Economic

Concurenţă mare la licitaţia tronsonului Ploieşti-Buzău din A7

Bătălie mare pentru construcţia primului tronson din Autostrada Moldo­vei A7. Săptămâna trecută, Cătălin Drulă, fostul ­mi­nistru al Transporturilor, a anunţat că s-au depus nu mai puţin de 39 de oferte la licitaţia pentru construirea primilor kilometri din autostradă. Concret, este vorba despre cei 63 de kilometri din Autostrada A7 Ploieşti (Dumbrava) – Buzău.

,,Numărul mare de oferte demonstrează pregă­tirea temeinică a documentaţiei, precum şi importanţa proiectului în general”, a spus Drulă. ,,Autostrada A7 – coloana vertebrală a Moldovei – este un proiect de suflet pentru mine, pentru care m-am luptat încă din 2014, de la momentul dezbaterii Masterplanului de Transport, în 2016 pentru a fi licitată proiectarea la cheie şi, mai apoi, în cele opt luni de mandat la Ministerul Trans­porturilor”, a adăugat Drulă.

Acesta spune că a făcut foarte multe eforturi pentru Autostrada A7: ,,Am obţinut includerea proiectului până la Paşcani în PNRR, securizând astfel finanţarea viitoarelor lucră­ri; am finalizat studiul de ­fe­zabi­litate, am obţinut avizele, acordul de mediu, am realizat exproprierile şi am licitat la începutul verii primul sector Ploieşti – Buzău; am lăsat celelalte sectoare din PNRR într-un stadiu avansat, cu studii de teren în fază finală, studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice predate şi în diverse etape de aprobare, procedurile de mediu în li­nie dreaptă, în grafic pentru lansarea licitaţiilor de lucrări şi pentru aceste sectoare; am aprobat traseul şi am dat drumul la investigaţiile detaliate de teren pe celelalte sectoare Paş­cani – Suceava – Siret”, a spus Drulă. Fostul ministru al Transporturilor a mai subliniat că 13 oferte sunt pentru Lotul I Dumbrava-Mizil, 12 pentru Lotul II, Mizil- Spătaru, şi 14 pentru Lotul III, Spătaru-Buzău.

„Mă aştept ca evaluarea ofertelor depuse să se desfăşoare extrem de ra­pid şi să avem un câştigător până la finalul anului. Aşa cum am mai spus, în mandatul de ministru al Transporturilor şi Infrastructurii am impulsionat cu pasiune, energie şi curaj marile proiecte de infrastructură de transport şi o să urmă­resc îndea­proape că ele se întâmplă în continuare eficient şi profesionist, în graficele stabilite cu cei ­res­ponsabili”, a mai scris Cătălin Drulă pe pagina sa oficială de Facebook.

Reamintim că licitaţia pentru execuţia tronsonului A7 Ploieşti-Buzău a fost lansată pe 1 iunie, iar termenul pentru depunerea ofertelor a fost prelungit de două ori. În data de 3 august 2021, Compania Naţio­nală de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis să prelungească până pe 24 august termenul de depunere a ofertelor, iar, mai apoi, pâna la data de 16 septembrie. „Având în vedere numărul mare de clarificări solicitate de către operatorii economici interesaţi de construcţia tronsonului de autostradă Ploieşti – Buzău, parte integrantă a A7, şi pentru a asigura o participare cât mai largă a ofertanţilor, CNAIR a decis prelungirea termenului de depunere a ofertelor până la data de 16.09.2021”, au transmis atunci repre­zentanţii companiei.

Licitaţia pentru acest tronson este de tipul FI­DIC Roşu, în care proiectul tehnic deja a fost realizat, iar la licitaţie este scoasă direct execuţia. Tronsonul Ploieşti – Buzău este împăr­ţit în trei loturi distincte: lotul 1 Dumbrava – Mizil (km 0+000 – km 21+000), lotul 2 Mizil – Pietroasele (km 21+000 – km 49+350), lotul 3 Pie­troasele – municipiul Buzău (km 49+350 – km 63+250). Valoarea estimată este între 4,290 miliarde de lei şi 5,062 miliarde de lei, fără TVA. Sectorul A7 Ploieşti-Buzău va avea o lungime de 63 de kilometri, şase noduri rutiere, 160 de ha de perdele forestiere, 42 de noduri plus pasaje şi patru spaţii de servicii moderne, dotate cu staţii de încărcare electrice.

Odată finalizată, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2-E85,un drum naţional cu câte o bandă pe sens şi un acostament puţin mai lat, folosit adesea neregulamentar de către şoferi drept încă o bandă de circulaţie şi care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum naţional din România.

Articole similare