Economic

Drumul Expres Buzău-Brăila, proiectare mai scumpă cu 17 la sută

Ultimele informații din SEAP arată că valoarea contractului de elaborarea a studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru Drumul Express Buzău-Brăila, cu o distanță de 98 de km, crește cu peste 17 la sută. Mai mult, semnat în anul 2020, cu termen de finalizare în anul 2022, acest contract are acum un nou termen de finalizare, respectiv 2024.

„Suplimentarea prețului contractului prin introducerea rezervei de implementare aferentă ajustării prețurilor, în cuantum de 17,61 la sută din valoarea res­tului rămas de executat în cadrul contractului, reprezentând valo­area de 2,89 milioane de lei fără TVA”, se arată în anunțul publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Astfel, valoarea contractului crește de la 16,59 milioane de lei la 19,48 milioane de lei.

Contractul de elaborare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic de execuție pentru obiectivul Drum Expres Buzău – Brăila a fost semnat în februarie 2020 cu Ingenieria Especializado Obra Civil e Industrial. Termenul de finalizare, care era inițial iunie 2022, a fost prelungit până în martie 2024, conform datelor de pe site-ul Companiei de Drumuri.

Brăila, centrul unde se intersectează trei drumuri expres

Un oraș din țară este legat, cel puțin cu pixul pe hartă, de mai multe drumuri expres. Este vorba despre Brăila care pare să fie „intersecția” a patru drumuri expres.

„Este foarte important acest nod rutier. Până la urmă, aglomerația urbană Brăila-Galați este una dintre cele mai mari din țară. Este normal ca acolo să fie o concentrare de drumuri rapide, dar nu doar pe hârtie. Este important să se și întâmple. Mai este și podul de la Brăila cu drumurile de legătură.Din păcate, ceea ce s-a întâmplat acolo este o necorelare între aceste proiecte. Adică, dacă ne uităm efectiv în teren, la ceea ce se construiește acum, spre exemplu Dex Brăila-Galați se ajunge în drumurile de legătură ale Podului de la Brăila printr-un giratoriu. Adică două drumuri rapide, fiecare cu câte patru benzi, se intersectează
într-un sens giratoriu. Apoi, un pic mai sus este Centura Galați care nu ajunge exact în Dex Brăila-Galați cum ar fi normal, ci merge cu o buclă puțin mai la vest. Abia acum este în discuție proiectarea acelei legături între Centura Galați și drumul expres cum ar trebui, adică o linie dreaptă de câțiva kilometri. Dar în ceea ce privește cele două proiecte Brăila-Buzău și Brăila-Focșani sunt apropiate și nu cred că vor reuși să obțină finanțare pentru ambele dau în Autostrada A7”,
a spus Horațiu Cosma, consilier USR și fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor în echipa lui Cătălin Drulă, potrivit ziare.com.

Expertul este de părere că cel mai probabil cele două drumuri expres se vor uni într-un „Y”. „Noi în 2021 ne-am gândit că o soluție mult mai civilizată care să le îmbine, ar fi un «Y» care să meargă pe vechiul traseu comun până spre mijlocul distanței dintre cele două puncte Buzău și Focșani, pe undeva în zona Râmnicu Sărat, apoi să se bifurce cu două ramuri. Pentru că și Comisia Europeană acceptă proiecte care au o rentabilitate economică de peste 5. În momentul în care tu faci două astfel de drumuri expres relativ paralele care preiau traficul unul celuilalt, atunci este posibil ca din cifrele de trafic să nu mai rezulte o rentabilitate atât de mare. Dar după ce am plecat noi de la MT, înțeleg că s-a revenit cu varianta celor două proiecte separate”, a mai spus fostul secretar de stat.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker