Economic

74 milioane lei pentru Big Brother de pe A7 Buzău-Focșani

Sâmbătă, 14 mai, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitație două contracte pentru supravegherea lucrărilor de pe Autostrada Buzău-Focșani. Cele două „capete” ale tronsonului, respectiv 1 și 4, vor beneficia de supervizarea lucrărilor de execuție. Pentru tronsonul 1, Buzău-Vadu Pașii, cu o lungime de aproape cinci kilometri, au fost depuse opt oferte de la companii din România, Italia și Turcia, iar contractul pentru supervizare are o valoare cuprinsă între 31 și 37 milioane lei. Pentru tronsonul 4, cu o lungime de 11 kilometri, între Mândrești Munteni și Focșani Nord, cele opt oferte depuse pentru execuție sunt de la constructori din România, Grecia, Italia și Turcia, iar supervizarea are aceeași valoare, între 31 și 37 de milioane lei.

După semnarea contractului, consultantul va avea obligația de a verifica lucrările și de a monitoriza autostrada în perioada de garanție, cele două contracte având o durată de 148 de luni. „Obiectul Contractului de Servicii aferent Tronsonului 1 este prestarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că antreprenorul execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul lucrărilor, în conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini și ale Contractului de servicii pentru Tronsonul 1. Prestatorul va avea rolul de Supervizor, conform prevederilor Condițiilor Contractului Executie lucrări Autostrada Buzău – Focșani, Tronson 1: Buzău – Vadu, km 0+000 – km 4+600”, se precizează în SEAP. Ofertele pot fi depuse până la data de 5 iulie.

CNAIR a scos la licitație și supervizarea lucrărilor pe lotul 2 Vadu Pașii- Râmnicu Sărat ( 31 kilometri) un contract de aproximativ 10 milioane de euro. În cazul acestui tronson, ofertele vor putea fi depuse până la data de 29 iunie. Pentru informarea publicului constructorii sunt obligați să monteze camere web. „Pentru informarea publicului și urmărirea evoluției lucrărilor, antreprenorul va realiza o cameră de date pentru prezentarea proiectului. Camera de date va conține, pe lângă stadiul lucrărilor conform Graficului Gantt și acces live, prin intermediul camerelor web, poziționate astfel: o cameră aferentă poziționării de șantier și alte două aferente punctelor de lucru”, arată caietul de sarcini.

Loturile 1 și 4 au o durată de execuție de 20 de luni, în timp ce loturile „de mijloc” semnificativ mai lungi (31 respectiv 36 km) au un termen de 26 de luni. Evaluarea ar trebui să dureze 60 de zile, conform legii, dar este foarte posibil ca termenul să fie depășit, mai ales dacă vor fi numeroase clarificări, așa cum s-a întâmplat pe secțiunea Ploiești-Buzău.

Primele două secțiuni ale Autostrăzii A7 Ploiești-Pașcani au șanse mari să fie construite la termen, prin PNRR – august 2026, conform unei analize a Asociației Pro Infrastructură.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker