Economic

Câte trenuri electrice vor deservi municipiul Buzău

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat, la finalul săptămânii trecute, că licitația pentru achiziționarea a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs a fost deblocată. Mai mult, luni, licitația a fost publicată și în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), valoarea investiției fiind cuprinsă între 3,2 și 4,1 miliarde lei.

„Licitaţia pentru achiziţionarea a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs a fost deblocată! Astăzi (vineri, 13 mai, n.r.), Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis, spre publicare în SICAP, anunţul de participare aşteptat de ani de zile. Este încă un pas spre modernizarea condițiilor de călătorie cu trenul în România pe rutele de navetă în zona marilor orașe. Vor fi înlocuite astfel trenurile electrice învechite și automotoarele diesel care sunt folosite în prezent”, a explicat Grindeanu vineri.

Potrivit documentației, sunt trei loturi, pe regiuni, contractele având o clauză prin care se poate dubla perioada de întreținere, de la 15 ani la 30 de ani, practic pe întreaga durată de viață a ramelor. Este o nouă licitație pe care instituția din subordinea ministerului transporturilor  o organizează în ultimii ani, la prima fiind pierduți trei ani degeaba, scrie economedia.ro.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenționează să realizeze achiziția de material rulant nou (RE-R) și a serviciilor de mentenanță și reparații RE-R, ce vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice (CSP) atribuite în mod competitiv unor operatori de transport feroviar în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și cu prevederile legislației din România. Achiziția va consta în: A) PRODUSE: 1) 62 rame electrice regionale RE-R (56 rame + 6 rame de rezervă), destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane și regionale”, conform cerințelor minimale specificate în Caietul de Sarcini.

Există posibilitatea ca perioada de mentenanță să fie suplimentată cu încă 15 ani, potrivit informațiilor din Caietul de Sarcini. Suplimentarea serviciilor de mentenanță (+15 ani) va putea fi făcută fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unor acte adiționale la contractul de achiziție.  Încheierea contractului de achiziție publică este condiționată de încheierea contractului de finanțare sau de alocarea de credite bugetare pentru acest obiectiv de investiții de către autoritatea contractantă, semnarea contractului făcându-se cu respectarea dispozițiilor Ordinului nr.1792/2002. Achiziția este finanțată din fonduri europene nerambursabile (POT 2021-2027) și din bugetul de stat al României și este împărțită în trei loturi, acoperind câte o regiune a țării.

Astfel, lotul 1 acoperă regiunea de Est și cuprinde 20 de trenuri care vor deservi municipiile București, Ploiești, Buzău, Focșani, Bacău, Iași și Suceava.

Lotul 2 acoperă regiunea Centru-Vest și cuprinde 23 de trenuri care vor deservi municipiile Brașov, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc, Bistrița, Cluj Napoca, Arad, Timișoara și Reșița.

Ultimul lot, 3, acoperă regiunea de Sud a țării și include 19 trenuri care vor deservi direct municipiile București, Ploiești, Brașov, Constanța și Alexandria prin intermediul nodului feroviar învecinat. Trenurile din acest lot vor asigura inclusiv legătura cu stațiunile de pe Valea Prahovei, a punctat Grindeanu.

Ofertele pentru licitație vor putea fi depuse până la data de 4 iulie 2022.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker