Economic

Drulă: Reabilitarea liniei Buzău-Făurei va fi gata până la sfârșitul anului

Lucrările de reînnoire a tronsonului feroviar vor fi gata până la finalul acestui an, iar viteza trenurilor va crește de la 30 km/h, cât este în prezent, la 120 km/h, a declarat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, săptămâna trecută, în urma unei vizite la Buzău.

,,După vizita la Podul de la Brăila, în drum spre București, m-am oprit și la șantierul feroviar dintre Buzău și Făurei. Am vrut să mă asigur că lucrările de ridicare a restricțiilor de viteză pe linia de cale ferată se desfășoară conform pla­nului. Așa cum am anunțat, acestea vor fi încheiate până la final de an. Se lucrează bine, iar planul CFR SA, pe care îl susțin pe deplin, este de a continua acest proiect și după Fă­urei, încă 60 de km până la Brăila. Dar pentru asta avem nevoie de alocări suficiente de la buget’’, a notat ministrul.

Lucrările au început în luna iulie și se desfășoară pe cele două loturi ale tronsonului Buzău-Cilibia, res­pectiv Cilibia-Făurei. Infrastructura veche se demontează și se montează alta nouă. Traversele de beton și aparatele de cale noi sunt produse la două fabrici din apropiere, de lângă Buzău. De asemenea, se repară și se montează dalele de beton pentru 12 treceri la nivel cu calea ferată și pentru terasamentele a două poduri de pe traseu.

,,În urma acestei investiții de 1,5 milioane de lei/km, bani proveniți de la bugetul de stat, viteza pe cei 40 de kilometri ai tronsonului va crește cu 90 de km/k: de la 30 de km/h cât este în prezent, la 120 de km/h. M-am luptat anul acesta ca să obținem cei 200 de milioane de lei pentru întreținerea infrastruc­turii feroviare – bani cu care se fac asemenea lu­crări. Și mai important, pe viitor, este să creștem progresiv aceste alocări, căci necesarul real este mult mai mare.

În plus, am inclus în PNRR un program amplu de intervenții de tip reînnoiri, <quick-wins>, centralizări și electrificări de aproximativ 1 miliard de euro, care va îmbunătăți viteza și calitatea infrastructurii pe circa 2.500 de km de cale ferată, într-un timp mai scurt decât cel alocat modernizărilor (care vor continua în paralel pentru 315 km de cale ferată)”, a mai scris acesta pe pagina sa de Facebook.

Lucrările de reînnoire a tronsonului feroviar Buzău – Făurei (firul II) au demarat pe 13 august, potri­vit Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, și vizează 38,6 km, cu fronturi de lucru deschise pe ambele loturi Buzău – Buzău Sud – Cilibia (lotul I) și Cilibia – Făurei (lotul II).

Șantierele de lucrări sunt deschise în prezent pe ambele loturi: Buzău – Buzău Sud – Cilibia (lotul I), în lungime de 19,6 km, și Cili­bia – Făurei (lotul II), în lungime de 19 km. Pe aceste segmente, concomitent cu operațiunile de demontare a vechii infrastructuri, se acționează în același timp pentru montarea liniei noi, a traverselor de beton și a aparatelor de cale, pe întreg traseul urmând a fi introduse, la finalul lucrărilor, 25 de aparate noi de cale.

Cele două contracte de lucrări au fost semnate pe 14 iulie 2021, iar în data de 21 iulie 2021 a fost emis ordinul de începere a acestora. Valoarea totală a lucrărilor este de 41,7 milioane de lei, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri de la bugetul de stat.

Datele CFR relevă faptul că, în prezent, durata călătoriei unui tren Interregio, între Buzău și Făurei (firul I), este de 41 – 45 de minute, iar după finalizarea lucrărilor pe firul II, garniturile vor circula cu viteza maximă de 120 km/h și vor parcurge cei aproximativ 40 km în 27 de minute.

 

Articole similare