vineri, 16 aprilie 2021

Carrefour continuă programul „Creștem România BIO”. Fermierii buzoieni pot primi asistență gratuită pentru certificarea producției lor ecologice

Carrefour România a lansat cea de-a treia ediție a programului „Creștem România BIO”, cea mai amplă inițiativă de sprijinire a fermierilor români care vor să treacă la agricultura ecologică. Este vorba despre un program de conversie la agricultura ecologică ce se adresează tuturor fermierilor; și fermierii buzoieni sunt așteptați să adere la acest program. Astfel, buzoienii care dețin în proprietate o suprafață minimă cultivată de 2.000 mp de sere sau solarii ori 2 ha pentru culturi în câmp deschis, se pot înscrie în programul „Creș­tem România BIO” lansat de Carrefour, pentru a primi gratuit asistență pentru certificare Ecocert.

Înscrierile au început pe 1 aprilie, iar fermierii au la dispoziție o lună de zile să se înscrie în program, online pe  https://crestemromaniabio.ro, ultima zi fiind 30 aprilie. Formularul, dar și criteriile de eligibitate pentru ediția 2021 sunt disponibile pe pagina https://crestemromaniabio.ro/aplica-acum.

Un program ce spijină fermierii care vor să cultive BIO

„Creștem România BIO” este primul program național de conversie la agricultura ecologică, dezvoltat de Carrefour, pentru susținerea fermierilor româ­ni care vor să facă această trecere. Programul este implementat alături de organismul de certificare Ecocert România. Carrefour își propune încurajarea potențialului agriculturii BIO în România, acesta fiind un segment economic important, dar și un subiect de sustenabilitate și sănătate publică pentru români. Carrefour și-a asumat rolul de a susține produsele proaspete, de proveniență locală, cultivate în condiții prietenoase cu mediul înconjurător. „Carrefour este primul retailer care a introdus această etichetă prin care sprijină agricultorii în procesul de conversie și, totodată, desfășoară acțiuni de educare a consumatorilor cu privire la benficiile produselor organice”, se arată într-un comunicat al companiei.

Prima ediție a programului „Creștem România BIO”, lansată în martie 2019, a avut peste 200 de fermieri înscriși, dintre care 75 au fost eligibili. Astfel, în primii doi ani de funcționare, în program s-au înscris peste 600 de fermieri locali. O parte dintre produsele fermierilor au apărut pe raft încă din iunie 2020.

Și în acest an, în funcție de sezon, Carrefour va comercializa salată verde, ceapă, roșii, dovlecei, ardei, castraveți, zmeură, mure, pepene verde și galben, cartofi albi și mov, fructe de pădure, usturoi verde, plante aromatice, toate purtând eticheta „în conversie la BIO”, aducând mai aproape de consumator producția locală, care se află în curs de certificare BIO.

„Ambiția Comisiei Europene este ca, până în 2030, suprafețele ocupate de culturi organice să reprezinte cel puțin 25 la sută din totalul celor aflate în exploatare la nivelul întregii Uniuni. În România, doar 1,53% din suprafețele destinate agriculturii sunt astăzi exploatate ecologic, alte 1,33% fiind în proces de conversie, potrivit Euro­stat. Este un context european și național care ne dă toate motivele să continuăm «Creștem România BIO» ca demers strategic prin care punem umărul la crearea unor noi standarde în agricultură și la întărirea ecosistemului de producă­tori, organisme de certificare și consumatori”, a declarat Anca Damour, Executive Board Member Carrefour România.

Ce beneficii vor avea fermierii

Fermierii care se înscriu pentru acest program de conversie vor avea parte de o serie de beneficii. Este vorba despre un contract ferm pentru desfacerea producției în hipermarketurile Carrefour pe perioada de conversie, respectiv 1-3 ani, și încă doi ani după momentul în care vor deveni producători BIO. De asemenea, fermierii vor primi asistență pentru certificare Ecocert, iar costurile vor fi  suportate integral de Carrefour pe toată durata procesului. Mai mult, produsele fermierilor vor ajunge pe rafturile hipermarketurilor începând cu al doilea an, sub eticheta ,,în conversie BIO”, la un preț superior produselor din agricultura convențională, conform celor relatate de aceștia.

„Conversia durează între 1 și 3 ani. Începând cu anul al doilea, produsele agricultorului înrolat în program primesc o etichetă care specifică faptul că producătorul lor se află în procesul de conversie la agricultura bio. La finalul conversiei, produsele primesc certificarea internațională și eticheta BIO”, spun reprezentanții Carrefour.  Agricultorii vor beneficia de susținere și consiliere pentru dezvoltarea afacerii, inclusiv suport de marketing și promovare pentru produsele ecologice rezultate din aceste parteneriate. „Creștem România Bio este parte din misiunea Carrefour de a asigura cumpă­rătorilor săi acces la alimente sănătoase, obți­nu­te responsabil. Iar această misiune s-a transformat și într-o promisiune făcută fermierilor locali, de a-i susține pe drumul nou către agricultura viitorului”,  se mai arată pe site-ul retailerului.

Programul reprezintă un angajament pe termen lung și dacă până în acest an se putea înscrie orice fermier care își dorea să treacă la cultivarea produselor BIO, de data aceasta sunt acceptați doar aceia care dispun de o suprafață minimă cultivată de 2.000  mp de serii sau solarii sau de 2 ha pentru culturi în câmp deschis. Scopul acestui program este de a crea un segment de producători certificați BIO, pentru a putea oferi românilor șansa de a mânca sănătos.

Fermierii, sprijiniți și prin programul „Act For Good”

La începutul acestui an Carrefour a mai lansat un program de susținere pentru fermieri, „Act For Good”. „La Carrefour, prețuim fiecare acțiune care contribuie la binele comunității. De exemplu, dacă alegi să cumperi roșii din Carrefour, de la un producător local, această acțiune va fi răsplătită cu reduceri și puncte Act For Good, ce pot fi folosite pentru susținerea fermierului care a crescut roșiile. Oricât de mic îți pare efortul tău, programul Act for Good din Carrefour App e despre fiecare gest mic care contează, care âSePune alături de toate celelalte gesturi mici și se socotește atât pentru tine, cât și pentru comunitate. Vrem ca <a face bine> să devină parte integrantă din viețile oamenilor de zi cu zi, la fel cum sunt și cumpărăturile zilnice. Este un pas în plus prin care dublăm demersurile pe care Carrefour le face prin filosofia Act For Food care animă programe originale precum Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Filierele Calității sau Punem Preț Pe Plastic. Prin ele, dar și prin multe alte programe strategice, susținem comunitățile, producătorii și acționăm în favoarea unei vieți mai sănătoase”, a declarat Anca Damour, Director CSR și Comunicare Externă, Real Estate & Corporate Affairs și Membru în Comitetul Executiv al Carrefour România.

„Plata cu PET-ul”, un succes

Acestea nu sunt primele demersuri ecologice pe care Carrefour le face. La Buzău, începând cu iunie 2019, a fost demarat proiectul „Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară care propune acțiuni concrete pentru a folosi responsabil resursele. Scopul acestui program este reducerea cantității de ambalaje din plastic și introducerea plasticului într-un circuit de reciclare. Buzoienii au avut la dispoziție zece zile în care să aducă PET-uri, pentru a lua la schimb fructe sau legume provenite de la producători locali. Programul Plata cu PET-ul a ajuns în 2019 în șapte hipermarketuri, printre care și în Buzău. La final, Carrefour a colectat peste 264.000 de PET-uri pentru 54.000 de kg de fructe și legume de sezon.

„Plata cu PET-ul, parte a programului Punem preț pe plastic, reprezintă o inițiativă strategică din programul de sustenabilitate al Carrefour România. Succesul pe care l-a avut programul în București ne convinge că suntem pregă­tiți să luăm plasticul în serios și să îl folosim inteligent”, a declarat Felician Cardoș, Manager Mediu Carrefour România. În 2020 Carrefour a colectat peste 7,5 tone de PET-uri, iar cei peste 3.000 de oameni care au vizitat standul au primit la schimb peste două tone de fructe și legume provenite de la producători locali.

În cele peste 370 de magazine pe care Carrefour le operează în România, grupul oferă clienților săi mai multe posibilități pentru a face cumpărături. Clienții din București și Ploiești pot achiziționa produsele și online din secțiunea „Supermarket online”. Carrefour a extins și  serviciul integrat „Casa ta-Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze singuri cumpărăturile, iar în martie 2021 a deschis primul magazin fără angajați la casă. Este primul hipermarket 100% Self Check-out și se află în Sfântu Gheorghe. Conducerea Carrefour a anunțat că de acum înainte vor fi deschise doar astfel de hipermarketuri. Mai mult, prin opțiunea Scan&Pay din aplicația Carrefour, clienții pot scana și plăti produsele pe măsură ce le adaugă în coșul de cumpă­rături.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

loading...