Educație

Doi profesori de top ai Buzăului vorbesc despre subiectele la Istorie și Matematică de la Bacalaureat

• „Subiectele au fost mult prea ușoare raportat la ideea de performanță” vs. „Nota maximă se poate obține mai ușor decât în alți ani”

Absolvenții de liceu au susținut miercuri proba obligatorie a profilului din cadrul examenului de Bacalaureat, cea la Matematică sau Istorie.

Doi dintre cei mai apreciați profesori buzoieni, Elena Năstăsoiu și Bogdan Enescu, au vorbit pentru OPINIA despre nivelul de dificultate al subiectelor de anul acesta, an în care elevii au fost nevoiți să învețe în ultimele luni de acasă, online. De altfel, elevii nu au avut la examen subiecte din materia de pe semestrul al II-lea din clasa a XII-a, aceasta fiind eliminată din programa de Bacalaureat din cauza închiderii tuturor școlilor în timpul pandemiei COVID-19.

Dacă la istorie profesorul Năstăsoiu spune că subiectele au fost prea ușoare, avantajând elevii care au învățat doar pe ultima sută de metri, ­mate­maticianul Bogdan Enescu este de părere că examenul de matematică a fost similar cu cel de anul trecut. Totuși, el admite că nota maximă se poate obține mai ușor decât în alți ani.

„Mult prea simple pentru a face diferența”

La istorie elevii au avut de vorbit despre anii premergători Unirii Principatelor, de identificat câteva date legate de Iancu de Hunedoara și despre politicile României din secolul 20.

„Subiectele mi s-au părut abordabile, având în vedere contextul nefericit al desfă­șurării ultimelor luni, online. Într-adevăr, din punctul meu de vedere, raportat la ideea de performanță subiectele au fost mult prea ușoare. Apoi subiectul I, cerința 6, cred că a pus puțin copiii în dificultate, deoarece trebuiau să fie atent pe text și să excludă ceea ce era în text pentru a alege alte variante de fapte care au contribuit la constituirea statului român modern. Aici a fost punctul nevralgic al ­exa­menului. Trebuia multă atenție. Și cerința raportată la textul în sine nu mi se pare extrem de bine formulată. Eu spun că subiectele la istorie au fost mult prea simple pentru a face diferența între copilul care s-a pregătit intens și cel care s-a pregătit pe ultima sută de metri”, a declarat pentru OPINIA Elena Năstăsoiu, profesor de istorie la Colegiul Hasdeu.

„Aproximativ același grad de dificultate ca anul trecut”

Subiectele la ­Mate­matică au fost diferențiate în funcție de profilul și specializarea urmate de elevi în timpul liceului. Astfel, au fost subiecte diferite pentru elevii de la specia­lizările matemtatică-informatică, științe ale naturii și de la profilele pedagogic și servicii.

„La matematică, subiec­tele au fost normale. Apro­ximativ același grad de dificultate ca anul trecut. M-am uitat și la cele de la profil tehnologic și mi-au lăsat aceeași impresie. Sigur că sunt și subiecte care aduc și cele 50 de sutimi în plus, dar nici ele nu au fost mai grele decât în alți ani. Au fost poate chiar puțin mai ușoare. Ca o concluzie generală, subiectele au fost normale, cu un grad de dificultate potrivit pentru situația dată. De regulă, puțin mai dificile sunt ultimele subpuncte de la subiectele II și III, dar anul acesta nu au fost atât de grele. Cred că nota maximă se poate obține mai ușor decât în alți ani. Nu consider că perioada de învățământ online a influențat gradul de dificultate a subiectelor atât timp cât nu s-a dat mai ușor decât anul trecut”, a declarat pentru OPINIA Bogdan Enescu, profesor de matematică la Colegiul Hasdeu, cel care a pregătit loturile olimpice de matematică ale Americii, Pakistanului, Ungariei și Republicii Moldova.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker