Economic

Autostrada Ploiești-Buzău, un pas înapoi!

Contractul pentru Pietroasele-Buzău nu poate fi semnat

După ce a avut parte de mai multe amânări, Curtea de Apel București a oferit, în final, o decizie cu privire la ultimul lot din Autostrada A7 Ploiești-Buzău. Este vorba despre lotul care se întinde de la Pietroasele până în Municipiul Buzău.

Astfel, în urma deciziei pe care a oferit-o, luni, 11 iulie,  Curtea de Apel București, Compania de Drumuri este obligată să reevalueze oferta Selina (Drum Asfalt) pentru lotul 3, având în vedere că a fost menținută decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Practic, contractul pentru execuția lotului Pietroasele – Buzău nu poate fi semnat. Reevaluarea ofertelor durează cel puțin o lună, după care se poate anunța câștigătorul, dar rămâne de văzut cum vor interpreta membrii comisiei de evaluare certificatul negativ primit de Selina. A7 Autostrada Moldovei Ploiești – Pașcani a devenit o cursă contra cronometru, finanțarea prin PNRR fiind asigurată cu condiția respectării termenului de finalizare: august 2026.

„Admite în parte contestaţiile formulate de Asocierea Danlin XXL (lider) – Hydrostroy AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) şi Tekfen Insaat Sanayi VE Ticaret Anonim Sireketi. Obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei Asocierii Drum Asfalt (lider de asociere)- ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi- Opr Asfalt – Obras Publicas Y Regadios- Trameco sub aspectele: -îndeplinirii cerinţei 2 din FDA, LOT 3, privind experienţă similară”, se arată în motivarea instanței de luni,

A7 Ploiești-Buzău, la mâna judecătorilor

Licitația pentru execuția celor trei loturi ale secțiunii Ploiești – Buzău (63 km) a fost lansată pe 1 iunie 2021, în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă și se aștepta o desemnare a câștigătorilor până la sfârșitul anului, ceea ce nu s-a întâmplat, în mare parte din cauza evaluării lente a CNAIR.

În cele din urmă, pe 7 martie, Compania de Drumuri a desemnat Selina câștigătoare, dar Nurol a depus contestație, pe care CNSC a acceptat-o în aprilie, obligând Compania de Drumuri să reevalueze oferta. Totodată, Nurol a depus contestație și la Curtea de Apel București, plângerea fiind împotriva CNAIR, Selina, Tefken și Danlin XXL.

Compania de Drumuri va emite Ordinul pentru Începerea Lucrărilor (OIL) pentru primele două loturi ale Autostrăzii Ploiești – Buzău în august, potrivit informațiilor oferite de Cătălin Urtoi, consilierul ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu. Vor fi primele șantiere pe întreaga Autostradă A7 Ploiești – Buzău (320 km) și al doilea proiect cu finanțare prin PNRR pe care se va lucra după loturile UMB pe Autostrada Transilvania.

Autostrada A7 Ploiești – Pașcani are în total 13 loturi, iar pe secțiunea Ploiești – Buzău contractele de execuție s-au semnat pe 7 și 16 iunie. Pentru lotul 1 Ploiești – Mizil (21 km) constructor este asocierea Pizzarotti – Retter, în timp ce pe lotul 2 Mizil – Pietroasele (28 km) va lucra asocierea româno-bulgară Coni–Trace. Sunt contracte de execuție, deci de la emiterea ordinelor de începere constructorii trebuie să intre în șantier (aproximativ o lună, dar organizarea de șantier se poate face și mai repede).

Sectorul Ploiești-Buzău este cel mai înaintat din Austostrada Moldovei, fiind și primul care
are contractele de execuție semnate și tot primul pe care românii vor vedea muncitori. Compania de Drumuri a trimis către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația pentru lansare în licitație a secțiunii Bacău – Pașcani, valoarea estimată fiind de 5,8 miliarde lei. Ultima secțiune a Autostrăzii Moldovei A7 Ploiești – Pașcani va avea o lungime de 77 de kilometri și cuprinde trei loturi, termenul maxim de execuție fiind de doi ani și jumătate. Autostrada este finanțată prin PNRR și trebuie finalizată până în 2026, șansele mari pentru respectarea jaloanelor fiind pentru secțiunile mai avansate dinspre Ploiești și Focșani.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker