Economic

Valentin Stănilă, buzoianul care și-a împlinit visul de a avea propria firmă de amenajare peisagistică cu ajutorul programului Start-up Plus / „În contextul crizei actuale generate de COVID-19 avem foarte multe solicitări pentru montarea de rulouri de gazon”

În contextul pandemiei, când suntem obligați să apelăm la autoizolare, persoanele care locuiesc la casă și beneficiază și de un spațiu verde amenajat cores­punzător sunt privilegiate. Există însă o mulțime de buzoieni care nu au avut încă timp să își pună la punct curtea, să planteze arbuști sau flori, să amenajeze gazonul sau un spațiu de joacă pentru cei mici.

Este motivul pentru care firmele de amenajare și întreținere peisagistică se bucură în această perioadă de mai multe solicitări, spre deosebire de marea majoritate a afacerilor care au intrat în impas din cauza stării de urgență impuse de autorități.

Valentin Stănilă este un buzoian de 28 de ani care a reușit să își înființeze propria firmă de amenajare și întreținere peisagistică cu fondurile primite prin programul Start-Up Plus. Buzoianul spune că odată cu declanșarea pandemiei comenzile pe care firma sa, Moto­peluza, le-a primit sunt în creștere.

„Avem și solicitări pentru locuri de joacă în timpul pandemiei”   

„În această perioadă avem foarte multe solicitări pentru lucrări de montare de rulouri de gazon, lucru pe care îl încurajăm, deoarece gazonul este cel mai important producător de oxigen în mediul urban, absoarbe praful, metalele grele și dioxidul de carbon și purifică natural apa extrasă din sol. În pofida problemelor cu care toată lumea se confruntă în această perioadă, numărul lucrărilor noastre a crescut, poate și datorită faptului că se apropie sărbătorile pascale iar oamenii simt nevoie de un spațiu frumos amenajat în care să se bucure de pace și armonie alături de familie. Avem și solicitări pentru crearea de locuri de joacă pentru copii, pentru ca aceștia să se poată bucură de vremea frumoasă de primăvară chiar și izolați în propria curte. În contextul crizei actuale generate de COVID-19, nevoile și ­pro­blemele pe care eu le-am identificat pentru județul Buzău devin mult mai reale și mai puternice. Cu toții simțim că timpul s-a oprit cumva în loc, că avem nevoie să ne refugiem în natură, care să ne ofere liniște și relaxare”, spune Valentin Stănilă, proprietarul Motopeluza.

„35.000 euro este foarte mult pentru o afacere de grădinărit”  

Buzoianul este absol­vent al Facultății de Horticultură din cadrul Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București, iar costurile investiției în firma pe care a înființat-o s-au ridicat la 35.000 euro.

„Este unul foarte mare pentru o afacere de grădinărit, dar am vrut să mă asigur că toate utilajele folosite în activitatea noastră sunt de o calitate premium, care să conducă spre obținerea unor rezultate 100% profesionale. Conceptul afacerii presupune realizarea serviciilor într-un mod mecanizat, profitând de dezvoltarea tehnologiei pentru a face economie de timp, de resurse materiale suportate de clienți, dar și de efort depus de angajații noștri”, mai declară buzoianul.

Pentru atragerea finanțării în cadrul Start-Up Plus Valentin nu a apelat la o firmă de consultanță pentru întocmirea proiectului, pentru că s-a considerat suficient de pregătit. De asemenea, curajul de a face un lucru diferit, mai presus de interese strict economice, s-au dovedit suficiente pentru a convinge comisia de evaluare a proiectelor. „Pe lângă bucuria de a avea resursele materiale pentru a iniția afacerea la care am visat încă din timpul studenției, câștigarea proiectului mi-a oferit încredere în ideea mea de afacere”, spune Valentin.

„Ne adresăm atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice”  

Firma Motopeluza oferă servicii complete de amenajare și întreținere pei­sa­gistică, dar este pregătită și ca, pe toată durata iernii, să răspundă solicitărilor de urgență pentru desză­pezirea aleilor de acces, trotuarelor și parcărilor.

„Avem pregătirea necesară și pentru a amenaja spații interioare prin lucrări de aplicare de mușchi și licheni decorativi, prin realizarea unor panouri florale sau prin selectarea unor plante de interior, la ghi­veci – o modalitate eficientă de a aduce frumusețea de afară în interior și de a purifica mediul din imobil. Ne adresăm atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice, iar prețurile pe care le practicăm sunt unele reduse, dat fiind faptul că suntem o firmă nouă, cu necesitatea de a ne forma un portofoliu de clienți. Prețul este stabilit în funcție de complexitatea lucrărilor, dar și de suprafață amenajată. Vom oferi discounturi pentru suprafețe mari de între­ținut, dar vom oferi și reduceri de preț clienților care se vor dovedi, în timp, clienți fideli – oferte de recompensare a acestora”, a mai declarat Valentin Stănilă.

De când a înființat firma, buzoianul a identificat mai multe probleme la ni­vel local, cum ar fi nevoia amenajării și întreținerii într-un mod armonios a grădinilor deținute de persoane fizice, existența unor spații verzi neîngrijite în mod ­cores­punzător, nevoia integrării unei componente de peisa­gistică în cadrul mediului de lucru a unor firme, gradul de poluare ridicat, specific unui mediu urban intens tranzitat și supus efectelor negative ale activităților industriale, nevoia creării unui peisaj urban coerent.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker