În urmă cu ceva timp un adolescent care învață la cel mai bun liceu din Buzău îmi povestea că profesorul său de Fizică s-a îmbolnăvit și a fost înlocuit, pe perioada concediului medical, de un cadru didactic pensionar, un profesor celebru înainte de 1989. Dacă inițial adolescentul era speriat de schimbarea de la catedră, ulterior avea să se declare fascinat de metoda de predare a profesorului pensionar.

Cât contează opinia elevilor vizavi de metoda pedagogică a celui de la ­ca­tedră? Studiile arată că, în procesul educațional, preluarea opiniei elevilor contribuie decisiv la îmbunătățirea motivației acestora și la obținerea de rezultate mai bune în învățare. Plecând de la aceste studii, un profesor buzoian a lansat o aplicație mobilă prin care profesorii pot obține feedback de la elevi despre mo­dul cum a decurs ora. Este vorba despre Monica Mocanu, unul dintre cei „profesori MERITO” de la Buzău, profesoară de matematică la liceele „Alexandru Marghiloman” și „Grigore Moisil” din Buzău.

Grație aplicației Teleskop elevii răspund, anonim, la chestionarul trimis de către profesor, astfel încât acesta poate afla ce au înțeles copiii din lecția predată sau ce își doresc legat de activitățile din clasă. Aplicația este gratuită și constă în generarea pe telefonul profesorului a unui link și distribuirea acestuia către elevi la finalul orei, obținând aproape instantaneu răspunsuri la diverse întrebări.

„Acum vreun an, am dat niște formulare de feedback la o clasă”

„Aplicația Teleskop este un instrument simplu de utilizat, care ne poate fi de folos în efortul de a face ore mai bune. Acum vreun an, am dat niște formulare de feedback la o clasă, anonime desigur, pe hârtie. Unul dintre elevi a dat un răspuns care era mai puțin confortabil pentru mine, dar care mi-a fost cel mai de folos în acel moment. În aceeași măsură, mi-a părut rău că știam cine era, i-am recunoscut scrisul. Așa m-am gândit să compun o aplicație de feedback prin care să putem afla ceea ce doresc elevii să ne transmită și poate pierdem pe drum, din diverse motive. Am găsit un donator, echipa de programatori, am vrăjit câțiva colegi să facă parte din focus, grupurile de discuții pe formulare, câțiva oameni au compus niște glumițe/răvașe și a ieșit așa cum îl vedeți”, a precizat Monica Mocanu pe pagina ei de Facebook.

Teleskop vine în întâm­pinarea profesorilor interesați de felul în care metodele și propunerile lor au impactul dorit în sala de clasă.

Astfel, Teleskop asistă profesorii în acest demers, oferindu-le acces la trei formulare standard de feedback, confidențialitatea arhivei fiecărui profesor utilizator, un sistem de asistență online instant și acces la o comunitate de dialog cu experți și alți utilizatori ai aplicației.

Platforma Teleskop pro­pune 3 formulare standard:

* Formularul A (la final de oră)

* Formularul B (la final de capitol)

* Formularul C (după evaluare).

Fiecare formular are cinci întrebări cu variantele de răspuns foarte puțin / puțin / mediu / mult / foarte mult.

Vezi AICI aplicatia

DISTRIBUIȚI
loading...