Economic

Ursus Breweries a adus pe plan local o bere internațională

Cel mai mare producător de bere din România, Ursus Breweries, companie controlată de grupul japonez Asahi a adus pe plan local brandul Kozel, cea mai bine vândută bere dark din Cehia. Noua marcă pare a fi un pariu „scump și pe termen lung” la nivel național, potrivit informațiilor oferite de reprezentanții companiei, la evenimentul de lansare a acesteia.

„Este cea mai scumpă lansare pe care Ursus Breweries a făcut-o în ultimii ani. (…) Kozel este un pariu pe termen lung. Cred că sunt două trenduri mari pe care Kozel le poate exploata pe piaţa din România, cel al premiumizării, dar şi cel al diversificării la nivel de gust. Oamenii vor din ce în ce mai mult şi gustul devine din ce în ce mai complex. Am observat că oamenii îşi doresc ceva mai dulceag şi mai uşor de băut”, a spus pentru ZF Iulia Andreşoiu, vicepreşedinte al echipei de marketing a Ursus Breweries, cu o experienţă de peste 20 de ani în marketing şi în industria bunurilor de larg consum.

Ea a adăugat că există în piaţă un trend solid de premiumizare şi după ce au făcut analiza propriului portofoliu au constatat că mai este loc în această nişă, Ursus Breweries fiind prezent până acum în zona de super premium cu brandul Peroni. „Bineînţeles, nu este suficient spaţiul şi o sursă de creştere, trebuie să reuşeşi să vii în piaţă cu ceva convingător, care are un fond de business. Kozel este o combinaţie de bun simţ, autentică. Este o bere nepretenţioasă”, a explicat Andreşoiu.

Această bere se adresează mai întâi persoanelor din mediul urban, care au un venit peste media pieței și își pot permite un produs din gama premium. Berea Kozel este originară din Cehia și s-a născut în 1874 și în prezent poate fi găsită în peste 50 de țări din vestul Europei, până în Asia, în Coreea de Sud. În România acest brand vine cu două variante: larger, premium-bere blondă și dark-cea mai vândută bere neagră din Cehia. Noua bere Kozel oferă note pronunțate de caramel ale berii dark dar și gustul fin al berii blonde într-o singură înghițitură.

Evenimentul de lansare a avut loc luni, 23 mai, la Băneasa Shopping City, unde mulți curioși s-au adunat pentru a încerca gustul berii Kozel. Acest moment este marcat de construcția impunătoare a unui țap cu o înălțime de 15 metri, vizibil de la o distanță de doi kilometri, ce reprezintă emblematic brandul Kozel. Țapul gigantic este amplasat pe platoul unui centru comercial din Nordul Capitalei, iar vizitatorii pot admira construcția și degusta cele două tipuri de bere Kozel, în perioada 24-29 mai. Ursus Breweries are afaceri anuale de două miliarde lei în România şi trei fabrici de producţie a berii tradiţionale, la Timişoara, Braşov şi Buzău, dar şi o fabrică de bere artizanală la Cluj-Napoca, având peste 1.500 de angajaţi. Cele mai vândute branduri de bere ale companiei sunt Timişoreana, Ciucaş şi Ursus.

Piaţa berii din România a rămas relativ stabilă în 2021, consemnându-se o scădere de 0,7 la sută în volum, potrivit reprezentanţilor asociaţiei Berarii României. Mixurile de bere şi berile aromatizate, precum şi berea fără alcool, au înregistrat cele mai mari creşteri, de aproximativ 20 la sută, în timp ce specialităţile de bere au scăzut cu 43 la sută.

 Fabrica de bere de la Buzău a fost dată în funcțiune în anul 1978. De-a lungul timpului, compania a făcut investiții considerabile pentru extinderea, dezvoltarea și modernizarea fabricii. Astfel, Fabrica Ursus Breweries din Buzău este una dintre cele mai mari fabrici de profil din România. În prezent, fabrica din Buzău are 312 angajați și o capacitate de 3.1 milioane de hectolitri pe an. De asemenea, studenții din comunitatea buzoiană au oportunitatea de a aplica în cadrul programului de „Graduate Trainee”.

Articole similare