Actualitate

Cum ar putea fi salvat pasajul de la Gară

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat că atât gările şi haltele, cât şi porturile ar trebui să fie trecute în administrarea autorităţilor locale pentru a fi puse în valoare şi a adăugat că măsura trebuie adoptată „indiferent de piedicile şi de dorinţele Bucureştiului”.

„Eu îmi doresc să descentralizez toate lucrurile care au fost ţinute în aceşti ani în mână, indiferent de guvernele care au fost în toţi aceşti 30 de ani, să se ţină la Bucureşti în mână tot. Nu. Aceste lucruri trebuie să fie descentralizate către administraţiile locale. Eu provin din administraţia locală, am fost şi viceprimar, şi preşedinte de consiliu judeţean, şi ştiu că acest proces este absolut necesar. De aceea, de când am preluat mandatul cred că am semnat vreo 50 de protocoale cu autorităţile locale, de exemplu, pentru investiţii în infrastructură, pe care să le realizeze local şi să fie decontate de către minister”, a declarat Sorin Grindeanu, joi la Turnu Măgurele, la lansarea lucrărilor pentru modernizarea DN 52 între Alexandria şi Turnu Măgurele.

Ministrul Transporturilor a mai spus că acelaşi lucru vrea să fie realizat şi pentru zona de CFR. „Acelaşi lucru vreau să îl facem, şi s-a construit cadrul legal, pe zona de CFR. Nouăzeci şi ceva la sută din gările şi din haltele din România arată, ştiţi și dumneavoastră, la fel de bine ca mine. CFR nu are forţa economică să facă aceste lucruri. Trebuie să fie descentralizate şi trebuie să meargă către autorităţile locale să le pună în valoare. Acelaşi lucru este valabil şi pe zona navală. Administraţiile locale ştiu cel mai bine cum să dezvolte zonele portuare. De aceea, acest proces trebuie să continue indiferent de piedicile şi de dorinţele Bucureştiului”, a completat Grindeanu.

O asemenea măsură ar fi benefică pentru Gara Buzău, al cărei pasaj subteran – prin care se face accesul către peroanele mai multor linii, dar și către două cartiere, Poştă şi Mihai Viteazul – continuă să fie ignorată de autorităţile centrale. Deşi Primăria a încercat să treacă obiectivul în proprietatea municipiului, pentru a-l consolida, pasajul nu a putut fi deschis din cauza unor grave probleme la structura de rezistenţă. În plus, autorităţile centrale au decis ca întreaga magistrală 500, care leagă Bucureştiul de localitatea Vicşani, din Suceava, la graniţa cu Ucraina, să intre în reabilitare prin fonduri europene, iar aceasta va include şi Gara Buzău, cu pasajul subteran.

Începute în luna februarie a anului 2020, lucrările de reabilitare a pasajului subteran de la Staţia CFR Buzău au fost sistate la începutul verii 2020 şi nu s-a mai lucrat la acest obiectiv. În luna iunie a aceluiaşi an, constructorii au constatat că structura de rezistenţă a plafonului pasajului este grav deteriorată, în urma infiltraţiilor de apă, existând chiar pericolul prăbuşirii.

Un comentariu

Articole similare