Economic

Buzăul, printre cele 16 orașe în care BCR a introdus plata contactless în transportul public

În urmă cu trei ani, Banca Comercială Română și partenerii săi au început să introducă, în cele mai importante orașe ale țării, plățile contactless, iar românii au adoptat rapid această metodă de plată în transportul public. Astfel, în ultimii trei ani, au fost înregistrate peste 22,4 milioane de astfel de tranzacții, 2 milioane fiind numai în luna martie a anului curent, generând o creștere a utilizării în contextul pandemiei.

Conform VISA, aceste firme plasea­ză România pe locul trei în Europa la plățile digitale în domeniul transportului public, după Marea Britanie și Polonia. „Evoluțiile din ultimii trei ani ne confirmă apetitul și deschiderea românilor pentru noile tehnologii, care le pot face viața mai bună și mai sigură. Un concept de Smart City, spre care tinde orice mare oraș, nu poate să înceapă decât cu dezvoltarea unui transport public inteligent, în care îți poți plăti călătoria cu cardul, ceasul sau telefonul contactless. Ne bucurăm că am reușit să introducem un astfel de sistem inteligent în 16 dintre cele mai mari orașe ale țării. Le mulțumesc partenerilor care au fost alături de noi în toți acești ani, deloc ușori, și autorităților locale care au înțeles potențialul unei astfel de soluții. Efortul nostru spre digitalizarea României va continua, fiind unul dintre proiectele strategice ale BCR”, a declarat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR, conform bursa.ro.

Până în prezent, metoda de plată contactless a fost introdusă de BCR în Buzău și alte 15 orașe din țără, respectiv Sibiu, Arad, Oradea, Baia Mare, Ti­mișoara, Iași, Reșița, Râmnicu Vâlcea, Pitești, Cluj-Napoca, Craiova, Ploiești, Sighișoara, București și Botoșani.

Acest sistem implementat de BCR a fost construit având la bază arhitectura de funcționare reglementată de Mastercard și VISA, astfel încât orice card emis oriunde în lume sub însemnele celor două organizații să poată fi utilizat pentru a plăti călătoriile. „So­luția noastră a fost adaptată de la un oraș la altul, în funcție de specificul local al companiei de transport. Astfel, sistemul funcționează atât pe date mobile, dar și în regim de conectivitate pe fibră optică, așa cum se întâmplă la metroul din București. Tariful unei călătorii poate fi selectat și plătit inclusiv diferențiat, în funcție de distanța parcursă, așa cum a fost cazul multor orașe din țară. În anumite cazuri, am introdus și validatoare în autobuze care eliberează dovadă de plată, pe care utilizatorul o poate păstra până la coborârea din mijlocul de transport. Sistemul este extrem de simplu: călătorii trebuie să selecteze tariful, să apropie cardul bancar contactless de validatoarele din mijloacele de transport, după care vor primi imediat înștiințarea de realizare a tranzacției. Călătoria achitată astfel are comision zero și, prin urmare, același tarif ca cel perceput prin alte metode de plată deja existente”, a declarat Ciprian Nicolae, șef Departament Acceptare Carduri, BCR, conform sursei menționate.

Reamintim buzoienilor că pot efectua plata cu cardul direct la aparatele existente în autobuze. Astfel, aceștia trebuie să selecteze tariful, să apropie cardul contactless de aparatele care sunt în mijloacele de transport și să aștepte să primească înștiințarea de realizare a tranzacției. Dacă nu dețin un card contactless și nu și-au cumpărat nici bilet, aceștia pot plăti și prin intermediul unui SMS.

Articole similare