Economic

A7 s-a mai poticnit o dată în justiție

CAB amână decizia pentru 11 iulie

Curtea de Apel București a amânat din nou decizia în cazul lotului 3 din Autostrada A7 Ploiești-Buzău. CAB a anunțat inițial că decizia va fi pronunțată pe 5 iulie, așa cum OPINIA a relatat la acel moment.

La mai bine de un an de la lansarea licitației pentru execuție, cel mai avansat tronson din A7 nu are toate contractele semnate. Lotul 3, Pietroasele- Buzău este deja la a patra amânare. În decizia Curții de Apel București se precizează și că CNAIR este obligată să depună la dosar documentele din oferta tehnică Nurol. Reamintim că pentru lotul 3 au fost depuse trei contestații, iar două dintre ele au fost admise de către CNSC în mare parte (s-a cerut reevaluarea grupului de firme declarat câștigător) iar ofertantul respins a mers mai departe la Curtea de Apel București.

Chiar dacă ministrul Transporturilor a declarat, la Buzău, că până la finalul anului vor fi semnate cele 13 contracte de execuție pentru Autostrada Ploiești-Pașcani, acest lucru pare foarte puțin probabil să se întâmple, având în vedere că ultimul lot de pe Ploiești-Buzău se află deja la a patra amânare.

„Soluția pe scurt: Amână pronunțarea la 11.07.2022. Pune în vedere autorităţii contractante să depună la dosar Anexa 1 la formularul 7 C lot 3 – liste de cantităţi şi anexele aferente, precum şi documentele aferente folderelor numerotate 28, 29 şi 30 din oferta tehnică Nurol: CN 1031451 anexa resurse materiale lot 3v 5, CN 1031451 anexa resurse personal lot 3v 5, CN 1031451 anexa resurse utilaje lot 3v 5. Pronunţată azi 05.07.2022 prin punerea soluției la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei. Document: Încheiere – Amânare ulterioară a pronunţării   05.07.2022“, se arată în decizia CAB.

Cum a ajuns lotul 3 blocat la CAB

Licitația pentru execuția celor trei loturi ale secțiunii Ploiești – Buzău (63 km) a fost lansată pe 1 iunie 2021 în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă și se aștepta o desemnare a câștigătorilor până la sfârșitul anului, ceea ce nu s-a întâmplat în mare parte, din cauza evaluării lente a CNAIR.

Până la urmă, pe 7 martie, Compania de Drumuri a desemnat Selina câștigătoare, dar Nurol a depus contestație, pe care CNSC a acceptat-o în aprilie, obligând Compania de Drumuri să reevalueze oferta. Totodată, Nurol a depus contestație și la Curtea de Apel București, plângerea fiind împotriva CNAIR, Selina, Tefken și Danlin XXL.

Efectele certificatului negativ primit de Selina

Firmele din grupul Selina (participă la licitații sub denumirea de Trameco, Drum Asfalt, Selina) au primit o lovitură grea, în mai, la rezilierea contractului pentru lotul Chețani – Câmpia Turzii. Rezilierea s-a făcut din culpa antreprenorului (nu a fost amiabilă/cu acordul părților), deci constructorul nu mai poate participa la licitațiile CNAIR pentru o perioadă de trei ani. Decizia poate fi contestată în instanță (n.r., numeroase rezilieri decise de Compania de Drumuri au fost considerate abuzive, iar Statul este acum bun de plată).

Așadar, rămâne de văzut care va fi decizia CAB și cum vor interpreta Comisiile de Evaluare ale CNAIR certificatul negativ pe care l-a primit Selina, inclusiv pentru licitațiile în curs și pregătire. Selina este în cursă și pentru secțiunea Buzău – Focșani (lotul 1).

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker