Economic

Ce constructor înregistrează un progres semnificativ pe A7 Ploiești-Buzău

Coni-Trace, în topul constructorilor de autostrăzi din România

Asocierea româno-bulgară Coni-Trace, care lucrează pe lotul doi al Autostrăzii Ploiești-Buzău, a reușit să se impună drept unul dintre cei mai importanți constructori de drumuri și autostrăzi din România. Cel mai recent clasament al constructorilor de mare viteză, în funcție de progresele de pe șantiere, plasează Coni-Trace în top trei constructori cu prima raportare de progres de pe A7. Este vorba de un prim avans de 7,5 la sută pe lotul Mizil – Pietroasele/Stâlpu (28,35 km) din Autostrada Ploiești – Buzău, lucrările fiind raportate la luna noiembrie a anului 2022.

Potrivit economica.net, constructorul austriac Strabag ocupă primul loc în clasamentul pe luna noiembrie, cu un progres de 7,7 puncte procentuale pe drumul expres ce va conecta Oradea la Autostrada Transilvania (A3). În circa patru luni, acesta a realizat peste 41 la sută din lucrările aferente șoselei noi, de aproape 19 kilometri.

Asocierea Coni-Trace se plasează pe locul doi, iar podiumul este completat de constructorul turc Nurol, cu un avans de 6 puncte procentuale pe lotul Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,55 kilometri) din Autostrada Transilvania (A3). Lucrările sunt executate în proporție de 66 la sută și au termen de finalizare anul viitor.

Reamintim că societatea Coni a reușit să câștige, ca lider de asociere cu bulgarii de la Trace, licitația organizată de CNAIR pentru tronsonul 2 din Autostrada A7 la care au participat 12 companii și asocieri. Acest sector, dintre Mizil (DJ 100C) și Pietroasele (DJ 203G), va avea o lungime de aproape 29 de km și presupune construirea a 20 de poduri și pasaje, a două noduri rutiere și a două spații de servicii.

Coni derulează în prezent mai multe lucrări majore de infrastructură rutieră în Prahova, câștigând licitațiile organizate de Consiliul Județean Prahova pentru modernizarea a peste 100 de kilometri de drumuri județene.

Pentru Lotul 1, Ploiești-Mizil (21 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 22 august. Primele două luni sunt alocate lucrărilor pregătitoare, deminare, descărcări arheologice, încă nefinalizate. Aici progresul este de 1,5 la sută.

În schimb, pe lotul trei Pietroasele-Municipiul Buzău, nu a fost semnat contractul, având în vedere că au fost depuse contestații. Pe cei 13,9 km ai Tronsonului 3 Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B) vor fi ridicate șapte poduri și pasaje, două noduri rutiere, un centru de întreținere și două spații de servicii.

Autostrada A7 Moldova, Ploiești – Pașcani, pe o lungime de 329 kilometri, va prelua traficul pe ruta Nord-Sud, care în prezent se desfășoară pe DN2, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat, folosit drept încă o bandă de circulație.

Articole similare