Administrație

Un alt tronson din DN 10 a fost finalizat

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău (DRDP), anunță că au fost finalizate lucrările de consolidare și refacere a părții carosabile de pe drumul național 10, cel care leagă Buzăul de Brașov. Astfel, au dispărut și ultimele semafoare amplasate în zona Siriu, iar șoferii nu mai sunt nevoiți să stea minute bune la cozi. Drumul a fost închis din cauza prăbușirii stâncilor de pe versanți, care au afectat partea carosabilă, necesitând reparații urgente. Totodată, și viaductele din zonă erau foarte degradate pe alocuri, devenind destul de periculoase pentru circulație.

Prefectul Daniel Țiclea a anunțat și el încheierea lucrărilor în mare parte, menționând că singura porțiune restricționată a rămas cea de după viaductul Stânca Teherău, afectată în continuare de căderile de pietre. Prefectul a mai anunțat și că în curând vor începe lucrările de ancorare a plaselor pe versanți, pentru a opri, într-o anumită măsură, prăbușirea rocilor.

Prefectul a ținut să le amintească buzoienilor și de faptul că în curând va fi inaugurat podul de la Cislău, peste Bâsca Chiojdului, care a fost construit în 1970, fără a se mai face vreo investiție ulterioară în consolidarea lui. Banii necesari pentru construirea podului au însumat 15 milioane de lei, bani proveniți din Fondul European de Dezvoltare Regională. Construcția podului peste Bâsca Chiojdului a fost unul dintre proiectele susținute cu ardoare de către Partidul Național Liberal și care va fi dus la îndeplinire cât de curând, după cum a mai afirmat prefectul Buzăului.

„La Colegiul Prefectural de la finele lunii aprilie anunțam că, dacă lucrurile decurg conform graficului de lucrări, în curând vom veni cu vești bune pentru șoferii care tranzitează DN 10. Și iată că nu au fost vorbe goale. DRDP București, administratorul DN 10, a reușit finalizarea celor patru lucrări de consolidare de pe drumul național care leagă Buzăul de Brașov, lucrări care
s-au derulat în patru puncte, la km 30, 34, 83 și 86. Odată cu finalizarea lucrărilor, au fost ridicate și semafoarele, spre bucuria șoferilor, care nu vor mai pierde așa mult timp în trafic. A mai rămas o mică porțiune semaforizată după Viaductul Stânca Teherău,din cauza căderilor de anrocamente din zonă. Cât de curând, pe zona Siriu ar trebui să înceapă lucrările de ancorare plase pe versanți și vom  inaugura podul de la Cislău, peste Bâsca Chiojdului, primul pod construit pe rețeaua de drumuri naționale din j
udețul Buzău, de după Revoluție. PNL Buzău a luptat mult pentru DN10, drum național care anul trecut a fost redat traficului greu după o întrerupere de 15 ani”, a transmis prefectul Țiclea.

DRDP Buzău este o subunitate a CNAIR SA, companie de interes strategic național, ce funcționează sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Obiectul de activitate al DRDP Buzău constă «în administrarea, exploatarea şi întreţinerea rețelei de drumuri naționale din județele Brăila, Buzău, Galați și Vrancea (inclusiv a elementelor de infrastructură, precum ampriza şi zonele de siguranță, podurile, podeţele, viaductele, pasajele denivelate, zonele de sub pasajele rutiere, tunelurile, construcţiile de apărare și consolidare, trotuarele, pistele pentru cicliști, locurile de parcare, oprire și staționare, bretelele de acces, indicatoarele de semnalizare rutieră etc. aferente acestora).

Articole similare