Politic

Comunicat: Guvernul PNL investește masiv în infrastructura județului Buzău

Buzăul va deveni în următorii patru ani un nod rutier stategic al României, după ce Guvernul Orban a hotărât să investească  zeci de miliarde de euro în infrastructura rutieră.

Pe lista proiectelor se află autostrada A7, care va avea o lungime de 340 de kilometri și va lega Moldova de Bucureşti, dar și drumul expres Buzău – Brăila. Drumul expres Buzău – Brăila ar urma să aibă o lungime de 98 de km, iar costul realizării este estimat la circa 384 de milioane de euro. Drumul Expres Buzău – Brăila va fi conectat cu Autostrada A7 (Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău) în zona localității Buzău.

Astfel județul Buzău, va avea o legătură de mare viteză către Dobrogea, pe podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila, și în continuare pe Drumul Expres de la Tulcea la Constanța.

Planul Național de Investiții și Relansare Economică lansat de Guvernul Orban prevede, între altele, finalizarea în următorii 10 ani a peste 3.400 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, cu un cost total estimat de 35 miliarde de euro.

Investițiile masive aprobate de Guvernul Orban sunt posibile după ce România a obținut zilele trecute o sumă istorică, de aproape 80 de miliarde de euro, pentru proiectele europene, după ce liderii UE au ajuns la un acord istoric de redresare economică după criza generată de noul coronavirus.

Președintele Klaus Iohannis s-a luptat timp de patru zile în cadrul negocierilor pentru interesul României, țara noastră obținând o sumă record din partea Uniunii Europene. „Vom folosi această sumă de 80 de miliarde pentru a reface infrastructura în România, pentru a construi spitale, școli, pentru a moderniza marile sisteme publice. Este, de asemenea, foarte important de știut că o parte semnificativă din acești bani va fi folosită pentru relansare, pentru revigorare economică. Repet, 79.917.000.000, deci 80 de mii de milioane de euro vom folosi pentru a pune în practică, pe de-o parte, planul pentru bugetul multianual 2021-2027, un plan la care lucrăm împreună cu Guvernul deja din ianuarie și în cel mai scurt timp va fi finalizat, pentru a fi pregătiți să începem implementarea, iar, pe de altă parte, lucrăm de-o vreme bună deja la planul național de relansare, care va fi prezentat Comisiei Europene, pentru a primi fondurile pentru relansarea economică.Iată, deci, că până acum ne-am pregătit bine, am obținut un rezultat frumos. Încă o dată, este o zi importantă pentru România, o zi importantă pentru proiectul european, și vom merge mai departe, fiindcă acești bani trebuie folosiți pentru reconstrucția României”, a declarat Președintele Klaus Iohannis.

Liderii UE au aprobat un fond de relansare economică după criza de noul coronavirus, în valoare de 750 de miliarde de euro fiind aprobat un buget multianual pentru perioada 2021-2027 în valoare de 1.074 de miliarde de euro.

Text asumat de Partidul Național Liberal – Organizația Județeană Buzău

2 Comentarii

  1. Morisca licitatiilor contestate sistematic pana castiga cine trebuie a fost principala cauza a amanarii dezvoltarii infrastructurii din Romania, iar baronii PSD stiu bine asta. Chiar daca se va schimba viziunea dezvoltarii infrastructurii generale prevazuta in Masterplanul avizat si aprobat de UE, ca principal finantator, lovituri sub centura vor mai exista in mod sigur. Gasca din CNAIR care a populat managementul sub obladuirea liderilor PSD si cu acceptarea tacita a celorlalte partide care s-au perindat la ”butoanele” drumurilor noastre, trebuia sparta de mult.
    Eu cred ca A7 va fi repede pus in opera, nu se ridica aspecte tehnice complexe iar finantarea vad ca nu ar fi o problema, fiind cea mai ieftina autostrada. Nici DN 10 nu ar trebui ignorat!
    Un alt obiectiv important si extrem de avantajos pentru investitori ar fi crearea terminalului civil la aeroportul BOBOC, care ar deservi tot S-E tarii, ca si reabilitarea caii ferate Ploiesti – Buzau – Focsani pana la Suceava si Iasi.
    In tot acest ansamblu, Buzaul ar putea deveni un pol de dezvoltare extraordinar de important si ca alternativa de crestere pentru Bucuresti sau Ploiesti.
    Sa fim optimisti.

  2. Suna frumos, dar parca vad ca totul se va rezuma la intocmirea Studiilor de fezabilitate care peste 3-4 ani nu mai sunt valabile.
    Daca s-ar fi pus in practica programele strategice elaborate de guvernele anterioare Romania era plina de autostrazi si drumuri expres.
    Amintiti-va de cuplul comic Ponta-Sova, sau chiar de promisiunile anterioare ale ministrului transportului Orban si vedeti ce s-a pus in opera.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker