Economic

A7: Prima grindă produsă în șantier de Pizzarotti

Asocierea Pizzarotti-Retter, constructorul primului lot al Autostrăzii Moldovei (A7), a produs primele grinzi în șantier. Sunt grinzi care vor fi montate la pasajele de pe lotul Ploiești (Dumbrava) – Mizil cu o lungime de 21 kilometri, lot care include și nodul de la intersecția cu Autostrada A3 București-Ploiești. Producția de grinzi pretensionate pe amplasamentul din șantier a început pe 15 septembrie pentru ca executanții să nu fie dependenți de furnizorii din piață, după cum a transmis pentru Economedia directorul adjunct de proiect, Efthymios Anagnostou. Printre constructorii care mai dețin fabrici de grinzi în șantier sunt UMB și Alsim Alarko (constructorul loturilor 1 și 2 pe Autostrada București Sud).

„Asocierea s-a mobilizat și cu o producție de grinzi pretensionate în organizarea de șantier pentru a nu fi dependenți de furnizori din piață. Asta, atât din punct de vedere calitativ, cât și cantitativ. Drept urmare, atât proiectarea sau reproiectarea grinzilor cât și producția acestora sunt în mâinile constructorilor generali la nivelul JointVenture (n.r., al asocierii)”, sunt precizările asocierii la solicitarea Economedia.  Pe acest lot, Pizzarotti este antreprenor general, iar Retter și IBB lucrează în asociere, Retter pe partea de structuri. Constructorul a reclamat recent că „grinzile din beton precomprimat proiectate cu deschiderea de 40 de metri și înălțimea de 1,4 metri NU satisfac cerințele de rezistență impuse de normele în vigoare”, iar CNAIR a lansat o expertiză tehnică pentru a verifica proiectul grinzilor cât și studiul geotehnic făcute de Consitrans.

După un an de la intrarea în șantier, stadiul primului lot al Autostrăzii Moldovei este la doar 22,5 la sută cu un nou termen de finalizare:  septembrie 2024. „Am solicitat antreprenorilor să crească mobilizarea în șantier, întrucât este foarte important ca și acest lot să fie dat în trafic în cursul anului viitor”, a transmis, în iulie, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu, nemulțumit de ritmul lucrărilor.

Pe lotul 2 Mizil-Pietroasele, constructorul Trace din Bulgaria este și mai întârziat, doar 20 la sută și nu are nicio șansă de finalizare la termenul aprilie 2024, dar CNAIR încă nu a transmis oficial acordarea unei extensii așa cum a acceptat pe Lotul 1. Pentru Lotul 3, Curtea de Apel București ar urma să anunțe decizia la contestațiile Tekfen și Nurol pe 2 octombrie după o nouă amânare.

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker