Economic

Cum devii mai productiv în 5 pași simpli

Oricât ne-am da silința, este dificil să fim întotdeauna eficienți și există momente în care gradul de productivitate scade semnificativ. Acest lucru este perfect normal, în special în lipsa unei organizări cu privire la sarcinile zilnice. Iată câteva trucuri la care să apelezi pentru a te ajuta să devii mai productiv.

1. Începe ziua cât mai devreme

Acest sfat poate fi mai dificil de implementat la început, în special dacă nu ești foarte matinal. Totuși, odată ce te vei obișnui să te trezești mai devreme, lucrurile vor deveni treptat mai ușor de organizat. În primul rând, trezitul devreme te va ajuta în setarea unui program, care este primul pas către o productivitate mai bună.

Apoi, nu este obligatoriu să începi munca din primul moment al zilei, în special dacă orarul tău nu îți impune acest lucru. Poți folosi acest timp pentru o masă sănătoasă, pentru exerciții fizice sau ca să lucrezi singur la dezvoltarea personală, lucru care poate face minuni când vine vorba de mentalitatea ta. Astfel, vei acumula suficientă energie pentru a face față provocărilor zilei.

2. Fă o listă cu lucrurile ce trebuie rezolvate

Sarcinile devin mai ușor de rezolvat odată ce sunt planificate corespunzător. În fiecare zi, notează lucrurile care trebuie îndeplinite și sortează-le în funcție de dificultate. Cea mai bună metodă este să începi cu sarcinile mai dificile și să închei cu cele mai simple.

Pentru a vizualiza treburile mai ușor și a obține și puțină satisfacție, taie de pe listă fiecare sarcină rezolvată. Poți face astfel de planificări pentru întreaga săptămână sau le poți decide cu o zi înainte, pentru a-ți oferi puțină flexibilitate și a lua în considerare situațiile neprevăzute care pot apărea.

3. Evită distragerile

Distragerile precum telefonul și televizorul sunt cel mai mare inamic al productivității. Acestea îți pot capta atenția foarte ușor, astfel împiedicându-te din a fi atent la sarcinile pe care le realizezi sau încetinind munca în mod semnificativ. Așadar, încearcă să stai departe de acestea până când nu ai rezolvat tot ceea ce ți-ai propus.

4. Evită multitasking-ul

Deși pare că prin multitasking rezolvi sarcinile mai ușor, acest lucru nu este, de fapt, adevărat. Dacă începi să lucrezi la mai multe lucruri în același timp, sunt șanse foarte mari să nu ai un randament foarte bun. Este dificil să acorzi atenție mărită mai multor lucruri în același timp așa că, la final, fie nu vei reuși să duci nicio sarcină la bun sfârșit, fie va dura mult mai mult până la vei rezolva.

5. Pauzele sunt mai importante decât crezi

Deși pauzele pot părea un pericol pentru productivitate, din contră, acestea te ajută să fii mai eficient. Lucrând neîntrerupt la anumite sarcini te va face să obosești și, astfel, va fi dificil să fii atent. În cele din urmă, îți va lua mai mult timp să rezolvi lucrurile și va exista riscul să faci și mici greșeli.

Așadar, o pauză strategică între două sarcini este întotdeauna binevenită. Poți profita de acest timp pentru a lua o gustare sănătoasă sau a bea o cafea care să îți dea energie. Astfel, vei fi pregătit pentru a continua munca și a fi mult mai productiv!

În ziua de astăzi, există mulți factori care pot scădea semnificativ productivitatea. Cu puțină voință și organizare, îi poți combate ușor și poți atinge un grad de eficiență și concentrare mult mai bun.

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker