Economic

UMB construiește A7 de la Buzău la Pașcani! Danlin, out!

Contructorul român UMB va construi Autostrada Moldovei de la Buzău până la Pașcani, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins, marți, toate cele trei contestații pe care le-a depus Danlin la începutul acestui an. Prin urmare, „furnicuțele” lui Umbrărescu vor lucra în această primăvară pe toate cele 10 loturi ale Autostrăzii dintre Buzău și Pașcani, aproximativ 250 de kilometri din întreaga lungime a Autostrăzii A7 care începe de la Ploiești (nod Dumbrava).

Autostrada Bacău – Pașcani are o lungime de 77 kilometri, iar la intersecția cu Autostrada Unirii A8 este proiectat un nod rutier de tip turbion, adică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile. Pe traseu vor fi construite peste 100 de poduri, pasaje și structuri casetate, 9 noduri rutiere și 50 de spații de servicii prevăzute cu stații de încărcare pentru mașini electrice. Toate cele trei loturi au durată de execuție de 30 de luni.

„În total, cu proiectele mai vechi, cel mai puternic antreprenor general pe infrastructura rutieră din România adună 409 kilometri de autostradă şi drum expres. Cu excepţia ciotului A1 Margina-Holdea de 13 km (11 luni proiectare plus 34 de lucrări), UMB trebuie să livreze tot portofoliul de aproape 400 kilometri în următoarele 11-34 de luni, luând în considerare paşii birocratici rămaşi de efectuat”, a mai precizat Asociația Pro Infrastructură.

UMB, progres semnificativ în decembrie 2022

Firma Aktor domină topul constructorilor de autostrăzi pe luna decembrie, după avansul semnificativ de pe Autostrada Bucureștiului (A0). Constructorul român Dorinel Umbrărescu a raportat progrese mari pe Autostrada Transilvania (A3) și pe Drumul Expres Craiova – Pitești (DEx12).

Poziția a doua în clasament este ocupată de grupul UMB, cu un progres de 4 puncte procentuale pe tronsonul 3 al Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Constructorul român a executat 62 la sută din lucrările incluse în acest contract. Același constructor a raportat un avans de 3,29 puncte procentuale pe lotul Nădășelu – Zimbor din Autostrada Transilvania. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns aici la peste 47 la sută.

Pe locul trei se poziționează, la egalitate de puncte, constructorii italieni WeBuild și Pizzarotti, cu progrese de 2,73 puncte procentuale fiecare. WeBuild a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de 85 la sută la proiectul mega-podului de la Brăila, iar asocierea Pizzarotti – Retter a executat peste 4 la sută din lucrările aferente lotului 1 din Autostrada Ploiești – Buzău (A7).

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker