ActualitateEducație

12 milioane de euro, pentru școlile care vor să piloteze noi modele curriculare

Modelele pilot sunt pentru evaluare sau carieră didactică

Cel puțin 60 de școli vor putea primi câte maximum 200.000 de euro granturi dacă doresc să devină școli-pilot în anul școlar următor, se arată într-un comunicat al Ministerului Educației.

Suma alocată se ridică la 12 milioane de euro  care vor fi acordate prin Planul Național de Redresare și Rezistență (PNRR). Pentru cei interesați,  ministerul a și pus la dispoziție Ghidul solicitantului “Granturi pentru unitățile de învățământ pilot” care poate fi consultat mai jos, în format .pdf. Acest document este lansat în consultare publică, de altfel ca tot proiectul, care poate fi consultat până pe 31 iulie, iar propunerule și observațiile pot fi trimise  aici

Finanțarea  poate ajunge până la 200.000 de euro pentru unitățile de învățământ care aplică individual și până la 1.000.000 de euro pentru parteneriatele sau rețelele care implică mai multe unități de învățământ. Sunt eligibile pentru finanțare toate unitățile din rețeaua națională de învățământ, publice sau private. Sunt eleigibile de asemenea  orice tipuri de cheltuieli cu excepția investițiilor în infrastructură mare,  precum și cheltuielile recurente cu personalul.

Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reformă, va asigura procesul de selecție, contractare și monitorizare a implementării.

Vor fi finanțate activitățile de inovare educațională sau de experimentare a unor măsuri individuale, specifice, pentru a testa abordări noi, inovative, de predare-învățare-evaluare, de dezvoltare a unui învățământ incluziv, de eficientizare a costurilor, de digitalizare sau de colaborare la nivel local. Măsurile pilotate trebuie să aibă potențial de a îmbunătăți managementul școlar, performanțele elevilor, practicile de lucru în școli, starea de bine a participanților la procesul de educație, în general calitatea procesului didactic și trebuie să abordeze cel puțin două din următoarele priorități: managementul unității de învățământ, inclusiv finanțare alternativă; Elemente inovative la nivel de curriculum, plan-cadru, arii curriculare, programe școlare; metode și standarde de evaluare a performanțelor elevilor; metode de evaluare instituțională și asigurare a calității; dezvoltarea carierei didactice”, se arată în informarea oficială.

 

Articole similare