duminică, 17 ianuarie 2021

Asociația BookLand renovează Școala Săhăteni

Chiar de Ziua Națională, Asociația BookLand a tras un semnal de alarmă în legătură cu viitorul învă­țământului românesc și a condițiilor în care se prezintă școlile din mediul rural. Implicată într-o campanie de atragere de sponsori pentru renovarea șco­lilor din zonele defavorizate, BookLand a postat pe ­pa­gina de Facebook, pe 1 Decembrie, imagini cu Școala Săhăteni din Buzău, școală pe care reprezentanții asociației o renovează în prezent.

„Oare chiar sărbătorim de 1 Decembrie? Ce anu­me? Cu CE ne mân­drim în ultimii 30 ani? Noi credem că nu avem motive, decât dacă alegem în mod conștient să fim ignoranți. Apropo, până azi doar 14 români adevărați, cărora le pasă de viitorul acestei țări (=copiii ei), au donat pentru renovarea școlilor din ­me­diul rural. Cu 28 euro ce credeți că putem face? Cumpărăm un scaun pentru o băncuță școlară… e bun și ăsta, însă insuficient când sunt mii de școli într-o situație tragică”, este mesajul care însoțește ima­ginile de la Școala Să­hăteni.

Totodată, asociația pre­zintă câteva cifre îngrijorătoare legate de învă­țământul românesc: 38% dintre școlile din mediul rural au grupurile sanitare situate în curte, fără apă curentă și canalizare; doar 77,10% dintre copiii din mediul rural merg la școala primară; 42,23% dintre elevii din mediul rural nu au promovat examenul de bacalaureat; 20,92% din po­pulația rurală a terminat doar o școală primară etc.

Și tu poți susține campania BookLand

Până acum, BookLand a renovat zece școli de la sate din opt județe ale țării, având peste 65 de parteneri în proiectul de renovare care i-au susținut cu materiale, aducând zâmbetele pe chipul a peste  2.500 elevi și cadre didactice. În paralel, asociația cere sprijinul românilor care pot face donații pentru reabilitarea școlilor din mediul rural, donând câte 2 euro lunar, trimițând cuvântul CONSTRUIM prin SMS la numărul de telefon 8845.

Povestea BookLand a început în 2011, pe vremea când era doar un târg urban de carte la mall. Târgul de carte a devenit unul mobil, transformându-se într-o caravană națională activă timp de peste 600 de zile, care a vizitat anual peste 40 de orașe.

Scopul lor principal este de a-i îndruma pe tineri să descopere satisfacția oferită de o carte bună și de a-i încuraja să vadă cititul ca pe o plăcere, și nu ca pe o constrângere. Astfel, BookLand organizează Conferințe și Tabere în acest sens, prin care încurajează generația tânără să își atingă visurile prin forțele proprii, punând accentul pe educație.

Până acum, Taberele Coolturale au trecut prin șapte ediții, iar Conferințele BookLand Evolution au avut peste 100.000 tineri participanți și 2.000 speakeri care le-au oferit cele mai bune sfaturi și recomandări.

loading...
error: Content is protected !!