luni, 30 noiembrie 2020

Educație mascată în ,,România educată”

Liliana SBÎRNEA,
senator P.S.D. de Buzău

Parafrazându-l pe un celebru luptător pentru drepturile civile care spunea că ”dreptatea prea mult amânată este dreptatea refuzată”, pot afirma cu toată convingerea că președintele Iohannis, premierul Orban și ministrul Anisie, trio-ul funerar, ridică la rang de politică de stat arta de a cosmetiza ”mortul”, adică de a prezenta drept viabilă o politică educațională falimentară. Așadar, educația ­națio­nală amânată este educația îngropată, așa cum orice organism viu ținut atât de mult în moarte clinică nu are șanse să își revină de la sine.

De aceea noi, PSD, venim în fața dumneavoastră cu o strategie de redresare a educației noastre,  adusă acum în stare de colaps  de un guvern liberal iresponsabil. Aducem experiență, expertiză și resetarea sistemului nostru ­educațional încă din primele 100 de zile de când vom prelua guvernarea prin :

  • Un învățământ preuniversitar aliniat celor mai mo­derne standarde educaționale prin:

– Finanțare justă și eficientă a sistemului ­educațio­nal;

– Regândirea curriculei pe o structură flexibilă, dinamică și verticală, adecvată provocărilor unui învățământ de calitate;

– Susținerea capitalului uman;

–  Responsabilizarea ­pu­blică prin implicarea într-o guvernanță strategică a celor trei factori de decizie și de destinație ai actului educațional: cadre didactice, elevi, părinți.

  • Implementarea de programe cu destinație bine definită:

– Programul național pentru educație timpurie;

– Școala cu program prelungit în sprijinul familiei;

– Facilitarea accesului la proiecte finanțate din fonduri europene pentru unitățile private;

– Angajamentul pentru ­edu­cația incluzivă;

– Conectarea școlilor la internet și digitalizarea resurselor educaționale ;

– Un program de parteneriat cu Televiziunea publică, o platformă digitală dedicată atât elevilor din sistemul preuniversitar, cât și studenților, care să pună la dispoziția elevilor, studenților și părinților accesul permanent la niște lecții modulare, aplicate, predate și explicate de către cei mai buni profesori din țară.

  • Dublarea numărului de beneficiari ai burselor sociale, majorarea acestui tip de subvenție prin alocare a 40% din salariul minim net pe economie
  • Creșterea procentului alocat burselor de studiu la 32% din salariul minim pe economie, 35% pentru bursele de merit și 37,5% pentru bursele de performanță
  • Înființarea unor burse de asistență socială pentru copiii din mediul instituționalizat, de 1.000 de lei, cu îndeplinirea condiției ca aceștia să fie înscriși într-o unitate de învățământ preuniversitar
  • Învățământul universitar va fi o rampă de lansare pentru accesul la practica aplicată și recunoscută ce experiență a studenților, prin interferența dintre mediul universitar și cel preuniversitar, studenții licențiați și aflați la studii de master urmând să predea în școli și să fie re­compensați printr-un program de tichete speciale, cu valori cuprinse între 400 și 1.000 de lei, în funcție de tipul de școală la care predau;
  • Implicarea activă a studenților în procesul decizional;
  • Dublarea alocației pentru cămine, cantine, creșterea fondului de burse ;
  • Continuarea programului privind sprijinul studenților pentru transportul pe calea ferată și cel local;
  • Susținerea cercetării pentru atingerea unor indici de performanță recunoscuți la nivel internațional și a compatibilizării cu tehnologiile cele mai avansate în domeniu.

Educația națională este vectorul interesului nostru național, ,,pașaportul diplomatic” pe care îl prezentăm în lume cu poza necosmetizată. Am cerut alocarea a 6% din PIB pentru acest domeniu esențial al promovării nației noastre pe termen lung.

Le spunem hotărât celor aflați vremelnic la guvernare, politicienilor sabotori care încă țin tinerii la poarta Europei și care nu au înțeles nimic din comandamentul imperativ al investiției în generația nouă, acum ori niciodată : ,,Nu puteți voi analfabetiza, pe câți îi putem noi ajuta!”.

3 COMENTARII

  1. Permanenta brambureală a reformei învățământului începută de fiecare dată când a venit un nou ministru, la care campioni au fost cei ai partidului care acum promite ca o începe din nou!! Până când o luăm de la început dnă Sbîrnea?? Școala românească a fost condusă, de la directori, inspectori generali, directori generali prin minister de oamenii de ”litere” ai PSD. Au putut să facă de mult reforma, dar nu au putut, nici măcar să existe la timp manualele în prima zi de școală, ce să mai vorbim de autorizații, avize, sau despre curricule.

  2. Pandemia a picat la fix, adusă sau neadusă, nici nu mai contează, pentru obiectivul distrugerea învățământului românesc. Dacă învățământul românesc ar destupa mințile adolescenților atunci șparanghelul nemțesc și căpșunele iberic ar rămâne neculese.
    Le sugerez actualilor, viitorilor și în perpetuitate (vorba lu’ Kalesi) guvernanți să generalizeze învățământul online și să păstreze doar un singur profesor pe țară pentru fiecare materie studiată iar grosul cadrelor didactice să aibă transportul gratuit către fermele de șparanghel. Astfel se împușcă doi iepuri. Are cine să culeagă șparanghelul și sunt crescute și generațiile viitoare de șparangheliști.
    Îmi pare rău pentru profesorul de excepție Bogdan Enescu dar s-ar putea să fie preferat în locul lui conferențiarul Florian Coldea fiindcă este mai mare în grad didactic. Vorba înțeleptului neprecaut, ghinion.

  3. Am văzut deja ce ați făcut cu învățământul când a fost Ecaterina Andronescu ministru. Nici nu mai pomenesc despre perioada de tristă amintire Liviu Pop. Ar trebui să vă fie un pic rușine.

Comments are closed.

loading...
error: Content is protected !!