Economic

12 unităţi şcolare sunt în lucru în Buzău

În anul 2021 au fost mo­nitorizate la nivel naţional 1.073 proiecte publice de tip educaţional. Acestea vizează o suprafaţă de 2,54 milioane metri pătraţi, iar valoarea investiţiilor atinge suma estimată de 7,24 miliarde de lei. În ceea ce priveşte distribuţia teritorială a acestor proiecte, cele mai multe sunt în Cluj ( 66 proiecte). Urmă­toarele poziţii în clasament sunt ocupate de Bucureşti (61 proiecte), Timiş (58 proiecte) şi Iaşi (53 proiecte). Cele mai valoroase proiecte se regăsesc în Capitală, urmate de investiţiile din judeţul Cluj şi cele din Constanţa.

În judeţul Buzău, conform economedia.ro, sunt în lucru 12 proiecte de tip educaţional. Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă este unul dintre centrele care au trecut prin lucrări de reabilitare.  „Începem în toate unităţile, cu o singură excepţie, Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă, unde s-au desfăşurat lucrări de reabilitare termică şi se mai amână cu una două–săptămâni, vom vedea. Lucrările sunt aproa­pe de final, vom intra în sălile de clasă, rămânând să mai desfăşoare reparaţii în curte la instalaţia termică, la canalele termice, la reţeaua de apă”, a declarat Ionel Meiroşu, inspector general ISJ Buzău.

Conform VICTA.ro, platformă a IBC Focus, la nivel naţional au fost identificate trei proiecte în stadiul de intenţie, 358 în proiectare, zece în autorizare, trei în stadiul de licitaţie, 210 înainte de execuţie, 323 în construcţie, 32 în stadiul de amenajare şi 73 finalizate. Din totalul de 1.014 proiecte, 305 sunt construcţii noi, 484 sunt lucrări de renovare, 59 de reparaţii, 20 de modernizare şi 146 lucrări de extindere, relatează economedia.ro. În ultimele 12 luni au fost identificaţi 769 antreprenori generali care au executat lucrări din domeniul educaţional.

Conform aceleiaşi surse, în 2020 s-a atins cea mai mică cifră din ultimii 10 ani, respectiv 6.970 de unităţi. Cel mai bun an din acest interval a fost 2010, cu nu mai puţin de 7.588 instituţii şcolare.

Institutul Naţional de Statistică anunţa că în anul 2019 au fost identificaţi 3.526.189 copii din grădiniţe şi creşe, elevi şi studenţi cuprinşi în procesul de instruire şi educare, indiferent de formele de învăţământ pe care le frecventează (de zi/ cu frecvenţă, seral, cu frecvenţă redusă şi la distanţă).

Articole similare