sâmbătă, 19 septembrie 2020

5 trucuri ca să mănânci mai puțin și să-ți controlezi greutatea

Atunci când îți dorești să slăbești, primul lucru la care te gândești este să mănânci mai puțin. Totuși, de multe ori asta înseamnă o senzație mai mare de foame care te poate face să cedezi și să mănânci mai mult. Nutriționiștii au câteva trucuri pentru a mânca mai puțin fără să te înfometezi și să-ți menții astfel greutatea dorită. Iată care sunt acestea.

Consumă mai multe fibre solubile

Alimentele bogate în fibre te pot ajuta să te simți sătul mai rapid, astfel că nu vei fi tentat să mănânci mai mult decât ai nevoie. Fibrele solubile rețin apa și au astfel greutate. În tractul digestiv ele formează o pastă asemănătoare unui gel gros, care încetinește digestia și astfel nu reapare senzația de foame. Alimente bogate în fibre solubile sunt cerealele de ovăz, semințele de chia, fasolea etc. Acum găsești astfel de alimente bio pe obio.ro

Iată cum poți să crești consumul de fibre solubile:

  • Adaugă semințe de chia, in sau cânepă în smoothie-uri, iaurt sau cerealele de dimineață.
  • Consumă cereale din ovăz, hrișcă sau mei cu fructe precum merele sau perele.
  • Adaugă fasole la supe sau salate.
  • Consumă mai mult dovleac sau dovlecei.

Mănâncă mai condimentat

Studiile au arătat că cei care mănâncă mai condimentat mănâncă mai puțin. De exemplu, capsaicina, un compus din ardeiul iute și piper ajută la reglarea apetitului și a senzației de foame. Dacă nu suporți piperul sau gustul ardeiului iute, poți încerca ghimbirul, care are efecte similare. Bea un ceai de ghimbir înainte de masă și vei observa că vei nu vei simți nevoia să mănânci la fel de mult.

Mănâncă supe și salate ca aperitiv

Atunci când începi masa cu un aperitiv ușor, precum o supă cremă sau o salată, vei consuma mai puține calorii la felul principal. Acest lucru se întâmplă pentru că atât supele cât și salatele au un conținut ridicat de apă, multe fibre și calorii puține. Toate aceste caracteristici le fac sățioase și contribuie la reglarea apetitului și a senzației de foame. O mențiune specială trebuie făcută în legătură cu sosul salatelor: limitează-te la ulei de măsline și oțet balsamic, altfel numărul de calorii din salată crește considerabil.

Mănâncă proteine la fiecare masă

Proteinele contribuie la instalarea senzației de sațietate mai mult decât carbohidrații și grăsimile. Astfel, atunci când consumi la fiecare masă alimente cu proteine, vei mânca mai puțin și ți se va face foame mai greu. Poți consuma alimente sănătoase cu multe proteine, cum sunt ouăle, carnea slabă de pasăre, lactatele, fructele de mare, peștele, fasolea, tofu sau unt de nuci. 

Iată câteva idei pentru a consuma mai multe proteine la fiecare masă:

  • Adaugă iaurt grecesc la smoothie.
  • Mănâncă crackers din cereale integrale cu humus sau brânză
  • Adaugă fasole sau ouă la salată.

Jumătate din farfurie trebuie să fie cu legume

Atunci când vrei să mănânci mai puțin și să nu te simți înfometat, asigură-te că pe jumătate din farfuria ta se află legume. Acestea au cantități mari de nutrienți, fibre și apă dar puține calorii. Alege legume fără amidon, evită așadar cartofii. În acest fel vei putea mânca o porție mai mare de mâncare, dar numărul de calorii va rămâne scăzut. Poți folosi acest truc la rețetele tale favorite. Dacă obișnuiești să mănânci friptură de porc, de exemplu, nu renunța de tot la ea. Înjumătățește porția de carne și adaugă mai multe legume. Din punct de vedere psihologic, creierul va procesa faptul că ai mâncat felul tău preferat, în porția obișnuită, și nu va simți senzația de foame.

În concluzie, nu este necesar să te înfometezi atunci când vrei să pierzi kilogramele în plus. A mânca mai puțin nu înseamnă neapărat că vei simți senzația de foame, dacă respecți aceste câteva trucuri simple. Important este ce alegi să mănânci: alimentele bogate în fibre, apă și proteine, care-ți vor regla apetitul și te vor ajuta să mănânci mai puține calorii.

 

loading...
error: Content is protected !!