Economic

Drumul expres Brăila-Buzău va fi scos la licitație anul viitor

Ministrul Transporturilor, vicepremierul Sorin Grindeanu, a făcut o vizită la Brăila și la Galați la sfârșitul săptămânii trecute, pentru a purta discuții despre infrastructura rutieră a celor două județe. La conferința de presă de la Brăila acesta a vorbit și despre drumurile expres Brăila-Buzău și Brăila- Focșani, anunțând că acestea vor fi scoase la licitație anul următor. Mai mult, Grindeanu speră să nu existe contestații care să ducă la întârzieri, astfel încât, tot în 2022 să fie semnate și contractele de execuție.

,,Așa cum s-au angajat colegii mei de la CNAIR, anul viitor ar trebui să se întâmple multe lucruri bune în aceste două județe (n.r., Brăila-Galați). Față de ceea ce vă spuneam mai devreme, ar trebui să înceapă licitația atât la Brăila-Buzău, cât și la Brăila-Focșani, la jumă­tatea anului viitor. În funcție de etapele pe care le știți, legate de licitație, eu m-aș bucura foarte mult să semnez contractul de execuție anul viitor. Oricum, anul viitor trebuie să se întâmple multe lucruri, atât în ceea ce privește județul Brăila, cât și județul Galați, pentru a recupera din datoriile pe care statul român le are atât față de Brăila, cât și față de Galați”, a declarat Sorin Grindeanu, citat de jurnalbr.ro.

Drumul Brăila-Buzău are denumirea generică ,,Muntenia Express”, indicativ DX7, cuprins în Master Planul de Transport și va face legătura între  localitățile Găești – Târgoviște – Ploiești – Buzău – Brăila. Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru Drumul Expres de la Buzău la Brăila a fost semnat, după cum a anunțat Compania de Drumuri, în februarie 2020 pentru aproximativ 16,6 milioane de lei, cu firma Ingineria Especializada Obra Civil E Industrial S.A.

Conform datelor din Master Planul de Transport, de la Buzău la Brăila drumul expres ar urma să aibă o lungime de 98 de km, iar costul realizării este estimat la circa 384 de mi- lioane de euro. Potrivit informațiilor din caietul de sarcini, profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2×2 benzi de circulație (3,5m/bandă), zonă mediană de 3m și acostamente de 2×2,25m, din care 0,75m benzi de încadrare cu aceeași structură rutieră ca a benzilor de circulație și 1,5m acostament consolidat.

La alegerea alternativelor de traseu, prestatorul va ține cont de rea­lizarea conexiunii Drumului Expres cu Drumul de Mare Viteză / Autostrada A7 (Ploiești-Buzău-Foc­șani-Bacău) în zona localității Buzău, cu drumul de legătură către Podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila și continuarea cu Drumul Expres spre Tulcea-Constanța.

Brăila – Focșani este în plan din 2019. Atunci, CNAIR a scos la licitație și realizarea Studiului de Fe­zabilitate și a Proiectului Tehnic pentru Drumul Expres Focșani – Brăila (denumit și „Milcovia Expres”), cu o lungime de circa 76 de km și un cost estimat în MPGT de circa 297 de milioane de euro. În iunie 2020, CNAIR a semnat contractul pentru realizarea studiului de feza­bilitate, care a costat 15 milioane de lei.

,,Intenționez să propun finanțarea de la bugetul de stat a drumului de legătură dintre VO Galați și DN Brăila – Galați. Am anunțat și intenția de a revizui, în primele luni ale anului 2022, cadrul legal privind cân­tărirea camioanelor. Nu este normal să distrugi drumurile județene sau naționale și să nu plătești”, a fost mesajul pe care l-a postat pe pagina de Facebook Sorin Grindeanu, după vizita din cele două județe.

Articole similare