Actualitate

Aproape 1,5 milioane euro puse la bătaie pentru consolidarea DN10, la Siriu

După refacerea terasamentului drumului națio­nal 10 la Măgura, pe lista de priorități a responsabililor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a fost inclusă și consolidarea versantului și refacerea șoselei în zona Gura Siriului, acolo unde zidul de sprijin a cedat din cauza unei alunecări de teren, antrenând acostamentul pe o lungime de 40 metri iar carosabilul a luat-o la vale, în acest moment circulația rutieră fiind posibilă doar pe o bandă de nici 3 metri lățime.

Ofertanții nu se îngrămădesc însă. Licitația, în procedură simplificată, pentru desemnarea unui executant al lucrărilor a fost lansată pe 29 martie de Direcția Regională de Drumuri și Poduri București în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, pentru a doua oară, după ce în fe­bruarie nu s-a putut stabili un executant. Ofertele sunt așteptate până în data de 17 aprilie, criteriul de atribuire fiind prețul cel mai scăzut. Valoarea estimată a lucrărilor de consolidare versant, refacere parte carosabilă și asigurare scurgere ape la podeț pe DN 10, km 86+300, este de 5.777.490,77 lei fără TVA, ceea ce înseamnă un preț final de 6,7 milioane lei – echivalentul a 1,4 ­mi­lioane euro.

Suma oferită de CNAIR pentru această lucrare este de cinci ori mai mare decât necesarul de fonduri avansat acum un an de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Buzău, atunci când a fost întocmită o listă cu 25 de puncte critice pe DN10.

Dacă problemele de la Măgura, unde drumul s-a prăbușit, pe sensul spre Brașov, au fost rezolvate luna trecută, mai rămân multe alte zone unde traficul se desfășoară cu restricții, intervenția drumarilor cu lucrări ample este imperios necesară.

Puncte vulnerabile au fost identificate pe raza comunei Viperești, dar și la Siriu, unde probleme grave sunt și pe Viaductul Giurca unde placa de beton s-a găurit.

CNAIR a lansat și licitații pentru proiectare în cazul mai multor puncte nevralgice, inclusiv acesta, însă procedurile până la începerea lucrărilor sunt de durată.

Autoritățile județene au avertizat încă de la începutul anului trecut că există un risc crescut de accidente pe această șosea. Deocamdată, singurele măsuri care s-au luat în mai multe puncte critice au fost semnalizarea zonelor afectate precum și impunerea unor restricții de viteză.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker