Economic

UMB, cele mai mari progrese în luna ianuarie

Clasamentul constructorilor de autostrăzi în funcție de progresele din șantier este dominat în prima lună a anului 2023 de cel mai puternic constructor român, Dorinel Umbrărescu, cu lucrări la Autostrada Bucureștiului (A0). În top urmează turcii de la Nurol, cu lucrări la Autostrada Transilvania (A3).

Dorinel Umbrărescu a început anul 2023 în forță, cu progrese semnificative pe mai multe dintre loturile pe care le are în lucru. Cel mai mare avans, de 13 puncte procentuale, a fost raportat pe lotul 2 din Autostrada de Centură București Nord (A0 Nord). Realizat în proporție de o treime, acest lot ar putea fi gata chiar din 2023, înainte de termenul contractului din vara anului viitor, potrivit estimărilor pasionaților de infrastructură.

Mai departe, tot grupul UMB a înregistrat un avans de 2,04 puncte procentuale pe lotul Nădășelu – Zimbor din Autostrada Transilvania (A3). Lucrările la cei circa 30 de kilometri sunt realizate în proporție de aproape 50 la sută, dar au ca termen nou de finalizare anul 2025, conform graficului de lucrări actualizat la finele anului trecut.

Luna ianuarie marchează și primul progres înregistrat de UMB pe loturile câștigate din Autostrada Moldovei (A7). Mai exact, grupul controlat de Umbrărescu a raportat un prim avans de 1 punct procentual pe lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani din Autostrada Buzău – Focșani. Tot pe A7, asocierea Pizzarotti – Retter a consemnat un progres de 0,97 de puncte procentuale pe lotul 1 Dumbrava – Mizil din Autostrada Ploiești – Buzău. Pe acest lot de 21 de kilometri, unde subcontractorul IBB Holding a început recent activitatea, lucrările au ajuns la un stadiu de 5,8 la sută.

Noi descoperiri arheologice pe A7

Prima zi a primăverii a adus pe șantierul unde lucrează constructorul Pizzarotti o vizită neașteptată. Irinel Scrioșteanu, secretar de stat de la PNL în Ministerul Transporturilor, s-a aflat pe șantier la primele orele ale dimineții și, cu toate că a fost o vizită neașteptată, acesta s-a arătat mulțumit de ce a găsit acolo.

„Au fost finalizate lucrările de descărcare arheologică pe patru situri arheologice și continuă această activitate și pe situl Conduratu, unde, pe lângă descoperirea arheologică de excepție din luna decembrie a anului trecut, în care au găsit mormântul unui războinic princiar din secolele IV-V din epoca migrațiilor și peste 120 piese de aur, printre care arme (spadă, pumnal), precum și podoabe pentru războinic și pentru decorarea calului cu care a fost înmormântat, arheologii au mai găsit și aproximativ 30 bordeie, un atelier ceramic cu cuptor de olărit și alte morminte; se lucrează la decaparea terenului vegetal între în zona bretelei 1 nod rutier Dumbrava (km 0+550 – km 0+800), bretelei 2 nod rutier Dumbrava (km 0+100 – km 0+400) și în zona autostrăzii (km 3+000 – km 4+180)”, a transmis acesta printr-un mesaj postat pe pagina de Faceook.

De asemenea, se execută lucrări de stabilizare a terasamentului cu liant hidraulic între km 4+000 – km 4+500, km 8+840 – km 8+880 și km 9+840 – km 10+000; se execută lucrări de umpluturi cu pământ pe traseul autostrăzii între km 8+200 – km 8+300, km 8+700 – km 8+880, km 9+100 – km 9+300 și km 16+740 – km 17+140. Se execută lucrări pentru piloții de îndesare la km 1+457. Se execută lucrări de armare, cofrare și betonare pentru piloți la structura km 1+157. Se realizează săpături pentru podețele autostrăzii la km 11+975 și podeț bretea 4 la km 0+330. Se execută lucrări de armare a radierelor aferente pilelor P1 și P2, precum și armarea și cofrarea radierului culeei C2. A început armarea culeei C1 de la structura km 1+036. Se lucrează la armarea și cofrarea elevațiilor pe sectoarele marginale ale structurii de la km 7+530 și se pregătește cuneta pentru betonare. Se execută lucrări de relocare a utilităților.

Reamintim că lucrările de pe acest lot nu se află în grafic, iar CNAIR a trimis deja o notificare către Pizzarotti pentru a semnala întârzierile.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker