Economic

UMB, lecții pentru italienii de la Pizzarotti

CNAIR, notificare pentru întârzierile de pe Ploiești-Mizil

Miercuri, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a trimis constructorului italian Pizzarotti o notificare de întârziere pentru șantierul primului lot al Autostrăzii Ploiești-Buzău, potrivit directorului Cristian Pistol. Miercuri, la Ministerul Transporturilor au fost semnate contractele de execuție pentru Autostrada Bacău – Pașcani, iar Pistol a anunțat că nu este mulțumit de progresul de șantier pe lotul de 21 de kilometri Ploiești (Dumbrava) – Mizil, un tronson pe care Asocierea Pizzarotti – Retter este la doar 5,8 la sută, deși ar fi trebuit să ajungă la 9-10 la sută, conform graficului estimat.

Termenul contractual pentru acest lot este 2024. Cristian Pistol a anunțat inclusiv convocarea unei ședințe pentru monitorizarea lucrărilor. „Chiar astăzi este o ședință de comandament pe acest lot, o ședință dedicată lotului 1, exact pe acest lot, o ședință la care participă colegii noștri de la implementare și de la direcția tehnică, tocmai pentru a închide acele lucruri pe care nu le aveau clare antreprenorii, pe de altă parte trebuie să ținem cont că acest lot a fost semnat cu o întârziere față de lotul 2 (n.r., Mizil – Pietroasele, 28 km, la peste 10 la sută, unde lucrează asocierea bulagaro-română Trace-Coni), pe de altă parte ei au fost notificați pentru ritm scăzut. Deci noi primele măsuri contractuale deja le-am luat. Asta înseamnă că lucrurile nu sunt urmărite și nu se iau măsuri pentru fiecare lucrare în parte”, a explicat Pistol.

CNAIR a publicat și pe pagina de Facebook o filmare cu lucrările de pe primul lot al Autostrăzii Ploiești-Buzău, filmare în care se vede cum lucrează compania IBB Holding, subcontractată de Pizzarotti, încă de anul trecut, să construiască primii 7,5 kilometri din totalul celor 21. „Imagini de la lucrările de pe lotul 1 al Autostrăzii Ploiești – Buzău, executate de compania IBB Holding, subcontractor al Asocierii Pizzarotti – Retter. Contractul pentru lotul 1 a fost semnat în data de 16 iunie 2022, iar lucrările trebuie finalizate până în mai 2024. În prezent, stadiul fizic al obiectivului este de 5,8 la sută”, a anunțat marți CNAIR.

De asemenea, menționăm că IBB Holding a intrat în teren în urmă cu o săptămână, după ce au sosit primele utilaje.

Pentru Lotul 1, Ploiești – Mizil (21 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 22 august. Primele două luni sunt alocate lucrărilor pregătitoare, deminare, descărcări arheologice, încă nefinalizate. Pentru Lotul 2, Mizil- – Pietroasele (28 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în 7 iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 11 august.

Sorin Grindeanu i-a taxat dur pe italieni, chiar la ei acasă

Nici ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu este mulțumit de stadiul lucrărilor de pe A7, unde lucrează italienii de la Pizzarotti. Într-o vizită la Roma, unde s-a întâlnit cu vicepremierul Italiei, Matteo Salvini, Sorin Grindeanu a avut grijă să taxeze constructorii italieni care lucrează pe șantierele din România. Miercuri, la întâlnirea cu vicepremierul Italiei, Matteo Salvini, ministrul Transporturilor a adus în discuție „seriozitatea” constructorilor italieni și a cerut oficialilor de la Roma să intervină pentru ca antreprenorii să-și respecte angajamentele din contracte. Este un mesaj direct transmis WeBuild (Astaldi) care a întârziat lucrările la Podul de la Brăila, către antreprenorul general Pizzarotti întârziat pe primul lot al Autostrăzii Ploiești-Buzău.

Totodată, Todini avansează greu pe Drumul Expres de legătură între Timișoara și Autostrada A 1, iar Tirrena Scavi a primit certificat negativ pentru șantierele abandonate de pe DEx Craiova-Pitești, Centura București (DN 2-A 2) și Centura Timișoara. „România merită să fie parte a spațiului Schengen și apreciem sprijinul constant oferit de Italia aderării noastre! Este una dintre temele europene importante pe care le-am punctat, astăzi (miercuri, n.r.), cu vicepremierul Republicii Italiene, Matteo Salvini. La nivel bilateral, am pus accentul pe așteptările statului român cu privire la seriozitatea companiilor italiene implicate în proiectele de infrastructură de la noi din țară. Mizăm pe sprijinul pe care statul italian îl poate acorda acestor firme pentru îmbunătățirea prestației lor și respectarea angajamentelor contractuale”, este mesajul transmis de Grindeanu printr-o postare pe Facebook.

UMB, în grafic! Lotul 1 de pe A7 Buzău-Focșani, decopertat în proporții de 70 la sută

În timp ce italienii de la Pizzarotti primesc notificări din cauza întârzierilor de pe primul lot al Autostrăzii Ploiești-Buzău, pe celălalt tronson, Umbrărescu uimește cu seriozitatea de care dă dovadă.

La începutul lunii februarie, constructorul UMB primea Ordinul de Începere pe loturile 2 și 3 ale tronsonului Buzău-Focșani, iar pe lotul 1 și 4 lucra deja. La scurt timp de când Umbrărescu și-a mutat o parte din „armată” pe primul lot din autostrada Buzău-Focșani, avem deja primele cifre: primul lot decopertat în proporție de 70 la sută. În prezent se lucrează și la infrastructura  podului peste râul Buzău. „Constructorul a efectuat decopertarea în procent de 70 la sută și se lucrează și la infrastructura podului peste râul Buzău”, au transmis reprezentanții DRDP Buzău.

Lotul 1 al Autostrăzii Buzău – Focșani, km 0+000 – km 4+600, se desfășoară pe teritoriul administrativ al județului Buzău, res­pectiv UAT municipiul Buzău și UAT comuna Vadu Pașii. Autostrada traversează întreaga albie majoră a râului Buzău, de aici rezultând lungimea de 1.360 de metri a podului care va ajunge să fie unul dintre cele mai lungi poduri din România. Valoarea autorizată a lucrărilor este de 733,44 milioane de lei, fără TVA.

„E OK… În acest moment este undeva la capacitatea maximă, aproape de capacitatea maximă, dar vreau să vă spun că pe toate contractele pe care această companie le are semnate cu CNAIR, pe toate le duce și este în termene, ba chiar le termină și înainte, sunt organizați în stil militar și asta e mare lucru(…) La modul în care lucrează nu am niciun semn de întrebare că nu are capacitatea pe șantierele pe care lucrează”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul PSD al Transporturilor, despre UMB.

Grupul UMB, controlat de Dorinel Umbrărescu, construiește toate cele zece loturi ale A7 de la Buzău la Pașcani.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker