe ruta Buzău-Focșani-Bacău, adică pe aproape 180 de kilometri și așteaptă (posibil chiar săptămâna viitoare) decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) pentru cele trei loturi dintre Bacău și Pașcani. Pentru cele trei loturi, analiza contestațiilor este în etapa finală, pe 31 ianuarie fiind depuse concluzii scrise.

Dacă la CNSC se vor respinge contestațiile Danlin, atunci constructorul băcăuan va lucra la vară pe 10 din cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei, practic de la Buzău până la Pașcani, aproape 250 de kilometri din cei 320 km. Raportat la întregul PNRR, în eventualitatea unui câștig la CNSC, drumarul român va lucra pe 14 loturi de autostradă cu o lungime de 300 de kilometri: 10 loturi pe Autostrada Moldovei (aproape 250 km), 3 loturi pe Autostrada Transilvaniei (42 km) și Lotul Lugoj – Deva (10 km).

 

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker