Economic

Cum este organizată o agenție PPC

Dacă vrei să știi cum se organizează activitatea într-o agenție PPC nu trebuie să te uiți mai departe de acest articol. Îți vom explica în linii mari tot ce trebuie să știi despre organizarea unei agenții de PPC.

Cel mai important aspect care ține de organizarea activității este cum sunt împărțite sarcinile între specialiști. Și aici contează cel mai mult dacă un specialist are atribuții atât pe Facebook Ads cât și pe Google Ads, sau dacă este specializat pe o singură platformă de promovare.

Motivul pentru care contează este că aceste canale de promovare online sunt cât se poate de diferite între ele. Asta înseamnă că dacă ai rezultate bune pe Facebook Ads acestea nu se translatează neapărat și pe Google Ads pentru că Google Ads necesită un alt set de cunoștințe.

De aceea un specialist care se ocupă de ambele canale de promovare este puțin probabil să poată obține același nivel de performanță din fiecare. Totuși majoritatea agențiilor sunt organizate după acest principiu, un specialist – un client, pentru că este foarte ușor operațional. Trebuie să angajezi o persoană, nu două.

O modalitate alternativă de organizare este de a avea o persoană pe Google Ads și una pe Facebook Ads. În acest fel specialiștii se pot concentra pe platformele de marketing online pe care le cunosc cel mai bine și pot oferi rezultate maximale clienților lor.

Dezavantajul este că agenția PPC trebuie să aloce două persoane per proiect, lucru care are anumite ineficiențe operaționale și desigur un cost mai mare. Dar dacă rezultatele obținute sunt mai bune, ar trebui ca aceasta să se dovedească a fi strategia câștigătoare atât pentru agenție cât și pentru clienți.

O altă modalitate de organizare într-o agenție PPC este o variație a celei de-a doua modalități. Această variație include o specializare suplimentară pe Copywriting (crearea de anunțuri). 

Specializarea aceasta este foarte utilă mai ales dacă e nevoie de un număr mare de anunțuri, în general pe Facebook Ads. În acest caz se poate crea o specializare suplimentară doar pe partea de creație de anunțuri.

Discutând de creație, și aceasta se poate împărți în text și vizual. Vizualul poate fi imagine și video. Este foarte rar ca o agenție PPC din România să aibă angajați videografi sau graphic designeri. Dacă îi au totuși, șansa este ca ei să ofere rezultate mai bune din anunțurile grafice sau video.

O agenție care crește sau care este deja mare tinde să se organizeze pe specializări. Ca să vedem cum se pot organiza agențiile mari, care au zeci sau sute de angajați, ne putem uita la piața din SUA.

Acolo specializările merg atât pe canale de promovare online, Google Ads și Facebook Ads, cât și pe diverse aspecte care țin de acele canale.

De exemplu pe Google Ads agenția poate organiza un departament de Shopping. Acestea sunt un tip de campanii dedicat magazinelor online care necesită expertiză tehnică pentru a le administra.

O altă modalitate de organizare a activității agenției ține de nișa clienților acesteia. Clienții din domenii diferite de activitate au nevoi diferite și agenția le poate întâmpina prin pregătirea unor specialiști dedicați.

 De exemplu pe Facebook Ads specialișii se pot orienta pe generarea de lead-uri pentru firme de servicii sau pe generarea de vânzări pentru magazine online. Pe Google Ads se pot specializa pe Shopping sau pe anunțuri video pe YouTube.

Oricare ar fi organizarea internă a agenției cu care dorești să colaborezi, cel mai important lucru este să îți poată aduce rezultatele de care ai nevoie. De aceea concentrează-te pe ce expertiză are specialistul cu care discuți și ai în vedere că nu există oameni buni la toate.

Dacă agenția îți demonstrează că te poate ajuta, organizarea internă trece pe un plan secundar și focusul trebuie să fie pe rezultate.

Succes în căutările tale și sperăm să găsești un partener pe măsura așteptărilor.

Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/brown-framed-eyeglasses-905163/

Articole similare