Administrație

Cât întârzie examenul auto la Buzău

Criza de personal la Permise și Înmatriculări persistă

Mutarea Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor Buzău într-un sediu nou a rezolvat problema spațiului, însă instituția rămâne în continuare apăsată de lipsa de personal. Prefectul Daniel Țiclea a anunțat că a reușit să ocupe un post liber prin transferul unui polițist din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean – structură care la rândul său se confruntă cu deficit de cadre – dar alte cinci posturi sunt în continuare vacante.

În acest punct, crede prefectul, soluția ar fi recrutarea de personal din sursă externă, pentru a putea completa organigrama și a face serviciul complet funcțional, dat fiind că, în acest moment, examinările sunt programate cu mari întârzieri, de până la trei luni. „De luni mai vine un coleg nou de la IPJ Buzău (…) Vor rămâne cinci posturi vacante. Vom vedea dacă la nivel de conducere DRPCIV se va iniția un concurs de atragere din sursă externă. Asta ar fi soluția, din punctul meu de vedere pentru ocuparea acestor posturi”, a declarat Daniel Țiclea, în cadrul unei emisiuni la Campus TV.

Prioritate pentru obținerea categoriei C

Prefectul Buzăului a mai anunțat că, dacă posturile de la Serviciul Permise și Înmatriculări vor fi ocupate, va lua măsura de a prioritiza examinarea pentru obținerea permisului pentru categoria C, dat fiind că există o cerere destul de mare pe piața muncii de șoferi profesioniști. Probabil că măsura nu va fi bine primită în rândul candidaților pentru categoria B, însă Daniel Țiclea a transmis că își asumă eventualele nemulțumiri, pentru că măsura s-ar putea dovedi una foarte utilă din punct de vedere economic.

„Vreau să anunț că, în perioada următoare, dacă vom identifica resursă umană suplimentară, în sensul că vom avea examinatori în plus disponibili, voi emite un ordin de prefect prin care voi solicita ca prioritate să se acorde examinării pentru categoria C, pentru profesioniști. De ce? Pentru că, în mare parte, cei care vor să-și obțină permisul de profesionist o fac pentru a-și găsi un serviciu, pentru a-și întreține familia. De asemenea, este mare cerere pe piața forței de muncă de șoferi profesioniști (…) Așa văd eu lucrurile și cred că așa trebuie sprijinită și economia, și trebuie sprijiniți și oamenii, pentru a-și întreține familiile. Indiferent dacă îmi voi atrage antipatii de la cei care așteaptă să ia permisul la categoria B, cred că este momentul să prioritizăm obținerea categoriei C”, a spus prefectul Buzăului.

40 la sută dintre candidații pentru categoria B nu sunt pregătiți pentru a deveni șoferi

O problemă destul de gravă constatată de prefectul Țiclea o reprezintă și pregătirea insuficientă a candidaților pentru categoria B. În urma unei analize, acesta a ajuns la concluzia că 40 la sută dintre elevii școlilor nu sunt pregătiți pentru a deveni șoferi, deși dosarele pentru susținerea probelor le sunt avizate. Candidații care nu promovează proba scrisă sau cea practică sunt reprogramați și, astfel, situația de la Serviciul Permise și Înmatriculări intră într-un cerc vicios, mai spune Daniel Țiclea.

„O afirm extrem de răspicat, după șase luni în care m-am aplecat extrem de atent asupra acestei activități: cel puțin 40 la sută din candidați pentru care școlile și instructorii avizează la acest moment că ar fi pregătiți să devină conducători auto de categoria B, după părerea mea, nu sunt pregătiți pentru a deveni șoferi. Există o problemă pe care școlile ar trebui să o accepte. Bineînțeles, dacă ei pică examenul, vin la retestare și se lungește coada de așteptare. Cred că suntem într-un cerc vicios”, a transmis Țiclea.

Prefectul Buzăului a mai spus și că, în ciuda faptului că sunt numite „școli de șoferi”, acestea sunt totuși firme, care supraviețuiesc cu ajutorul candidaților înscriși și care se luptă pentru a rămâne pe o piață destul de competitivă. Mai mulți candidați înscriși înseamnă venituri mai mari, iar o rată de promovabilitate mică poate duce chiar la desființarea acestor firme, prin plecarea candidaților către alte școli de șoferi.

Cu toate acestea, în județ există și școli care pun accent pe o pregătire teoretică riguroasă și care înregistrează o rată destul de mare de promovabilitate încă de la prima încercare, după cum menționează prefectul, cu toate că nu a dorit să le nominalizeze în mod direct: „Sunt trei școli de șoferi din județul Buzău, nu le nominalizez, n-ar fi corect din partea mea, ai căror candidați au promovabilitate 80 la sută la proba teoretică, din prima încercare. Este evident că la aceste trei școli se acordă atenție pregătirii teoretice și că nu se semnează dosarul să meargă la concurs până când candidatul nu depășește o probă asemănătoare în cadrul etapei de pregătire teoretică, care se desfășoară la aceste școli”.

Afirmațiile prefectului sunt întărite și de realitatea de pe drumuri, unde tinerii sunt implicați în tot mai multe accidente grave, cauzate de efectuarea unor manevre periculoase în trafic, neatenție sau, chiar, necunoaștere a regulilor de circulație. La nivel național, anul 2022 a fost unul cu mai puține accidente, dar mult mai grave, cu numeroase victime și soldate cu pierderi de vieți omenești. Prăpastia dintre noțiunile învățate la școala de șoferi și condusul de pe drumurile publice a devenit tot mai evidentă, iar la o simplă analiză a manevrelor din trafic se poate observa cât de puțin sunt respectate regulile de circulație învățate.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker