Educație

Daniela Palcău preia conducerea Inspectoratului Școlar aflat în focul concursurilor de director

Ultimii ani au fost foarte dificili pentru învăță­mânt, pentru conducerile școlilor, motiv pentru care oamenii nu mai dau buzna să devină directori.  Interesul cel mai scăzut este pentru școlile din mediul rural. Ne aflăm în cea de-a doua rundă de selecție și, de această dată, cu o nouă conducere a Inspectoratului Școlar Județean Buzău.

Practic, de miercuri începe proba de interviu din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct în unitățile de învățământ preuniversitar de stat pentru posturile rămase vacante după primul concurs organizat anul trecut. Din 60 de posturi de conducere rămase vacante în școlile buzoiene, după ce s-a susținut anul trecut concursul de directori, la reluarea procedurilor de ocupare în acest an, de această dată au trecut de proba scrisă 45 de candidați. Ei urmează să fie evaluați  începând cu  data de 16 martie, până vineri, 18 martie, în cadrul comisiilor constituite la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Buzău. Cei mai mulți candidați, și anume trei, se înregistrează la Școala nr. 11 din Buzău și vizează postul de director al unității de învățământ, însă mai sunt și alte câteva școli cu câte doi candidați pe loc. Pentru majoritatea unităților de învățământ nu există decât un singur candidat.

Pe listele de concurs se vor prezenta la proba de interviu pentru postul de director plin în următoarele unități de învățământ buzoiene: Școa­la Gimnazială din comuna Smeeni (doi candidați), Liceul Tehnologic de Meserii și Servicii , Școala Gimnazială „Constantin Giurescu” comuna Chiojdu, Școala Gimnazială comuna Cilibia, Liceul cu Program Sportiv „Iolanda Balaș Soter”, Grădinița cu Program Sportiv „Cei șapte Pitici”, Grădinița cu Program Prelungit „Boboceii din Micro III”, Școala Gimnazială „Gheorghe Hariton” din Săhăteni, Școala Gimnazială „Nicolae Efri­mescu” comuna Săgeata, Școala Gimnazială Mânză­lești, Școala Gimnazială din comuna Buda, Liceul Teh­nologic Special pentru Copii cu Deficiențe Auditive din municipiul Buzău (doi candidați), Centrul Județean de Excelență (doi candidați), Școala Gimnazială nr. 11 (trei candidați), Școala Gimnazială Cozieni (doi candidați), Școala Gimnazială „Ing. Oprișan Iarca” comuna Unguriu, Școala Gimnazială comuna Blăjani, Școala Gimnazială comuna Brea­za, Școala „C.A. Rosetti”, Școala Gimnazială, comuna Mihăilești, Școala Gimnazială comuna Podgoria, Școala Gimnazială comuna Largu, Grădinița cu Program Normal Orizont, Grădinița cu Program Prelungit „Lumea Copilăriei, din Râmnicu Sărat.

În ceea ce privește posturile de director adjunct, sunt și aici câteva unități de învățământ unde concurează câte doi candidați. Lista posturilor vacante pentru care s-au înscris în concurs candidați cuprinde următoarele unități de învățământ: Liceul Tehnologic de Meserii și Servicii, Școala Gimnazială „Căpitan Av. Mircea T. Bădulescu”, Școala Gimnazială „Ion Roșca” din comuna Cochir­leanca, Școala gimnazială „Nicolae Efrimescu” comuna Săgeata, Școala gimnazială Viperești, Școa­la Gimnazială Mân­zălești, Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret”(doi candidați), Liceul de Arte „Margareta Sterian”, Liceul Tehnologic „I.A. Rădulescu” Pogoanele, Li­ceul Tehnologic „Sf. Mucenic Sava” din Berca, Liceul Tehnologic din Vernești, Liceul Tehnic din municipiul Buzău, Școala Gimnazială „Mihail Kogălniceanu”, Școala Gimnazială „Constantin Ivănescu” comuna Poșta Câlnău, Școala Gimnazială nr. 1 Râmnicu Sărat (doi candidați), Școala Gimnazială „Dumitru Ionescu” comuna Calvini (doi candidați). De buna desfășurare a acestor competiții se va ocupa noul inspector școlar general, prof. Daniela Palcău.

„Suntem în plin proces de derulare a concursului de ocupare a funcțiilor de director și director adjunct rămase neocupate după prima etapă, cea din 2021. Ne pregătim pentru stabilirea comisiilor județene de Bacalaureat și Evaluare Na­țională, în vederea organizării simulărilor celor două examene. Astăzi (luni, n.r.) au făcut înscrieri la examenul național de Definitivat în aplicația dedicată și, de asemenea, sunt într-o mare etapă de mobilitate a personalului didactic, în sensul că este etapa de modificare a contractelor de muncă pentru viabilitatea postului. Muncă intensă pe toate palierele și în toate compartimentele Ins­pectoratului școlar”, spune inspectorul școlar general Daniela Palcău.

Potrivit acesteia, miercuri încep probele pentru interviu. „Avem organizate cinci comisii la nivelul județului Buzău. Miercuri debutează proba de interviu, care se termină, de principiu, în 25 martie. După aceea, urmează pregătirea pentru opțiunile cadrelor didactice, acolo unde au optat pentru mai multe unități de învățământ. Acestea trebuie să se hotărască, dacă sunt promovate la mai multe școli, la care școală doresc să rămână, și, apoi, inspectorul școlar încheie cu fiecare dintre cei promovați un contract de ma­nagement educațional, urmând ca aceștia în comunitățile din care fac parte, să încheie un contract administrativ cu primarul localității respective”, spune inspectorul școlar general Daniela Palcău.

Noul inspector școlar general va lucra cu o echipă nouă

La pachet cu desemnarea noului inspector școlar general a venit la conducerea IȘJ Buzău și o altă echipă de inspectori generali adjuncți. „Este vorba de inspector general adjunct Vasile Dan Popescu, care are în atribuții managementul educațional, Daniela Nicoleta Lăptoiu, care are în atribuții curriculum școlar și inspecție școlară și de inspectorul general adjunct Ionel Meiroșu, care are în atribuții domeniul economic și administrativ”, precizează Daniela Palcău.

Cu această echipă va trebui Inspectoratul Școlar General să gestioneze concursul pentru directori, dar și examenele naționale  pentru elevii de gimnaziu și liceu care se apropie, prima etapă fiind simulările. Anul precedent situația sanitară a creat dificultăți în ceea ce privește constituirea comi­siilor. Anul acesta, ne spune Daniela Palcău, nu vor exista sincope din acest punct de vedere și va fi respectat calendarul stabilit. „Atâta timp cât restricțiile s-au ridicat din școli, cu mențiunile respective, nu sunt sincope la a ne organiza această activitate; rămâne ca cei doi colegi ai mei, pe management și pe curriculum școlar, să constituie, împreună cu inspectorii de sector, aceste comisii și să am o evidență clară la momentul la care ele se vor depune și la Inspectoratul Școlar. Fiecare inspector de sector gestionează activitatea managerială din unitățile de învățământ repartizate”, spune inspectorul școlar general.

De asemenea, noua echipă va gestiona în perioada următoare și toate proiectele aflate în derulare până la finele acestui an școlar. „Suntem la jumă­tatea anului școlar. Avem câteva proiecte pe care Ins­pectoratul Școlar le deru­lează. Acestea fac referire la un plan comun de acțiune cu Poliția și Jandarmeria. Avem proiecte dedicate abandonului școlar; sunt proiectele educaționale. Ins­pectoratul Școlar a câș­tigat anul acesta un proiect Erasmus, astfel încât, zece directori și doi inspectori școlari se vor deplasa în Portugalia, pe management educațional. Mergem cu pași repezi pentru a promova un învățământ de calitate la Buzău”, spune ins­pectorul școlar general.

Un comentariu

  1. Ar mai fi ceva de spus! Poate să candideze la funcțiile de conducere oricine dorește și pe oricâte posturi dorește chiar dacă nu are nicio legătură cu unitățile de învățământ unde și-a depus candidatura. Aș fi curios să aflu cine a propus această imbecilitate și ce argumente a adus în favoarea acestei reguli.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker