Economic

Creșteri semnificative pentru producătorul de cărămizi de la Berca

Grupul Wienerberger, cel mai mare producător de cărămizi din lume, a înregistrat o creştere de 33,9 la sută a veniturilor globale pe primele nouă luni din 2022, raportând venituri consolidate la nivel de grup de 3,848 miliarde euro.

Indicatorul EBITDA (profitul înainte de a scădea amortizarea, dobânzile și cheltuielile cu impozitul pe profit) a crescut substanţial la 835,4 milioane euro pentru perioada primelor 9 luni din an, în comparaţie cu nivelul din anul precedent, de 510,1 milioane euro. Comparativ cu perioada corespunzătoare a anului precedent, rezultatul operaţional înainte de dobânzi şi impozite (EBIT operaţional) s-a ridicat la 629,1 milioane euro (2021: 323,3 milioane euro). La nivelul T3, EBITDA a crescut cu 41 la sută faţă de trimestrul 3 din 2021, la 286,7 milioane euro.

„Ca urmare a tensiunilor geopolitice, anul acesta a fost marcat până în prezent de creşterea semnificativă a preţurilor la energie şi materii prime. Datorită politicii noastre de achiziţii şi preţuri orientate spre viitor, am reuşit să acoperim creşterea substanţială a costurilor, asigurând totodată disponibilitatea energiei pe tot parcursul anului. Pe pieţele în scădere, am demonstrat încă o dată soliditatea modelului nostru de afaceri sustenabil şi am continuat cu succes calea de creştere organică, încheind primele nouă luni ale anului 2022 cu rezultate record. Veniturile au crescut cu 33 la sută, până la 3,848 miliarde euro, iar EBITDA a crescut cu 64 la sută, până la 835 milioane EUR”, spune Heimo Scheuch, preşedintele Consiliului de Administraţie al Wienerberger.

România a fost una din ţările care au contribuit semnificativ la atingerea performanţelor grupului. „România a fost una din ţările care au contribuit semnificativ la atingerea performanţelor grupului. Mai exact, în ciuda faptului că piaţa a început să arate semne de încetinire a ritmului de creştere, în contextul bineştiut al evoluţiei galopante a preturilor la gaze, la electricitate, la materii prime, şi, în general, al inflaţiei ce se manifestă pe toate planurile, echipa Wienerberger Romania a reuşit să identifice şi să implementeze acţiunile potrivite pentru a ne păstra o prezenţă activă pe piaţă şi pentru a satisface nevoile clienţilor noştri. Astfel, rezultatele noastre la zi sunt peste cele bugetate, în linie cu situaţia raportată de grup, iar perspectivele sunt să închidem anul în plin fuleu şi să depăşim, astfel, ceea ce ne-am planificat pentru acest an”, a declarat Răzvan Bosomoiu, managing director Wienerberger Romania.

Wienerberger a intrat în România în anul 1998 și este una dintre cele mai mari companii producătoare de materiale de construcții din țară. Compania operează în total şapte unităţi de producţie, dintre care patru unităţi de producţie pentru blocuri ceramice în localităţile Sibiu, Tritenii de Jos (judeţul Cluj), Gura Ocniţei (judeţul Dâmboviţa), Berca (judeţul Buzău) şi trei unităţi de producţie de pavaj  în Bolintin Vale (Ilfov), Teiuş (Alba), Nadab (Arad). De asemenea, compania comercializează ţigle ceramice sub marca Tondach şi cărămizi de faţadă şi pentru amenajări interioare sub marca Terca pe care le importă din fabricile grupului amplasate în Ungaria, Austria, Belgia, Croaţia, Serbia, Slovenia şi are în total peste 500 de angajaţi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articole similare