Actualitate

Fostul pilot de raliu Titi Aur, șocat de cum se circulă pe DN2-E85

Drumul european E85 și-a câștigat renumele de „drum al morții”, dintr-un motiv bine întemeiat, și anume numărul mare de accidente soldate cu victime. În ciuda acestui fapt, accidentele au cam aceeași cauză comună: viteza foarte mare. Fostul pilot de raliuri Titi Aur a rămas de-a dreptul șocat când a văzut cum se circulă pe E85, în timp ce se deplasa pe ruta Focșani – Râmnicu Sărat – Buzău.

DN2-E85 are în cea mai mare parte câte o bandă pe fiecare sens și margini largi de drum, care le creează șoferilor senzația că se poate circula lejer pe două benzi. Realitatea este că drumul este imprevizibil, iar benzile se îngustează pe anumite porțiuni, cei ce nu sunt atenți putând fi confruntați cu situații grave.

Teoretic drum național, practic autostradă. Șoferii impun propriile reguli

Comentând datele unui sondaj, potrivit căruia șapte din zece șoferi consideră că ar putea produce un accident grav, Titi Aur a mărturisit la DC News că a rămas uimit de modul în care se circulă pe drumul periculos. Fostul campion de raliuri a constatat că limita de viteză aferentă tipului de drum, respectiv 100 km/h, era departe de a fi respectată de șoferi, iar aceștia circulau în limite de viteză adaptate autostrăzilor.

Titi Aur

Mai mult decât atât, fostul pilot de raliuri s-a trezit și că este hărțuit de unii șoferi atunci când a mers în limitele legale de viteză. Din ceea ce a văzut, Titi Aur a tras concluzia că există foarte multe persoane iresponsabile în trafic, în ciuda rezultatelor din sondaje, care nu conștientizează că acțiunile lor reprezintă un pericol nu doar pentru ei înșiși, ci și pentru ceilalți participanți la trafic.

„Faptul că într-un sondaj spun asta, într-un fel e de bine, pentru că 7 din 10 conștientizează că se poate întâmpla, dar aș spune că doar declarativ. Comportamentul nu e deloc adecvat. Nu vedem 7 din 10 stresați să nu facă accident, ba dimpotrivă… dacă vorbim despre cum se circulă pe drumuri. De curând, venind dinspre Moldova, pe ruta Focșani – Râmnicu Sărat – Buzău, unde e șoseaua cu acel acostament – DN2 – e nebunie! Se merge mult, mult, mult peste limita legală, adică în localitate cu 100 km/h, în afara localității cu 130 – 140 km/h. Am încercat să merg relativ aproape de viteza legală, toată lumea mă depășea, toată lumea mă semnaliza, mergeam mai mult pe acea bandă (acostament, n.red.), șoferii de TIR s-au supărat, erau în spatele meu, călare pe mine, m-au depășit. Comportamentul nu e deloc conform sondajului, care ar însemna ca 7 din 10 șoferi să fie semi-legali… cred că 11 din 10 mergeau foarte tare”, spune Titi Aur.

Poliția: DN2-E85 nu are patru benzi de circulație

Atât Poliția Română, cât și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) spun că DN2-E85 este un drum cu doar două benzi pe sens și pe care este interzis traficul rutier pe acostament. Însă niciuna dintre autorități nu a explicat de ce se permite, totuși, circulația pe respectivul acostament, dacă el nu este destinat rulării autoturismelor, iar folosirea sa crește numărul accidentelor rutiere soldate cu decese.

„DN2 nu are patru benzi de circulație. Este un drum cu o bandă pe sens, de 3,5 m lățime, plus un acostament de 2,5 m lățime, oficial desemnat ca bandă pentru opriri de urgență. Pe benzile de urgență de 2,5 m lățime, situate lângă acostament și care fac parte din platforma drumului, nu este permisă circulația autovehiculelor, pietonilor, animalelor etc. Aceasta este folosită de șoferi pentru circulație, pentru facilitarea depășirilor, deși lățimea drumului permite depășirea fără trecerea peste axul drumului doar atunci când ambele vehicule implicate sunt autovehicule mici. Precizăm că marea problemă de siguranță a traficului de pe DN2 este că se circulă 2+2, neregulamentar și haotic”, spunea Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

„Pe acostament pot circula pietonii, în lipsa trotuarului, precum și bicicletele și celelalte vehicule fără motor, dacă circulația se poate desfășura fără pericol, însă doar în situația în care pe drumul public nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru aceste vehicule”, transmitea și Poliția Română, arătând că acest acostament are, de fapt, și mai multe funcții.

Firește, aceste informații sunt ignorate de șoferi, care au făcut propriile legi și și-au stabilit atât regimul de circulație, cât și vitezele. În urmă cu doi ani, jurnaliștii de la „Libertatea” au numărat crucile aflate de o parte și de alta a E85, locuri unde s-au înregistrat pierderi de vieți omenești, iar rezultatul este și trist, și îngrijorător: 285 de cruci pe sensul București – Bacău și 279 de cruci când străbați invers drumul din Bacău la București. Dintre acestea, cele mai multe le bifa ruta Urziceni-Buzău (107), Râmnicu Sărat-Focșani (103) și Adjud-Bacău (102).

Drumul European 85 pornește din Lituania, de la Marea Baltică, și se oprește în Grecia, într-un oraș de la Marea Egee. Pe lângă cele două țări, mai străbate Belarus, Ucraina, România și Bulgaria, având 2.314 km lungime totală. În țara noastră, drumul are peste 500 km și leagă Moldova de Muntenia, respectiv orașele Siret și Giurgiu, ambele aflate la granițe.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker