Economic

Buzău – Făurei, una dintre cele mai rapide rute feroviare din România, în 2022

În anul 2021, mai multe tronsoane ale căilor ferate române au intrat în reabi­litare, lucrări determinate de condițiile proaste ale căilor de rulare, fapt care făcea călătoria cu trenul un calvar: întârzieri mari, durata călătoriei așijderea. În anul 2022, multe dintre trenurile românești vor circula în continuare cu o viteză de sub 45 km/h, din cauza restricțiilor impuse de șantiere sau pentru că nu s-au făcut încă reparații la șine, în timp ce pe unele tronsoane viteza va crește.

Pe cele mai rapide porțiuni trenurile ating 140-160 km/h, dar ele repre­zintă sub cinci la sută din lungimea totală a rețelei feroviare. Conform hotnews.ro, cel mai rapid segment este București Bă­neasa-Medgidia, unde cele mai rapide trenuri ating și 160 km/h. Există însă și alte segmente care permit viteza de 140 km/h, precum  Chitila – Brazi și Buda – Florești Prahova, Sighi­șoara – Blaj, zone de pe sectorul Alba Iulia – Simeria și zone de la granița cu Ungaria (pe lângă Curtici și Arad).

Tomis Express rămâne cel mai rapid tren de lungă distanță, parcurgând distanța Brașov – Constanța cu o medie de 90 km/h. Între București și Constanța cele mai rapide trenuri a- ting 160 km/h, iar între București și Ploiești ating 140 km/h. Între București și Iași sunt  șase trenuri care tranzitează țara. Cel mai rapid tren face 5 ore și 55 minute, cu o viteză medie de 68 km/h. Dincolo de București – Ploiești (140 km/h), între Buzău și Râmnicu Sărat și în regiunea orașului Crasna viteza maximă este 100 km/h. Între Tecuci și Bârlad viteza maximă este 120 km/h și cea medie este 72 km/h.

Porțiunile ,,de evitat” sunt Brașov – Sighișoara și Deva – Arad, unde sunt lucrări în desfășurare și vitezele medii sunt sub 50 km/h. Din cauza vitezelor foarte mici, Brașov – Sighișoara este unul dintre tronsoanele care trebuie evitate. Pe cei 128 kilometri niciun tren nu face mai puțin de trei ore, iar unele trenuri Regio fac mai mult de patru ore. Se lucrează între cele două orașe și modernizarea va aduce viteze maxime de 160 km/h și cele mai rapide trenuri ar trebui să ajungă să facă sub o oră. Realist vorbind, timpii de parcurs de acum se vor menține încă trei-patru ani. Un alt traseu de evitat din cauza lucrărilor este Deva-Arad. Pe 149 de kilometri, fără oprire, trenurile fac peste 2 ore și 40 de minute, viteza medie fiind de 55 km/h.

Comparativ cu anul trecut, în acest an s-au luat măsuri pentru a se mări viteza între București și Craiova, unde cele mai rapide trenuri fac și trei ore, dar și între Buzău și Făurei, unde cele mai rapide trenuri vor parcurge distanța în 26 de minute, după lucrările de reabilitare pe cei 40 de kilometri. Lucrările de reabilitare de pe acest tronson au drept scop creșterea vitezei de circulație de la 30 km/h la 120 km/h. Datele CFR relevă faptul că, în prezent, durata călătoriei unui tren Interregio, între Buzău și Făurei (firul I), este de 41 – 45 de minute, iar după finalizarea lucrărilor pe firul II, garniturile vor circula cu viteza maximă de 120 km/h și vor parcurge cei aproximativ 40 km în 26 de minute.

Lucrările de reînnoire a tronsonului feroviar Buzău – Făurei (firul II) au demarat pe 13 august, potri­vit Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a declarat, în urma unei vizite la Buzău, la sfârșitul lunii august, că lucrările pentru acest tronson vor fi fina­lizate până la sfârșitul a­nului. ,,Așa cum am anunțat, acestea vor fi încheiate până la final de an. Se lucrează bine, iar planul CFR SA, pe care îl susțin pe deplin, este de a continua acest proiect și după Făurei, încă 60 de km până la Brăila. Dar pentru asta avem nevoie de alocări suficiente de la buget”, nota atunci ministrul. Cu toate acestea, lucrările nu sunt încă terminate și, chiar dacă mai sunt câteva săptămâni până la finalul acestui an, se pare că nu vor fi gata până pe 31 decembrie.

Articole similare