Economic

Cine a scos „armata a 2-a” pe A7

Se lucrează intens pe lotul 2 al Autostrăzii Ploiești-Buzău, acolo unde operează asocierea româno-bulgară Coni-Trace, care a ajuns deja la 11 la sută stadiu fizic de execuție. Pe șantier se află deja 250 de drumari și sunt mobilizate 180 de utilaje, a anunțat managerul de proiect din partea constructorului, Sorin Scarlat, fost director general al Companiei de Drumuri. Lotul 2 include 20 de poduri și pasaje și are termen de finalizare aprilie 2024.

„Lotul 2 străbate două unități teritoriale administrative, județul Prahova și județul Buzău. Ca proiect de autostradă este relativ ușor, nu prezintă forme de relief care să întâmpine probleme în desfășurarea lucrărilor. Este o lucrare pe care asocierea de firme Trace–Bulgaria și Coni–România s-a angajat ca în termen de 20 de luni de la primirea ordinului de începere a lucrărilor să fie pusă în funcțiune, adică recepția la terminare. Contractul a fost semnat în 7 iulie 2022, iar în 11 august antreprenorul a primit ordinul de începere, iar de la această dată curg cele 20 de luni calendaristice în care asocierea trebuie să arate că poate să ducă la bun sfârșit acest proiect. Cele două firme asociate au capacitatea tehnică, umană și financiară să ducă la bun sfârșit proiectul. În momentul de față, la începutul anului 2023 sunt mobilizați pe teren aproximativ 250 de persoane și 180 de utilaje care desfășoară diferite tipuri de activități”, a declarat Scarlat într-un podcast realizat de inginerul Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, și activistul civic din Iași Irinel Bucur, potrivit economedia.

De altfel, acesta este primul șantier de autostradă din România pe care lucrează un constructor din Bulgaria, cu portofoliu bogat de proiecte la sudul Dunării. Lotul 2, Mizil–Pietroasele, are o lungime de 28 de kilometri și termen de finalizare de 20 de luni, pe care constructorul s-a angajat să-l respecte.

Pizzarotti, mai cătinel

Dacă pe lotul 2 cifrele indică un progres semnificativ, pe primul lot al acestei autostrăzi lucrurile nu stau la fel de bine. Lotul 1, Ploiești (Dumbrava)–Mizil, cu o lungime de 21 km, pe care lucrează Asocierea Pizzarotti–Retter Management (Italia – România) este la aproximativ 4 la sută stadiu fizic de realizare, deși ordinele pentru intrarea constructorilor în șantier s-au semnat în ambele situații în august 2022. Pe acest lot sunt probleme și din cauza mobilizării, dar și din cauza siturilor arheologie, șase la număr. Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, s-a referit la șantierul Pizzarotti ca fiind nesatisfăcător și că are nevoie de un „impuls”, anunțând verificări pe șantier din februarie.

De asemenea, menționăm că la finalul lunii noiembrie, IBB Holding anunța că prelua ca subcontractor primii 7,5 kilometri ai lotului Dumbrava-Mizil. Compania IBB Holding este un constructor român, iar intrarea pe șantierul autostrăzii „Moldovei” este prima lucrare de o asemenea anvergură pentru aceasta. Tot la finalul lunii noiembrie, Pizzarotti a mai semnat un contract cu o altă firmă, astfel încât primii 14 kilometri ai acestei autostrăzi au ajuns să fie realizați de firme subcontractoare. Proiectul prevede construirea a 15 poduri şi pasaje, a două noduri rutiere şi a unui centru de întreţinere şi monitorizare.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker