Economic

A înghețat A7!

Autostrada Moldovei, cel mai mare proiect de infrastructură din Europa, finanțat prin Programul Național de Redresare și Reziliență, bate pasul pe loc.  Procedurile de achiziție publică pentru atribuirea contractelor pentru lucrările de execuție a celor patru tronsoane ale autostrăzii Buzău-Focșani sunt, în prezent, suspendate, potrivit arenaconstruct.ro.

Inițial au fost suspendate licitațiile pentru tronsoanele 1 și 4 – atunci când OPINIA relata că, potrivit unor surse, licitația ar fi fost suspendată pentru prelungirea termenului de depunere a ofertelor, cel mai probabil pentru finalul lunii aprilie -,  iar în data de 12  aprilie au fost suspendate și celelalte două, res­pectiv 2 și 3. Motivul pentru care s-a ajuns la această decizie este numărul mare de clarificări de solicitări la care autoritatea contractată, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)  trebuie să răspundă, potrivit reprezentanților companiei.

Anunțul de licitație pentru construcția loturilor 1 și 4 ale Autostrăzii Buzău-Focșani a fost publicat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în data de 4 februarie, iar valoarea estimată a lucrărilor este cuprinsă între 1,81 miliarde de lei și 2,14 miliarde de lei. Capetele Autostrăzii Buzău-Focșani ar urma să fie construite în 20 de luni de la data semnării contractului cu finanțare prin PNRR, potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. La finalizarea lucrărilor, Autostrada Buzău – Focșani (al doilea segment al Autostrăzii Moldovei A7) va avea o lungime de 82,44 de km.

Obiectul contractului îl reprezintă execuția lucrărilor pentru Autostrada Buzău – Focșani, în lungime de 15,54 kilometri. Astfel, primul tronson, Buzău – Vadu Pașii, are o lungime de 4,60 kilometri, valoarea estimată fără TVA fiind cuprinsă între 858,85 de milioane de lei  – 1,01 miliarde de lei. De cealaltă parte, ultimul tronson, Mândrești Munteni – Focșani Nord, cu o lungime de 10,94 kilometri, are o valoare estimată fără TVA fiind între 954,65 de milioane de lei – 1,13 miliarde de lei.

De cealaltă parte, miezul Autostrăzii Buzău-Focșani, respectiv loturile 2 și 3, au fost publicate în SEAP în data de 10 februarie; contractul este unul de tip FIDIC roșu, de execuție, ceea ce înseamnă că, după semnare, constructorii au termen de aproximativ o lună pentru intrarea în teren. Lotul 2, între Vadu Pașii și Râmnicu Sărat are o lungime de 30 de kilometri și o valoare estimată cuprinsă între 1,6 și 1,9 miliarde lei, în timp ce lotul 3, Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni, costă 1,8 – 2,1 miliarde lei. Constructorii sunt obligați să monteze camere web, pentru informarea publicului.

Contractele urmează să fie atribuite în baza criteriului „cel mai bun raport calitate-preț”. Autostrada va avea o lungime de peste 82,44 de km, 41 de poduri, pasaje și viaducte, 6 noduri rutiere. De asemenea, pe traseul autostrăzii vor fi două parcări, patru spații de servicii, 22 de stații de încărcare pentru mașinile electrice și 205 de hectare de perdele forestiere. Întregul proiect al Autostrăzii Buzău – Focșani are o valoare de 7,26 miliarde de lei (inclusiv TVA), este finanțat prin PNRR și este prevăzut în Master Planul General de Transport.

Dumbrava-Mizil a primit aviz de construire

Lucrurile nu stau mai bine nici în cazul autostrăzii Ploiești-Buzău, cel mai avansat tronson din Autostrada Moldovei. La finalul săptămânii trecute, Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru primul lot al Autostrăzii Ploiești-Buzău, respectiv prima secțiune a Autostrăzii A7 Ploiești-Pașcani, cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din Europa, finanțat prin PNRR. Lotul Dumbrava-Mizil înregistrează cea mai mare întârziere dintre cele trei loturi, desemnarea câștigătorului, asocierea româno-italiană BOG ART-TANCARD-COSEDIL, fiind amânată de mai multe ori, iar ultimul termen a fost stabilit pentru data de 16 aprilie. Cel mai avansat tronson din Autostrada Moldovei, cu o lungime totală de 63 de kilometri, cuprinde trei loturi și niciunul dintre ele nu are contract de execuție semnat.

Potrivit documentului, Ministerul Transporturilor a autorizat lucrări de 1,4 miliarde de lei cu o durată de 20 de luni. „Amplasamentul lucrărilor care se supun autorizării se află pe teritoriul unităților administrativ teritoriale ale unităților Râfov, Dumbrava, Albești – Paleologu, Drăgănești, Tomșani, Colceag și Baba Ana, județul Prahova. Valoarea lucrărilor autorizate, fără TVA, 1.430.388.512 reprezentând valoarea lucrărilor declarată de solicitant înscrisă în cererea de autorizare. Durata de execuție a lucrărilor este de 20 de luni calculată de la data începerii  efective, anunțată în prealabil”, arată Autorizația de Construire pentru lotul Dumbrava – Mizil, de pe A7 Ploiești – Buzău.

Licitația pentru cele trei loturi a fost lansată de la jumătatea anului trecut, pe vremea mandatului fostului ministru Cătălin Drulă, care a criticat încă de la finalul anului întârzierile de pe A7.

Reamintim că tronsonul Ploiești-Buzău are o lungime totală de 63 de kilometri și presupune șase noduri rutiere amplasate la 10 kilometri distanță, 160 de hectare de perdele forestiere, 42 de poduri plus pasaje, patru spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.  Pe cei 21 de km ai Tronsonului 1 – Dumbrava (Autostrada București – Ploiești) – Mizil (DJ 100C) vor fi construite 15 de poduri și pasaje, două noduri rutiere și un centru de întreținere și monitorizare. Proiectul vizează ca pe cei 28,35 de km ai Tronsonului 2 Mizil (DJ 100C) – Pietroasele (DJ 203G) să fie construite 20 de poduri și pasaje, două noduri rutiere și două spații de servicii. Pe cei 13,9 km ai Tronsonului 3 Pietroasele (DJ 203G) – Municipiul Buzău (DN 2B) vor fi ridicate șapte poduri și pasaje, două noduri rutiere, un centru de întreținere și  două spații de servicii.

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker