Economic

Tronsonul Buzău-Ploiești din A7, singurul care poate avansa în acest an

Anul 2022 este destul de promițător în privința infrastructurii, mai ales că sunt începute proiecte pentru autostrăzi. Proiectele majore de infrastructură din Moldova vor intra pe un drum ireversibil de implementare în anul 2022. Fondurile de care dispune Guvernul sunt suficiente pentru ca unele proiecte să înceapă inclusiv la nivel de lucrări. Totuși, cele mai multe inițiative sunt „blocate“ la etapa de studii tehnice.

Primii kilometri de autostradă din Moldova s-au dat în folosință, în decembrie 2020, în zona Bacăului: un tronson de 16 kilometri din centura municipiului, sector care face parte și din autostrada A7 Ploiești – Pașcani. Acest drum ra­pid are și cele mai mari șanse să înceapă efectiv cu lucrări în 2022: semnarea contractului ar putea avea loc în prima parte a anului (la licitație, împărțită în trei loturi, participă 39 de firme). Cele mai multe, respectiv 27, provin de la companii din Turcia. Printre ofertanți, se mai numără nume mari precum Strabag și WeBuild, dar și firme românești ca Bog’Art și Construcții Erbașu. Programată inițial pentru finalul anului 2021, evaluarea ofertelor a fost prelungită până la data de 22 februarie a acestui an.

Valoarea estimată a lucrărilor este undeva la un miliard de euro pentru cei 63 kilometri dintre Ploiești și Buzău. În cazul celorlalte tronsoane din A7 (Buzău – Focșani, Foșcani – Bacău și Bacău – Pașcani) sunt create premisele pentru lansarea etapizată a licitațiilor de execuție în următoarele luni.

Acesta nu este singurul proiect de infrastructură mare pentru Buzău. Drumul expres Brăila- Buzău va fi scos la licitație la jumătatea acestui an, iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, speră să nu existe contestații, astfel încât să fie semnate și contractele de execuție. Drumul Brăila-Buzău are denumirea generică ,,Muntenia Express”, indicativ DX7, cuprins în Master Planul de Transport și va face legătura între  localitățile Găești – Târgoviște – Ploiești – Buzău – Brăila. Contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru Drumul Expres de la Buzău la Brăila a fost semnat, după cum a anunțat Compania de Drumuri, în februarie 2020 pentru aproximativ 16,6 milioane de lei, cu firma Ingineria Especializada Obra Civil E Industrial S.A.

Conform datelor din Master Planul de Transport, de la Buzău la Brăila drumul expres ar urma să aibă o lungime de 98 de km, iar costul realizării este estimat la circa 384 de mili­oane de euro. La alegerea alternativelor de traseu, prestatorul va ține cont de realizarea conexiunii Drumului Expres cu Drumul de Mare Viteză / Autostrada A7 (Ploiești-Buzău-Foc­șani-Bacău) în zona localității Buzău, cu drumul de legătură către Podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila și continuarea cu Drumul Expres spre Tulcea-Constanța.

Anul 2022 va aduce kilometri noi de autostradă și de drumuri expres. Autostrada A3 va fi singura care va primi kilometri noi, la fel și drumul expres Craiova- Pitești. Primii kilometri de autostradă în 2022 vor fi pe A3 – Chețani – Câmpia Turzii, Nușfalău-Suplacu de Barcău și Chibiriș-Biharia, primul lot spre Tg. Mureș, al doilea în apropiere de Cluj, iar al treilea spre Oradea. Jumătate din drumul expres Craiova-Pitești va fi i­naugurat în prima parte a anului viitor, punând astfel capăt problemelor din zona orașelor Slatina și Balș, unde în prezent se formează ambuteiaje pe kilometri întregi.

Un comentariu

  1. Drumul expres Buzău – Brăila are toate șansele să nu mai plece din Buzău, ci de undeva între Buzău și Râmnicu Sărat. Se caută o variantă în care Buzău – Brăila și Focșani – Brăila să aibă o parte comună (și probabil autostradă), cu desprinderi care să ajungă în A7 la sud și la nord de Râmnicu Sărat. Așa că nu m-aș aștepta ca ceva să fie scos la licitație în vara acestui an.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker